دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
دبیر علمی هشتمین اجلاس بین‌المللی غدیر خبر داد
مازندران میزبان هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر
دبیر علمی هشتمین اجلاس بین‌المللی دهه غدیر از برگزاری هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و همچنین دومین همایش بین‌المللی غدیر با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته، در استان مازندران خبر داد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حبیب‌الله حلیمی جلودار در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مقاله و وب سایت هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان این همایش در هشت محور با زیر محورهای مختلف منتشر شد که شیعه و شیعه‌شناسی از جمله آن است.

وی با بیان اینکه خداوند غدیر را برای حکمرانی شایسته خلق کرده است، افزود: در مکان، زمان و واقعه غدیر هیچ اختلافی با اهل تسنن نداریم و غدیر احیاگر حدیث ثقلین، حدیث منزلت و قرآن و اهل بیت (ع) است.

دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی غدیر از چاپ مقالات این همایش در دو جلد خبر داد و گفت: مقالات در دو سطح سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

حلیمی همچنین از پیش‌بینی برگزاری 20 پیش‌همایش خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها در دهه غدیر به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد و همایش اصلی طبق برنامه‌ریزی اواخر شهریور یا بهمن‌ماه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

* مغفول‌ماندن فرهنگ غدیر

عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر در نظام اسلامی مغفول مانده است، گفت: ترویج شایسته غدیر بخش عمده مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

وی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد.

* غدیر؛ برنامه‌ای برای اهداف بشری

 در این نشست، دبیر اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی غدیر نیز در سخنانی با بیان اینکه غدیر برای رسیدن به اهداف عالیه تکامل بشری است، اظهار کرد: غدیر فقط یک جغرافیا، مقطع، چشمه و مکان نیست بلکه بالاترین، شفاف‌ترین و درست‌ترین کار برای ساختار برنامه‌هایی است که برای اهداف بشری ترسیم شده است.

حجت‌الاسلام محمود نظری غدیر را یک بحث عقلانی رجحانی برهانی دانست و جهان را برای رسیدن به تکامل، نیازمند آشنایی با غدیر دانست.

وی معرفت را عامل پیشرفت بشر عنوان کرد و بر ضرورت آشنایی جوانان با دهکده جهانی معرفتی تأکید کرد و گفت: دکترین جهانی غدیر یکی از بسترهای شناخت بشر با غدیر است.

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر از برپایی جشن دهه غدیر در مساجد و تکایا خبرداد و گفت: این دهه را باید مانند عاشورا به جهان معرفی کنیم.

نظری در پایان با تأکید بر ضرورت احیای غدیر، خطاب به مسئولان گفت: غدیر یک ستاد مردمی بوده و معطوف به یک نهاد نیست، مسئولان خود را از این فرهنگ جاودانه جدا نکنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/  1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار