دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
رئیس گردشگری نکا خبرداد
رونمایی از نماد نکا در جشنواره تمشک
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از دو اتفاق مهم در حوزه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان خبرداد و گفت: امشب و در اختتامیه دومین جشنواره تمشک از نماد نکا پرده‌برداری می‌شود، همچنین نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی نیز به‌زودی در مرکز شهر کلنگ‌زنی خواهد شد.

امید داداشیان روز یک‌شنبه در حاشیه دومین جشنواره تمشک جنگلی نکا که در شهرک عباسپور شهر نکا در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار کرد: دومین جشنواره تمشک نکا با هدف توسعه و ترویج و معرفی جاذبه‌های گردشگری نکا از 29 تیرماه آغاز شده است و ساعت 21 امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از معدود شهرستان‌های استان است که در این حوزه‌ها فعالیت دارد، اعلام کرد: در حوزه صنایع دستی دارای 480 هنرمند در رشته‌های مختلف هستیم که برخی رشته‌ها مهر اصالت یونسکو را دارند.

داداشیان ادامه داد: نکا با 25 واحد بومگردی بیشترین تعداد واحدهای بومگردی مازندران را دارد، 50 پرونده دیگر در این زمینه در دست اقدام است.

این مسئول از ثبت اولیه جشنواره تمشک نکا به‌عنوان نماد این خبر داد و گفت: امروز و در اختتامیه این جشنواره از ثبت ملی آن پرده‌برداری خواهد شد.

داداشیان خبر خوب دیگری نیز برای مردم شهرستان نکا بویژه هنرمندان صنایع دستی داشت و آن اینکه با حمایت دکتر شاعری نماینده حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه و مسئولان شهرستان، نخستین مرکز تخصصی و بازارچه دائمی صنایع دستی شرق مازندران و یکی از بزرگترین بازارچه‌های صنایع دستی مازندران در نکا کلنگ‌زنی می‌شود.

رونمایی از نماد نکا در جشنواره تمشک

وی ادامه داد: این بازارچه به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع در بازار روز قدیم روبروی آموزش و پرورش نکا واقع است، در مرحله ثبت حقوقی آن هستیم. انشاالله با همکاری واحد حقوقی شهرداری نکا، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا در پایان گفت: این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی دارای 25 اثر ثبتی و 60 اثر حفاظت‌شده ثبت‎شده و در قسمت گردشگری نیز با سواحل دریای مروارید، مناظر بکر بخش هزارجریب، و چهار مقصد گردشگری شامل روستای زروم، سفیدکوه، ارم و فریمک و مسیرهای گردشگری، حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش آوای خزر، ازجمله صنایع دستی این شهرستان می‌توان به بافته‌های داری به‌ویژه گلیم بافی، مصنوعات چوبی، منبت، معرق، نمد و مصنوعات چرمی اشاره کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها