دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
از سوی مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام شد
فراخوان نهمین جشنواره شعر «اشک انار»
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری نهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» در سال 98 در این استان خبر داد.

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، «سیدمحمد صادقی سنگدهی» مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه نهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه استان مازندران اشک انار در سال 1398 برگزار می‌شود، به موضوعات جشنواره پرداخت و «شهدا، جانبازان و زندانیان مبارز پیرو خط حضرت امام خمینی (ره)»، «هشت سال دفاع مقدس» را از جمله موضوعات این فراخوان اعلام کرد.

وی همچنین افزود: «فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس»، «زنان شهیده، ایثارگران، جانبازان و آزادگان»، «شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) و شهدای مبارزه با تروریست‌ها»، «شهدای مدافع امنیت وطن و انقلاب اسلامی» و «شهدای ترور»، «شهدای هسته‌ای و علمی کشور»، «ولایتمداری، حجاب و عفاف»، «حماسه اسلامی و ملی 9 دی»، «جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان»، و بخش بین الملل: «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» نیز دیگر موضوعات جشنواره هستند.

این مسئول به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: اشعار ارسالی باید در دو زبان فارسی و محلی (بومی استان مازندران) در بخش‌های سنتی، نیمایی، سپید، سرود، ترانه و تصنیف به دبیرخانه ارسال شوند.

فراخوان نهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه با عنوان «اشک انار»

وی همچنین با بیان اینکه شاعران در هر گروه سنی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: شاعران می‌توانند اشعار برای کودکان مهد، دبستان، نوجوانان و بزرگسالان به دبیرخانه ارسال کنند.
صادقی سنگدهی به شرایط جشنواره اشاره کرد و گفت: شاعران شرکت کننده باید مازندرانی بوده و یا هم اکنون در استان سکونت داشته باشند.

این مسئول افزود: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و شاعران می‌توانند به صورت هم زمان در تمامی شش بخش و ده موضوع در هر دو زبان شرکت کنند.

صادقی سنگدهی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه از صاحبان 41 اثر برگزیده تقدیر خواهد شد، گفت: همچنین 124 اثر منتخب در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: آثار باید به صورت تایپ شده در محیط word در cd به آدرس: ساری، بلوار دفاع مقدس، روبروی بیمارستان شفا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیرخانه نهمین جشنواره شعر اشک انار و یا به آدرس الکترونیکیsajed.mazandaran@gmail.com و پیام‌رسان سروش به شماره‌های 09355425196 و 09380104507 و09352307158 حداکثر تا پایان مهر ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار