دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
رئیس دادگستری نکا:
میانگین رسیدگی به پرونده قضایی در نکا 73 روز است
رئیس دادگستری نکا با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان 73 روز است، گفت: اگر پرونده‌های خرد و دست و پا گیر وارد محاکم قضایی نشوند، وقت و انرژی همکاران قضایی صرف رسیدگی به پرونده‌های کلان می‌شود.

میانگین رسیدگی به پرونده قضایی در نکا 73 روز است

به گزارش آوای خزر، علی‌اکبر شیرسوار امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌ی نماز جمعه شهرستان نکا با خسته‌نباشید به همکاران قضایی خود و گرامیداشت یاد و نام شهدای قوه قضائیه و شهدای انقلاب و مدافعان حرم، به بیان مطالبی برای همکاری بیشتر مردم در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه و آشنایی با قوانین پرداخت.

وی با بیان اینکه با کمبود شدید قاضی در نکا روبرو هستیم و تنها در سال منتهی به تیرماه بیش از 30 هزار پرونده در این شهرستان رسیدگی شده است، افزود: همه باید کمک کنیم تا این آمار کاهش یابد؛ یکی از راه‌ها اقدامات پیشگیرانه است، نباید با ایجاد هر مشکلی به محاکم قضایی مراجعه کنیم، می‌شود دعاوی کوچک و اختلافات جزیی را در همان محلات و بخش‌ها حل کرد.

رئیس دادگستری نکا با اعلام اینکه رسیدگی به پرونده‌های کوچک که می‌شود با یک مشورت حل شود، وقت و انرژی محاکم قضایی را تلف می‌کند، گفت: ما باید بیشترِ وقت خود را روی جرائم خشن، سرقت‌های مسلحانه، درگیری‌های خشن، کلاهبرداری و نظایر آن بگذاریم که جامعه را درگیر خود می‌کند و نیاز به رسیدگی فوری دارند.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های ورودی درباره اختلاف، زمین‌های کشاورزی، ارث، دعوای خانوادگی و از این دست، پرونده‌های خرد و دست و پاگیر هستند. این مسائل با مشورت، ورود ریش‎سفیدان و روحانیون و یا نهایت از طریق شورای حل اختلاف قابل رسیدگی است.

شیرسوار با اشاره به بحث اطاله دادرسی که بعضا شکایاتی در این زمینه اعلام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر هر پرونده‌ای به‌طور میانگین از زمانی که وارد محاکم قضایی می‌شود تا زمان رسیدگی، 73 روز زمان می‌برد، تلاش داریم که این آمار را پایین بیاوریم که یکی از الزامات آن کاهش پرونده‌های خرد و پیش پا افتاده است.

"متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در مازندران طی سال گذشته 105 روز و در سال پیش از آن 104 روز بوده است. این نشان می‌دهد که تعداد پرونده‌های ورودی افزایش یافته و از طرفی دستگاه قضا با کاهش نیرو به ویژه در بخش قضاوت، مواجه است".

شیرسوار از پیوستن دادگستری نکا به سیستم یکپارچه مدیریت پرونده قضایی گفت که شاکی و متهم هر دو می‌توانند با رمز عبور و نام کاربری که در اختیار آنها قرار داده شده است، از هر جای کشور، پیگیر روند قضایی پرونده‌های خود باشند.

"این کار از سرگردانی مردم در دادگستری می‌کاهد، پس از ساعات اداری نیز می‌توانند پیگیر کار خود باشند، حتی شکایات و دادخواست‌ها و دعاوی خود را نیز می‌توانند از این طریق ارسال کنند که هم اکنون بالای 80 درصد پرونده‌ها از همین طریق پیگیری می‌شود".

وی در پایان از مردم خواست که پیش از تشکیل هر پرونده‌ای از بخش معاضدت و ارشاد قضایی پاسخ سوالات و ابهامات و نحوه رسیدگی به پرونده و یا نوع دادخواست خود را دریافت کنند. زیرا اقدامات بعدی بستگی به این دارد که چگونه دادخواست داده‌اید و درخواست اصلی شما چیست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
0
کاش نکا هم زندانی مهریه نداشت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها