دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
آماده باش استاندار مازندران:
استاندار مازندران در جلسه ستاد اجرایی طرحهای ساماندهی دریا گفت : با توجه به تعطيلات عيد سعيد فطر و حضور گسترده مسافران و گردشگران همه مجريان طرح دريا بايد در آماده باش كامل باشند .

به گزارش آوای خزر،ربيع فلاح جلودار از کاهش 63 درصدی غریق در در دو سال گذشته خبر داد و گفت : حتی از غرق یا کشته شدن یک مسافر در حوادث مختلف در مازندران متأثر می‌شویم.
وي با تقدیر از حضور حماسی مردم مازندران در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: این حضور مایه خرسندی و قوت قلبی برای مردم مظلوم فلسطین است.
فلاح با بیان اینکه باید خوشحال باشیم که خداوند مواهب زیادی را در اختیار مازندران قرار داده است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای عمران و آبادی و رضايتمندي مردم عزيز كشورمان استفاده كنيم
مقام عالي دولت در استان با تأکید بر تشکیل ستاد اجرایی طرح‌های دریا در شهرستان‌ها، بیان کرد: باید تقسیم کار مشخصی در این زمینه صورت بگیرد و بر نقاط حادثه‌خیز دريا مديريت و نظارت جدي شود .

 

فلاح از خدمات نیروی انتظامی و دریابانی در ایجاد امنیت در ساحل و دریا قدردانی کرد و گفت: همه باید احساس کنیم که شهروندان و مسافران از خانواده خودمان هستند و راضی نمی‌شویم مشکلی برای آنها ایجاد شود.
استاندار مازندران خطاب به فرمانداران و مجريان طرح دريا بر مدیریت کامل بر طرح‌های دریا تأکید کرد و گفت: نباید اتفاقی بر اثر سهل‌انگاری اتفاق بیفتد که غیر قابل برگشت باشد.
وي تصريح نمود : در مازندران همسوئي و هم افزايي خوبي در دستگاههاي اجرايي وجود دارد در اين راستا مديريت منسجم ، هماهنگ و با تقسيم كار مشخص مي تواند زمينه ارائه خدمات بهتر را به مسافرين فراهم كند .
استاندار مازندران ادامه داد : همه بايد تلاش كنيم تا بستر نشاط ، آرامش و حفظ جان مسافرين فراهم شود .
وي خواستار حضور جدي تر صدا و سيما و دستگاههاي فرهنگي در زمينه طرح هاي ساماندهي دريا شد و گفت نجات 2 هزار نفر از غرق شدن در سال گذشته جاي تقدير دارد و ما معتقديم حتي يك نفر غرقي هم زياد است .
در اين جلسه يونسي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران ، تقوي فرد رئيس كل دادگستري مازندران ، ميرفيضي فرمانده انتظامي مازندران ، جمعي از فرمانداران و مسئولين كميته هاي طرح ساماندهي دريا به بيان نظرات و گزارش در مورد اجراي طرح پرداختند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار