دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
سامانه ای تحت عنوان سامانه سجاد توسط وزارت کشور ایجاد شده تا تمامی خسارات در بخش راه، کشاورزی، منازل مسکونی و سایر مواردی که خسارت دیده اند در آن سامانه ثبت شود

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرحی از سوی نمایندگان برای حمایت از آسیب دیدگان سیل، گفت: براساس رایزنی های انجام شده گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توسط هیئت رییسه مجلس چاپ شده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور برای تامین منابع سیل چند مجوز به دولت داده شده است، افزود: با این مجوزها دست دولت برای جابجایی اعتبارات یا افزایش تنخواه گردان خزانه باز می شود تا بتواند نسبت به تامین نقدینگی موردنیاز اقدام کند.

برداشت حدود 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق سیل زده

وی با تاکید بر اینکه یکی از بندهای طرح مناطق سیل زده برداشت حدود 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی است، ادامه داد: ارائه برخی اختیارات به استانداران استان های سیل زده و دستگاه های اجرایی و اجازه دولت برای جابجایی اعتبارات و احکام بودجه ای سال 98 از دیگر موارد است که می تواند به امر بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کمک کند که براساس برآورد خسارت های دقیق و عملیاتی این موضوع رخ می دهد.

سامانه ای تحت عنوان سامانه سجاد توسط وزارت کشور ایجاد شده تا تمامی خسارات در بخش راه، کشاورزی، منازل مسکونی و سایر مواردی که خسارت دیده اند در آن سامانه ثبت شود

حسینی تاکید کرد: متاسفانه از زمانی که موضوع سیل اتفاق افتاد دستگاه های اجرایی بیش از بقیه به دنبال تامین منابع موردنیاز خود از این محل شدند و خسارت حاصل از سیل را حدود 60 هزار میلیارد تومان و کمتر و بیشتر عنوان کردند.

سامانه ای تحت عنوان سامانه سجاد برای ثبت خسارات ایجاد شده است

وی با بیان اینکه سامانه ای تحت عنوان سامانه سجاد توسط وزارت کشور ایجاد شده تا تمامی خسارات در بخش راه، کشاورزی، منازل مسکونی و سایر مواردی که خسارت دیده اند در آن سامانه ثبت شود، افزود: بر این اساس پرداخت ها نیز پس از بررسی انجام می شود، چراکه پیش از این بسیاری از آمارها و اطلاعات 2 بار لحاظ می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به عنوان مثال اطلاعاتی که بنیاد مسکن درباره خانه های روستایی ثبت کرده به گونه ای است که سرپرست خانواده یک بار و همسرش بار دیگر اطلاعات را ثبت می کرده است، اما با ایجاد این سامانه راستی آزمایی صورت گرفته و در پرداخت خسارت ها دقت بیشتری انجام می شود.

در سامانه سجاد می توان به میزان خسارت ها پی برد

وی با بیان اینکه در حوزه راه ها، برق، آب و کشاورزی اقداماتی انجام شده که با اطلاعات دقیقی در این سامانه ثبت می شود، تصریح کرد: در این سامانه می توان به میزان خسارت ها پی برد و همین منابع کم را به درستی به آنها تخصیص داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در خصوص هزینه های سیل نیز باید مواردی که قانون گذار توصیه می کند، اجرایی شود.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار