دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
در گفتگو با معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها عنوان شد
تولید 2.5 میلیون اصله نهال شمشاد
معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اعلام اینکه 2.5 میلیون اصله نهال شمشاد تولید شده است، انتقال آنها به عرصه را به زمانی موکول کرد که نتیجه تحقیقات مشخص کند می‌شود این اقدام را انجام داد.

عباسعلی نوبخت روز 13 تیرماه در حاشیه نشست شورای اداری مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر درباره آخرین اقداماتی که جهت احیای شمشادستان‌های هیرکانی انجام شده است، اظهار کرد: از نظر تقسیم‌بندی، کار در دو بخش است؛ یکی بخش حفاظت سازمان جنگل‌ها و بخشی هم مربوط به معاونت امور جنگل است.

"برای اینکه شمشادها را از دست ندهیم ریاست سازمان هر دو هفته جلسات پیگیری دارد".

وی افزود: از سال 97 تاکنون ادارات کل چهارگانه در شمال(مازندران - ساری، مازندران – نوشهر، گیلان و گلستان) همکاری خوبی داشتند.

تولید 2.5 میلیون اصله نهال شمشاد

"بیش از 2.5 میلیون اصله نهال شمشاد تولید شد که مربوط به معاونت امور جنگل است". زمانی که گیاهپزشکی و موسسه تحقیقات مشخص کنند که عرصه مشکلی برای انتقال نهال ندارد آنها را به عرصه منتقل می‌کنیم.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پاسخ به اینکه آیا تایید می‌کنید که نیمی از 72  هزار هکتار از شمشادستان‌های شمال از بین رفته‌اند و بقیه نیز در حال تخریب هستند؟ گفت: در حال پایش هستیم. هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که نیمی از آنها از بین رفته‌اند اما بخش قابل توجهی را از دست داده‌ایم.

وی درباره اینکه عامل بیماری بلایت و آفت شب‌پره خارجی بوده است و آیا محلول‌پاشی می‌تواند نتیجه بدهد؟ پاسخ داد: بله، عامل این بیماری خارجی است و تنها در ایران نبوده، از آلمان شروع شد از سال 2004 شب‌پره و پیش از آن بلایت شمشاد عامل بیماری بوده است.

"محلول پاشی در حال انجام است. در برخی از مکان‌ها جواب داد و در برخی دیگر هم جواب نداد. اکنون منتظر تحقیقات هستیم که ببینیم آیا گزینه انتقال نهال‌های تولیدشده به عرصه امکانپذیر است یا خیر؟

به گزارش آوای خزر، شمشاد نماد تنوع گیاهی در جنگل‌های هیرکانی است. از 72 هزار هکتار شمشادستان‌های شمال، 15 هزار هکتار در مازندران پراکنش دارد که نیمی از آنها بویژه در نور و سیسنگان و سوادکوه از بین رفته‌اند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار