دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
صبح امروز
امام جمعه شهرستان نکا به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از حوزه مازندران پیوست.

به گزارش آوای خزر، آیت الله دکتر محمدباقر محمدی لایینی امام جمعه نکا امروز و و در آخرین روز برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد که این نامنویسی توسط نماینده ایشان انجام شد.

وی متولد ۱۳۳۲ در نجف اشرف و فرزند آیت الله حاج شیخ حسین محمدی لایینی نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری است، در سن ۶ سالگی از نجف به ایران مراجعت و در حوزه علمیه کوهستان بهشهر مشغول تحصیل علوم دینی و در سال ۱۳۴۴ برای ادامه تحصیل عازم قم گردید.

از سال ۱۳۵۲ دروس خارج اصول فقه را آغاز کرد و از محضر اساتید بزرگ و آیات عظام آقا میرزا هاشم آملی، فاضل لنکرانی،حسن زاده املی،جوادی املی، سلطانی،دوزدوزانی،شیخ جواد تبریزی، احمدی،فیاضی و آیت الله شهید مطهری بهره برد، همچنین در سال ۱۳۶۰ دوره تحصیل تخصصی تفسیر را آغاز و با موفقیت آن را طی کرد.

محمدی لایینی از سال 61 در قالب اولین گروه اعزامی از حوزه به دانشگاه، عازم تهران و دانشگاه صنعتی شریف شد و یک سال بعد در دانشگاه تهران با تدریس در معارف، اخلاق و تربیت اسلامی کار خود را در دانشگاه پی گرفت.

کاندیدای خبرگان رهبری از حوزه مازندران در سال های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی پاوه، سردشت، قصرشیرین، سرپل ذهاب، پیرانشهر و فاو حضور یافت و در کنار دیگر رزمندگان آن سالهای سخت را تجربه کرد.

امام جمعه نکا در سال 72 بعد از ارتحال پدر بزرگوارشان به در خواست مردم منطقه به نکا آمدند و به جای مرحوم پدر به رسیدگی امور مردم پرداخت.

محمدی لائینی در مهر سال 75 با درخواست عموم ملت و تصمیم نظام به عنوان امام جمعه نکا منصوب و فصل جدیدی از حضورش در منطقه آغاز گردید، وی در همین سال به عنوان استاد نمونه دانشگاه معرفی شد، در سال 77 به عنوان امام جمعه ممتاز و در سال80 به عنوان امام جمعه نمونه کشور شناخته شد.

وی تاکنون 12 جلد کتاب به زبان های فارسی و عربی تالیف که برخی از آنها به چاپ رسید و مقالات علمی فراوان از جانب ایشان در کنگره ها ، همایش ها و سمینار ها ارایه شد.

حضور و تدریس ایشان به عنوان استاد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 72 تاکنون به همراه فعالیت های فرهنگی و اداری ادامه دارد، دو فرزند پسر وی پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه شده و مشغول تحصیل در علوم دینی هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار