دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: لایحه مناطق آزاد و ویژه که به مجلس ارائه شده است، مربوط به سال 91 است و اکنون با شورای عالی مناطق آزاد، استانداری و نمایندگان مازندران متفق‌القول شدیم که منطقه آزاد تجاری در این استان را در قالب لایحه جدید به مجلس تقدیم کنیم.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، علی محمد شاعری در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری با اشاره به لایحه تصویب 6 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه که توسط دولت به مجلس ارائه شد، تصریح کرد: این لایحه از سال 91 به صورت متناوب در مجلس مطرح میشد، در مجلس نهم نیز مصوب شد که این لایحه‌ها را در یک لایحه تجمیع کنند.
وی درباره اینکه بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه در سال 94 نیامده است، گفت: این موضوع به خاطر اختلاف نظری بود که بین نمایندگان وجود داشته و مسائل شرق و غربی شد؛ یا بخش مرکزی مثل فریدونکنار و بابلسر بود و عده‌ای می‌گفتند ککه نوشهر و امیرآباد منطقه آزاد شود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار داشت: دولت نیز متوجه اختلاف نظر موجود بین نمایندگان است و باعث شد تا یک ظرفیت بزرگ از مازندران خارج شود.
شاعری با تأکید بر اینکه لایحه فعلی، همان لایحه‎ای است که به مجلس دهم ارائه شده است، افزود: البته قصد داریم با پیگیری سازمان مربوطه و دولت، یک منطقه آزاد برای مازندران بگیریم و مبنای تصمیم‌گیری باید کارشناسی دقیق، منطقی و عقلی باشد.
وی ادامه داد: توسعه کشور را نباید سیاسی و وجه‌المصالحه مسائل سیاسی قرار بدهیم، در این زمینه نیز چنین اقداماتی به توسعه مازندران لطمه می زند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه بیان داشت: دود اختلافات منطقه‌ای به چشم مردم رفته و مردم آسیب دیدند، اکنون نمایندگان مازندران تصمیم گرفتیم در این زمینه متفق‌القول شویم و به استانداری مازندران هم اعلام کردیم که کارشناسی‌های خود را انجام دهد.
شاعری گفت: با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بندر امیرآباد نیز صحبت کردم و ایشان معتقد بود که با توجه به ظرفیت امیرآباد حتماً باید یک منطقه آزاد به مازندران اختصاص پیدا کند، با شورای عالی مناطق آزاد، استانداری و نمایندگان این استان متفق‌القول شدیم که این پیشنهاد را در قالب لایحه جدید به مجلس ارائه بدهیم.
وی با اشاره به زیرساختهای بندر امیرآباد از جمله اتصال به شبکه ریلی، نزدیک بودن به دو فرودگاه ساری و گلستان، دارا بودن بالاترین عمق آبخوری در ساحل و داشتن 7.5 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری و داشتن فاصله 30 کیلومتری با شهرهای بهشهر و نکا، تصریح کرد: این زیرساختها نویدبخش چشم‌انداز توسعه روشن در مازندران به‎ویژه شرق مازندران است و امیرآباد میتواند کانون این پیشرفت باشد.
شاعری گفت: اگر قرار است که یک منطقه آزاد در مازندران ایجاد شود؛ امیرآباد بالاترین امتیاز و ظرفیت را برای منطقه آزاد دارد، وقتی اردبیل، سیستان، اینچه‌برون و مهران که حتی دسترسی به دریا ندارند و خشکی هستند و از طرفی در مقایسه با بندر امیرآباد دارای زیرساختهای بسیار ضعیف تری هستند و دولت این مناطق را پیشنهاد میدهد، چه دلیلی وجود دارد که در مازندران منطقه آزاد نداشته باشیم.
انتهای پیام/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
اگر یک ذره انصاف تو مسئولین مازندران که اهل شرق استان هستند بود حق بندر صد ساله نوشهر را اینگونه برای آبچاله های کم عمق شرق مازندران پایمال نمیکردند.همین الان اگر یک روز کف امیراباد را کشتی لایروب نکنه فرداش پر میشه.میانکاله و خلیج گرگان هم که داره خشک میشه سال دیگه دریا یک کیلوتر از بندر امیراباد عقبتره
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها