دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
فرمانده انتظامی مازندران:
فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: یکی از مهمترین خواسته‌ها و تأکیدات مردم این استان، به‌ویژه براساس نشست‌های مردمی که روزهای دوشنبه در یکی از مساجد برگزار میشود، برخورد با هنجارشکنان است.


به گزارش آوای خزر، سردار سیدمحمود میرفیضی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: نیروی انتظامی فعالیتهای خود را با توکل بر خدا، همکاری مردم و همت مضاعف نیروهای سازمانی انجام میدهد و در حوزه برون‎سازمانی نیز ملاک خدمت خود را ابتدا فرمایشات مقام معظم رهبری و پس از آن، تأکید بر سلسله مراتب قرار داده است.
وی با اشاره به برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده، گفت: این موضوع در اولویت دیروز و امروز نیروی انتظامی است، بطوریکه در سه ماهه نخست امسال تدابیر خوبی انجام شده و 50 درصد افزایش دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را در مازندران داشتیم.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران بیان داشت: کاهش سرقتها نیز موفقیت دیگری برای نیروی انتظامی مازندران است و مهمتر از آن، استرداد اموال سرقتی و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی اموال نیز درصد بالایی را به‌خود اختصاص داده است.
** ورود بیش از 450 هزار دستگاه وسیله نقلیه به مازندران در تعطیلات عید فطر
سردار میرفیضی با اشاره به مسافرخیز بودن مازندران و آنهم بدون اینکه تبلیغات خاصی را برای جذب گردشگران داشته باشد، افزود: در تعطیلات عید فطر امسال، بیش از 450 هزار دستگاه وسیله نقلیه از سه محور وارد مازندران شد که 5 میلیون تردد برون شهری و درون شهری را تا دیروز شاهد بودیم.
وی ادامه داد: بار سنگینی از تردد را در این زمان داشتیم، برخی از بومیان برای رفتن به ییلاقات خود با مشکل مواجه شده و تأکید داشتند که محور غربی کمتر یکطرفه شده و مدیریت شود.
** برخورد با هنجارشکنان در سواحل و تفرجگاه‌ها
فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی، تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، تصریح کرد: 26 دستگاه وظیفه ایجابی را در این زمینه دارند و اقدام آخر با نیروی انتظامی است، ولی برحسب وظیفه ذاتی خود، برخورد با هنجارشکنان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: بحث برخورد با ناهنجاریها در نقاط طرح و خارج از طرحهای دریا و انجام گشت‌های امنیت اخلاقی حتی در تفرجگاهها با قوت صورت می گیرد و نمی‌گذاریم به بهانه استفاده از ساحل و دریا و سایر تفرجگاه های مازندران، افرادی به خود اجازه هنجارشکنی بدهند، این افراد مطمئن باشند که پلیس در حیطه وظایف خود به آنها تذکر داده و در صورت نیاز، برخورد می‎کند.
** برخورد با هنجارشکنان، خواسته مهم شهروندان از پلیس
عضو شورای تأمین مازندران تصریح کرد: افزایش رضایتمندی مردم و پاسخ به مطالبات آنها برای ما مهم است، به همین دلیل روزهای دوشنبه دیدار با مردم را به همراه معاونان خود در یکی از مساجد شهر داریم، شهروندان مطالبات خود را بیان می کنند و پلیس نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان میکند، از مهمترین خواسته‌های مردم نیز، برخورد با هنجارشکنان است.
سردار میرفیضی به اقدامات درون سازمانی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:  تربیت مدیران اثربخش، توجه به بهبود معیشت کارکنان، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و آموزش کارکنان و مهارت‌افزایی از جمله فعالیتهای درون سازمانی این نهاد است.
** رضایتمندی بالای شهروندان مازندرانی از پلیس
وی درباره سامانه 197 که به مردم میگوید "شما پلیس ما باشید"، اظهار داشت: بطور قطع اگر شکایت مستندی ارائه شود، با پرسنل خاطی بدون کوچکترین گذشت، برخورد خواهد شد، خوشبختانه در مجموع درصد خطا از سوی پلیس بسیار پایین است و این موضوع طبق کاهش شکایات، افزایش تقدیر و افزایش رضایتمندی شهروندان مازندرانی مشخص شده است.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به تعداد بسیار اندک مزاحمتهای تلفنی که با 110 گرفته میشود، تصریح کرد: شاید تعداد این مزاحمان در سال به عدد انگشتان دست نرسد، زیرا سامانه‌ای داریم که فرد خاطی از هر نقطه و با هر شماره ای که تماس بگیرد؛ ردیابی و تماس او ثبت میشود.
**فقط برای حوادث فوریتی با 110 تماس گرفته شود
این مسئول اظهار داشت:در سه ماه نخست سال جاری 137هزار تماس مردمی  با 110برقر شد که از این تعداد78هزار مورد آن منجر به عملیات از سوی ناجا شده است.
سردار میانگین حضور پلیس در صحنه را 10 دقیقه اعلام کرد و در زمینه ضرورت تماس با 110، گفت: در برخی تماسها، بخاطر موضوع کوچکی که فوریتی نبوده یا نیاز به حضور پلیس نیست، با 110 تماس گرفته میشود و وقتی مأموران انتظامی به محل حادثه مراجعه می‌کنند، شاهد اتفاقی هستند که میتوانست با گفتگوی ساده طرفین حل شود.
وی ادامه داد: ممکن است در همین لحظه، مأموریت مهمی برای پلیس پیش بیاید که اعزام نیروها باید به سرعت انجام شود تا از اتفاق ناگواری جلوگیری شود، لذا از شهروندان می خواهیم برای موارد غیر فوریتی با 110  تماس نگیرند.
عضو شورای تأمین مازندران درباره سرمایه گذاری در شرکتها و مؤسسات نامعتبر هشدار داد و گفت: در جاهایی که سود آنها خارج از سود متعارف است، با بررسی و دقت بیشتری سرمایه گذاری کنند.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: در همین رابطه، یک شرکت در آمل با بیش از یکسال فعالیت در قالب شرکت ساختمانی که اعضای آن با یکدیگر دوست و فامیل بودند؛ نسبت به ثبت و فروش آپارتمان به چند نفر اقدام کرد که در نهایت فرد خاطی دستگیر و تاکنون طبق مستندات ارائه شده از سوی 7 شاکی، 12 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
** طرح نگهبان محله گسترش داده می شود
وی با اشاره به بکارگیری پلیس محلی یا نگهبان محله، تصریح کرد: با کمک معتمدان محلی و نیازهایی که تشخیص میدهند، پیش‌بینی‌های لازم انجام و پلیس محلی بکارگیری میشود، نگهبان محله در برخی مناطق مستقر شده و این قضیه در نشست آتی که با فرمانداران و شهرداران برگزار خواهد شد، گسترش داده میشود.
سردار میرفیضی در پایان با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران، یک پلیس دینی است، گفت: مردم ولی نعمتان ما و ارباب رجوع هستند، باید به ارباب رجوع تکریم و احترام کنیم، پلیس باید مقتدر و مهربان باشد؛ اقتدار او در برابر هنجارشکنان و مهربانی او با مردم باشد.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار