دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
فرمانده سپاه کربلا:
خسارت‌دیدگان را تنها نمی‌گذاریم/ تحویل 3 ماهه منازل
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه خسارت‌دیدگان سیل را تنها نمی‌گذاریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها شامل زمین، نقشه و اعتبارات به سپاه کربلا واگذار شود، منازل مسکونی محرومان سیل اخیر در مازندران را 3 ماهه تحویل می‌دهیم.

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار محمدحسین بابایی صبح امروز در نشست خبری با عنوان"طرح جهاد همبستگی" با اشاره به سیل اواخر سال گذشته و اوایل سالجاری که خسارت‌های زیادی را در استان‌های مختلف و مازندران برجای گذاشت، اظهار کرد: در این حادثه نیروهای مردمی باوجود اینکه مکلف و موظف به کمک نیستند اما به‌خوبی پای کار بودند و در اوج سیل و بودن هیچ چشمداشتی از امکانات و تجهیزات استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در گام دوم نسبت به شناسایی نهادهای حمایتی و افراد نیازمند اقدام شد، افزود: 550 واحد مسکونی متعلق به گروه هدف خسارت دید که 361 مورد آن تخریبی و بقیه تعمیری بودند.

خسارت‌دیدگان را تنها نمی‌گذاریم/ تحویل 3 ماهه منازل

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه کمک‌های نیروی مردمی سپاه مسبوق به سابقه بوده و 3 سال است که درگیر ساخت مسکن محرومان زیرپوشش کمیته امداد مازندران و یک سال نیز در خدمت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سرپل ذهاب هستیم؛ تصریح می‌کند: برای ساخت منازل خسارت‌زده در سیل اعلام کردیم که اگر زمین، نقشه و اعتبارات اولیه به سپاه واگذار شود؛ پروژه‌ها از زمان واگذاری تا ساخت، یک پروسه 3 ماهه را طی می‌کند و منازل تحویل داده می‌شوند.

سردار بابایی ادامه داد: البته در این مسیر برخی‌ها از ساخت خانه منصرف شدند، برخی‌ها مشکل تعیین تکلیف زمین را داشتند و مشکلاتی نظیر آن، در نهایت 284 واحد تعمیر شد و 15 واحد دیگر نیز تا پایان ماه تحویل می‌شود.

خسارت‌دیدگان را تنها نمی‌گذاریم/ منازل را 3 ماهه تحویل می‌دهیم

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه سپاه تا همیشه پشتیبان مردم برای رفع مشکلات است و مردم را تنها نمی‌گذاریم، بیان کرد: تاکنون 86 واحد مسکونی از سوی کمیته امداد و بهزیستی به سپاه کربلا واگذار شد که بین 15 تا 55 درصد بسته به زمان واگذاری پیشرفت فیزیکی داشتند. علاوه بر آن نیز 493 واحد غیر سیل‌زده باید تا پایان شهریورماه امسال به کمیته امداد استان تحویل داده شود.

وی با اشاره به همکاری خیران استان در ساخت و ساز و تعمیر منازل سیل‍‌‌‌زدگان در مناطق محروم، گفت: تنها در بخش مرمت خانه‌ها، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بصورت نقدی و غیرنقدی از سوی خیران کمک شد، از طرفی سپاه کربلا نیز در این مدت 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کرده است.

سردار بابایی در پایان با بیان اینکه در حوادث سیل، برخی‌ها تحت عنوان سلبریتی و مواردی از این قبیل و به نام هلال احمر، کمیته امداد و ... سعی کردند تا در جمع‌آوری کمک‌های مردمی نقشی داشته باشند؛ اظهار کرد: اما اقدامات آنها به جایی نرسید، لذا از مردم می‌خواهیم تا کمک‌های خود را به شماره حساب نهادهایی که مشخص می‌کند مبالغ جمع‌آوری‌شده چه‌قدر بوده و صرف چه مواردی شده است؛ واریز کنند.

***

در این نشست، سرهنگ محمدمهدی اقبالپور رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی مازندران گفت: ساخت و بهسازی منازل مسکونی سیلزدگان در کنار سایر فعالیت‌های عمرانی بسیج ازجمله احداث منزل برای مددجویان و همکاری با بنیاد مسکن ادامه دارد.

"برای ساخت هر منزل مسکونی که معمولاً بین 50 تا 80 مترمربع است، در حال حاضر متری 1.2 میلیون تومان هزینه صرف می‌شود".

***

سرگرد علی ابراهیمی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا نیز اظهار کرد: حدود 100 روز از سیل ویرانگر در مازندران گذشته است، باوجود اینکه مشکلاتی ایجاد و هزینه‌هایی را تحمیل کرد اما وحدت و انسجام ملی را به ارمغان آورد.

وی وظیفه رسانه در بازسازی و جبران خسارت‌ها را خطیر اعلام و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز می‌توانند به نام یک گروه جهادی و به نام یک شهید در ساخت حداقل یک واحد مسکونی برای سیل‌زدگان سهیم باشند و به طرح همبستگی ملی بپیوندند.

به گزارش آوای خزر، طرح جهاد همبستگی ملی برای کمک به سیل‌زدگان از سوی سپاه پاسداران راه‌اندازی شده است، در این طرح سعی می‌شود که هر مسجد، بانک، نهاد و مجموعه‌ای که مایل است می‌تواند در ساخت یا بهسازی یک منزل مسکونی برای سیل‌زدگان سهیم باشد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها