دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
جانشین فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد
جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه کشفیات مواد مخدر و افراد دستگیر شده در این رابطه در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه افزایش یافته است، گفت: در شهرستان گلوگاه، از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مشابه سال گذشته، افزایش بیش از 3 برابری کشفیات و اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر را داشتیم.


به گزارش آوای خزر از نکا، محراب ریاحی در نخستین نشست اعضای شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون، کشف مواد در نکا 72 درصد، دستگیریها 30 درصد و اجرای طرحها نیز 52 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این رقم در گلوگاه شامل 373 درصد کشف، 79 درصد دستگیری و 346 درصد افزایش اجرای طرحهای مبارزه با مواد مخدر را نشان میدهد و در بهشهر نیز 186 درصد کشف مواد و 147 درصد افزایش دستگیری گزارش شده و در اجرای طرحها، 38 درصد کاهش داشته است، همچنین توقیف خودرو در رابطه با مواد مخدر نیز 60 درصد افزایش یافت.
ریاحی گفت: کمیته مقابله با مواد مخدر استان، برنامه سالانه‌ای را تنظیم و در شورای هماهنگی که در بهزیستی مازندران با حضور استاندار مازندران برگزار شد به تصویب رساند، شهرستانها باید براساس مواد ابلاغی و شاخصهای تعیین شده نسبت به برنامه‌ریزی اقدام و گزارشات را بصورت روزانه اعلام کنند.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر، برنامه‎هایی را در محورهای مختلف دارد، تصریح کرد: برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، اقدام هدفمند با استفاده از بانک اطلاعاتی و بهره‌گیری از توان بسیج و مردم، کنترل پایانه های مسافربری و بار، کنترل محورهای مواصلاتی در سالجاری و کنترل مناطق آلوده و جرم خیز ازجمله این برنامه ها هستند.
ریاحی با ابراز گلایه مندی از انجام نشدن برخی پروژه ها که کمک بسیاری به کاهش آسیبهای اجتماعی می کند، گفت: سالن ورزشی در یکی از مناطق پاکسازی شده شرق مازندران قرار بود در اسرع وقت به بهره برداری برسد اما انجام نشده، خانه عالم نیز کامل نشده، قرار بود دوربینهایی در آن منطقه نصب شود اما انجام نشد.
وی ادامه داد: نباید فقط به طرحهای مقابله ای اکتفا شود، نیروی انتظامی آخرین قدم است، برخوردهای پیشگیرانه و پیش بینی برای این موضوعات میتواند خیلی کمک کند.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران یکی از کارها در بحث مقابله با مواد مخدر را مبارزه با کشت خشخاش و شاهدانه عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت اقلیمی مازندران برای کشت و پرورش این نوع گیاهان مناسب است و بصورت قاچاق در برخی مناطق حتی بصورت گلخانه ای نیز کشت میشود که اطلاعات را بطور کامل در اختیار شهرستانها قرار دادیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر در شهرستانها باید بطور جدی کارهای خود را انجام دهد، گفت: این کمیته، هر ماه در استان تشکیل میشود، حول و حوش مواد مخدر مطالب زیادی نهفته است که در این جلسات باید حل  فصل شود، ولی به نظر میرسد که در شهرستانها خیلی جدی برگزار نمیشود و اگر هم برگزار میشود، گزارش خوبی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نمی‎آید.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار