دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
در برخی موارد مادر و پدر همزمان به دلیل جرمی که به طور مشترک مرتکب شده‌اند، زندانی می‌شوند، در این شرایط قانون نیاز به بازنگری دارد و لازم است به گونه‌ای اصلاح شود که فرزندان آنها در یک زمان هم از وجود مادر و هم پدر محروم نشوند.

معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به یکی از خلاءهای قانونی در رابطه با حمایت از زنان زندانی، گفت: یکی از مواردی که باید در بخش قانونگذاری بدان بپردازیم، موضوع زنان زندانی بوده که یا باردار هستند یا فرزندان خردسال دارند، چرا که قانونی برای حمایت از آنها وجود ندارد و این خلاء در این حوزه مشاهده می‌شود.

زنان باردار زندانی باید مرخصی زایمان را با نصب دستبند الکترونیکی سپری کنند

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مواردی که باید در قانون برای حمایت از زنان باردار زندانی پیشنهاد شود، این است که بعد از به دنیا آمدن فرزندشان بتوانند از مرخصی 9 ماهه زایمان استفاده کرده و این مدت را با نصب دستبند الکترونیک در خارج از فضای زندان سپری کنند.

زندانی شدن همزمان پدر و مادر زمینه ارتکاب جرم و جنایت فرزندانشان را فراهم می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان دیگر خلاءهای موجود در حوزه قانونگذاری در رابطه با وضعیت زندانیان، یادآور شد: در برخی موارد مادر و پدر همزمان به دلیل جرمی که به طور مشترک مرتکب شده‌اند، زندانی می‌شوند، در این شرایط قانون نیاز به بازنگری دارد و لازم است به گونه‌ای اصلاح شود که فرزندان آنها در یک زمان هم از وجود مادر و هم پدر محروم نشوند.

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر این کودکان به دلیل نبود مادر و پدر وارد فضای بهزیستی شوند، خود عاملی می‌شود تا در آینده به دلیل ارتکاب جرم و جنایت با مشکلات جدی مواجه شوند، کمااینکه اغلب زنان قاتل دارای خلاء عاطفی بودند، چرا که در خانواده‌هایی رشد کرده‌اند که اختلافات شدید خانوادگی داشته یا از وجود هم پدر و هم مادر بی‌بهره بودند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار