دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
در بی‌خبری متولیان فرهنگی صورت می‌گیرد
هویت‌سازی منطقه آزاد دینی برای استان‌های شمالی
مازندران دیار علویان با آداب و رسوم و فرهنگ اصیل، در جای‌جای دیارش بوی محبت و عشق به سرزمین، خانواده و اهل بیت نهفته است. در بی‌خبری مسئولان فرهنگی عده‌ای به دنبال هویت‌سازی منطقه آزاد دینی برای مازندران و سایر استان‌های شمالی هستند. اما این هویت‌سازی دینی به چه بهایی و چه بهانه‌ای برای رسیدن به چه هدفی‌ست؟

آوای خزر - حجت‌الاسلام حسین اکبرپور: تاریخ خطه شمال ایران اسلامی، تاریخی مملو از افتخارات دینی و ایمانی است. خطه ای بهره مند از نعمت های فراوان با مردمانی ریشه دار، زنانی پاکدامن، مردانی غیور و کوشا و جوانانی برومند و با حیا و پای کار مبانی اصیل اسلامی و حاضر در میدان های مختلف.

از جمله ویژگی های برجسته و نمایان این مردم، پیشگامی در اسلام و تشیع، ارادت بسیار به ائمه معصومین علیهم السلام، تربیت فقها و علمایی برجسته همچون شیخ فضل الله ها و میرزا کوچک خان ها و مقاومت جانانه در مقابل دشمنان و مهاجمان در طول تاریخ را می توان نام برد .

همچنین این سرزمین خاستگاه برخی از مهمترین نهضت های اسلامی تاریخ معاصر ایران - یعنی چهارصد سال اخیر -  است. در دوران نهضت و مبارزات دشوار سال 43 تا 57 و در دوران دفاع مقدس نیز مردمان این دیار با تقدیم شیرمردان و قهرمانانی همچون شیرودی ها  و حسین املاکی و ...  نقش  بسیار برجسته ایی را ایفا کرده اند . به خصوص در فتنه های مختلف بعد از جنگ هشت ساله، به برکت بصیرت مردم، چشم فتنه در آن دیار کور مانده است.

با این کارنامه پُر افتخار، عجیب نیست که عده ای تلاش و توطئه کنند تا برای استان های شمالی، هویت سازی کرده و این بخش از کشور را به عنوان محلی برای خوشگذارنی و هرزگی معرفی کنند. چیزی که عجیب و غیرقابل توجیه است، بی تفاوتی و غفلت از جانب برخی مدعیان انقلابیگری در این مرز و بوم است.

تلاش های مشهودی در حال تبدیل کردن برخی شهرها و مناطق شمال  به منطقه آزاد دینی اخلاقی است. یعنی دین و ایمان آبکی. یعنی دین و ایمان بدون مجاهده. یعنی دین و ایمان بدون امر به معروف و نهی از منکر. یعنی دین و ایمان مسجد و محراب و روضه و سینه زنی بدون دغدغه برای رسیدن به تمدن اسلامی.

هویت‌سازی منطقه آزاد دینی برای استان‌های شمالی

مطلبی که جای بررسی دقیق و اطلاع رسانی گسترده دارد این است که با وجود اهتمام و حساسیت مردم استان های شمالی بر تحکیم بنیان مقدس خانواده ، سعی می شود این حساسیت مهم و عقلانی در موضوع خانواده، تبدیل به بی تفاوتی عمومی نسبت به آن شود.

در رابطه با این موضوع علاوه بر لزوم  احساس تکلیف از سوی همگان، باید مطالبه جدی و پیگیر از مسئولان توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی این استان ها، صورت پذیرد؛ و مهمترین وظیفه در این زمینه بر عهده ائمه محترم جمعه این بلاد، حوزه های علمیه، پایگاه های بسیج و هیئت های عزاداری است.

باید حرکتی در زمینه مطالبه از اشخاص و نهادهای مذکور، به‌ویژه ائمه جمعه در آن شهرها آغاز شود و عملکرد چند دهه ایشان در زمینه جلوگیری از فحشا و منکر از سوی جامعه دینی، حوزویان مورد نقد و برسی قرار بگیرد.

و در این مطالبه گری که در راه خدمت به اسلام ناب محمدی است، نباید ملاحظه هیچ شخص و گروه و حزبی صورت گیرد.

البته برخی از ائمه جمعه که صلاحیت لازم را به دلیل ورود در بازیهای سیاسی یا اشرافی گری و دنیا طلبی از دست داده اند، تخصصا از بحث ما خارج هستند و مطالبه از ایشان باید ختم به استعفا و کناره‌گیری این بزرگواران از این مسئولیت مهم و خطیر شود.

حل و فصل این موضوع با موضع گیری های زبانی یا اظهار نظرهای پشت تریبون انجام نمی پذیرد؛ چراکه فریاد خالی مربوط به زمان نداشتن قدرت و حکومت طاغوت است؛ نه زمان حکومت سلامی. آن هم حکومتی که تمدن اسلامی را هدف قرار داده است.

فریاد زدن، شرط لازم است نه شرط کافی. باید هر امام جمعه با برنامه وارد کار شود نه با صرف شعار.

البته نباید از کمک و همکاری و پای کار بودن امت حزب الله غافل شد. که در صورت پای کار نبودن، این مسئله قطعا منجر به شکست خواهد شد. همچون حکومت امام مجتبی علیه السلام که با بی بصیرتی و کمکاری امت تحویل معاویه لعنة الله علیه شد.

همچنین باید توجه داشت امروز عده ای سعی دارند  مسئله حجاب را تبدیل به سلاح سیاسی علیه نظام اسلامی کنند و در این باره بر روی شمال ایران اسلامی حساب ویژه باز کرده اند.

چون این یاداشت فقط با هدف طرح مسئله، آن هم به صورت کلی  نوشته شده، مجال پرداختن به راهکارها نیست و هدف اصلی نگارنده، کمک به اولویت شدن این مسئله بین نخبگان و جوانان حزب الهی است و تنها مطلبی که نسبت به آن تاکید شده لزوم حضور حوزویان در این میدان و لزوم مطالبه از امامان جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاههای فرهنگی شهرها و تقویت کار ایشان است. 

چیزی که ذره‌ای نمی توان در آن شک کرد این است که تاکنون آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه برای مردم صورت نپذیرفته است که اگر این کار انجام شده بود شاهد وضعیت کنونی نبودیم.

امیدواریم با همت بلند جوانان حزب الهی بساط ولنگاری از شهرهای شمالی جمع شود. و فرماندهان جنگ نرم و جهاد عرصه فرهنگ، خود را پیدا و باور کنند و به حرکت ها و توان های تمام نشدنی مردم  انقلابی جهت بدهند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
ای کاش بر سر این منطقه هم بلوا می شد!!!!!؟؟؟؟!!!!!!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار