دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
نماینده سابق مردم شرق مازندران در مجلس:
نماینده سابق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران بهشهری گفت: تکلیف 14 روستای بهشهر پس از تأسیس استان گلستان هنوز مشخص نیست و باید حدود و ثغور این شهرستان حفظ شود.


به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، دکتر احمدعلی مقیمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بهشهری با تقدیر از مردم این شهرستان که در حماسه هفتم اسفندماه حضور جدی داشتند، اظهار کرد: از همدلی و همراهی مردم و مسئولان بهشهر با بنده در مدت دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.


وی با بیان اینکه برای پیشرفت منطقه باید به نماینده قانونی مردم احترام بگذاریم و به او کمک کنیم، افزود: نامه‎ای 15 صفحه‎ای با شمای کلی از پروژه‌های شهرستان را به نماینده جدید تقدیم کردم تا از فرصتها استفاده شود.
نماینده سابق مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پروژه‌های این منطقه مانند سد گلورد، بیمارستان امام خمینی(ره)، ساخت 70 کیلومتر راهسازی و ... ملی شده‌اند و اگر دولت اعتبارات را اختصاص بدهد، اکثر آنها را در سال 95 به سامان بر‎سانیم.






مقیمی گفت: نمایندگان بدهکار دولت نیستند و در تصمیم گیریها مستقل هستند، مدیران اجرایی شهرستان و مدیران ارشد چون دولتی هستند نمی توانند موضع‌گیری داشته باشند، باید تلاش کنیم تا حدود و ثغور و جغرافیای شهرستان و استان حفظ شود، از طرفی دیگر باید تلاش کنیم میانکاله که بخشی از آن به گلستان واگذار شد و تا الان با مصوبه دولت جلوی آن گرفته شد اما خطر همچنان باقی است را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: 14 روستای بهشهر پس از جدا شدن گلستان از مازندران هنوز زیر پوشش استان گلستان است و واگذار نشد، آبهای بالادست این منطقه را میخواهند به استانهای دیگر ببرند، باید جلوگیری کنیم از انتقال این آب که تا الان نیز جلوگیری شد، باید منطقه آزاد تجاری را که متعلق به بندرآمیرآباد بود را میخواستند به جای دیگر ببرند اما فعلا جلوی آن گرفته شد را احیا کنیم، همه اینها در سایه همدلی و اتحاد و صمیمیت و در سایه فصل‎الخطاب شهرستان یعنی امام جمعه است.
نماینده سابق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر مبنای آموزه‌ها و فرهنگ دینی، برخی از مکان‎ها در برخی زمانها در شبانه روز و برخی از ایام در طول روز قداست ویژه ای را به‌خود اختصاص دادند.
مقیمی ادامه داد: بعضی از زمانها دارای فضیلت است، مثل زمان مغرب مثل شب و روز جمعه، تا اندازه‎ای که اگر کسی در شب جمعه دفن بشود، پرسش و پاسخ نمی شود، برخی از ایام بسیار ویژه و بی نظیر است و همتا ندارد، مانند ماه مبارک رمضان که میزبان آن حضرت حق است و ایشان از میهمانان خود دعوت می‌کند.





عضو سابق خانه ملت با بیان اینکه سرآمد ماه رمضان خودسازی بوده و مقدمه و مهمترین عامل خودسازی، خودانتقادی است تا زمینه‎ای را برای رسیدن به خدا فراهم کند، اظهار داشت: باید به خود معرفت پیدا کنیم تا خدای خود را شناخته و رسول و حجت خود را نیز بشناسیم، آنگاه دیگر گمراه نمی‌شویم.
مقیمی گفت: در ماه مبارک رمضان باید معرفت‌ها را بالا ببریم، معرفت یعنی اینکه علی خانه‌نشین نشود، 25 سال سکوت نکرده و در محراب عبادت فرقش شکافته نشود.
وی بیان داشت: شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌گوید که تمام شگفتی زندگی علی(ع) در 45 ساعت آخر زندگی اوست(از ضربت خوردن تا شهادت) که انسان کامل را میسازد، علی (ع)  از زمان تولد تا بعثت پیامبر(ص) و از بعثت تا رحلت پیامبر(ص) و از رحلت ایشان تا خلافت و از خلافت خود تا شهادت، راه‎های سختی را پشت سر گذاشته است اما 45 ساعت عمر او دارای شگفتی است.



نماینده سابق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مکتب علی(ع) این است که در مسجد کوفه قاتل خود ابن ملجم را بیدار کرده و میگوید: برو نماز بخوان، وقتی ضربت میخورد «فزت و رب الکعبه» میگوید، بعد از ضربه خوردن نیز به پسرش امام حسن(ع) میگوید: قاتل من یک نفر بود، خواهی او را ببخش و خواهی قصاص کن، اما او تنها یک ضربه به من زد و تو هم به او فقط یک ضربه بزن.
مقیمی بیان داشت: اکنون دغل‌بازان و سیاست‌بازان مکار برای دو روز دنیا، انسانها را له کرده و از دم تیغ می گذرانند؛ عراق و افغانستان و بحرین را ببینید، اینها مسائلی است که در مکتب علی(ع) نیست.
وی در پایان گفت: امیدواریم که در سایه صفا و صمیمیت و زیر پرچم ولایت در شهرستان برای پیشرفت در حوزه فرهنگی کارها را پیش ببریم.
انتهای پیام/

تصاویر خبر:














نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها