دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
خبرنگاران شهرستان میاندرود تجلیل شدند
همزمان با سالگرد شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ارزشی کشور که روز عروجش به نام روز خبرنگار نامیده شده است؛ خبرنگاران فعال در حوزه شهرستان میاندرود، تجلیل شدند.

به گزارش آوای خزر از میاندرود، کمیته فرهنگی این شهرستان در راستای تکریم زحمات اصحاب رسانه که در انتشار اخبار میاندرود طی یکسال گذشته تلاش کردند، روز پنج‌شنبه 17 مردادماه با برگزاری نشستی صمیمی از آنها قدردانی کرد.

در مطلع این دیدار، مجتبی اکبری مسئول کمیته فرهنگی و دبیر نشست، با تبریک روز خبرنگار و خیرمقدم به اصحاب رسانه، فعالیت‌های بیدریغ آنها را در راستای "ن و القلم و ما یسطرون" ستود و اصحاب قلم را رسولان آگاهی‌بخشی به جامعه توصیف کرد که با قلم و قدم متعهدانه و مسئولانه گره‌گشای بسیاری از مشکلات و بیان‌کننده بسیاری از اقدامات خدمتگزاران نظام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع با نام عید تا عید(قربان تا غدیر) و برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی با محوریت فوک خزری در ساحل میاندرود خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندرود همچنین از پیگیری جهت ساخت مجتمع ارشاد در این شهرستان خبرداد و گفت: با جدیت و تلاشی که وجود دارد، این امر در زمان نه‌چندان دور محقق می‌شود.

خبرنگاران شهرستان میاندرود تجلیل شدند

* علی غلامیان صلاحی فرماندار میاندرود نیز در سخنانی با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت نام و خاطره شهید محمود صارمی، شهید آوینی و شهدای خبرنگار مدافع حرم؛ از مرحوم جابر معافی خبرنگار اهل میاندرود نیز یاد کرد که خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی از همدلی و همکاری اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان میاندرود گفت که سعی دارند مسائل و مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کنند و رضایت خاطر شهروندان را تامین کنند.

نماینده عالی دولت در میاندرود با بیان اینکه خبرنگاران نباید ابزار سیاسیون شوند بلکه باید واقعیت‌های جامعه را منتشر کنند، تصریح کرد: انتقاد منصفانه سبب رشد و بالندگی جامعه می‌شود اما دفاع یا تمجید بی‌مورد و واردکردن مسائل سیاسی و جناحی در اخبار بدون در نظر گرفتن جانب انصاف، ظلم به جامعه و افکار عمومی است.

غلامیان از خبرنگارانی که اخبار شهرستان میاندرود را در رسانه‌های مجازی و مکتوب منتشر می‌کنند قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران متعهد و خوبی را در شهرستان داریم که مشاورانی امین برای مردم و مسئولان هستند.

خبرنگاران شهرستان میاندرود تجلیل شدند

* در این نشست رئیس اداره حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی در ساحل گهرباران گفت: این جشنواره به ابتکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر شهریورماه و پیش از ماه محرم برگزار خواهد شد. محیط زیست نیز پیشنهاد داد که با توجه به اهمیت فوک خزری که در معرض تهدید انقراض قرار دارد و همچنین یادآوری 21 مردادماه به عنوان روز دریای خزر، محوریت جشنواره به سمت همین موضوع باشد.

سید محمود هادیان با اعلام اینکه 70 هزار قلاده فوک خزری در گستره زیبای خزر باقی مانده‌اند و باید آنها را حفظ کنیم، افزود: محیط زیست مازندران نیز در کنار دیگر همسایگان حاشیه خزر تلاش می‌کند که تنها پستاندار دریای خزر را از خطر انقراض نجات دهد تا جمعیت آنها برای حفظ تعادل اکوسیستم خزر، همچنان باقی بماند.

* شهربانو خداپناه سورکی عضو شورای شهر میاندرود نیز درباره برگزاری جشنواره عید تا عید که در ساحل گهرباران شهر سورک برگزار می‌شود، اظهار داشت: این برنامه با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری میاندرود و همکاری دستگاه‌ها، و با حمایت شهرداری و شورای شهر سورک و هماهنگی با شورای تامین به‌ویژه رئیس این شورا(فرماندار) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره، توانمندی‌های زنان روستاهای تابعه میاندرود نیز به نمایش گذاشته خواهد شد، ضمن اینکه نمایشگاهی را در اواخر مردادماه در تهران خواهیم داشت که توانمندی‌های مردمان تمامی استان‌های کشور در تولید محصولات بومی و محلی به نمایش گذاشته می‌شود.

خبرنگاران شهرستان میاندرود تجلیل شدند

* جواد اسفندیاری رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود نیز در این نشست از ظرفیت‌های حوزه ورزش به‌ویژه در رشته‌های کشتی و رزمی، والیبال و فوتبال گفت که در سایه فعالیت خوب این هیات‌های ورزشی شکل گرفته است.

وی هیات‌های این شهرستان که در واقع بدنه ورزش هستند را بازوان محکم و مهمی برای ورزش میاندرود دانست که در فضایی پاک و عاری از مسائل حاشیه‌ای فعالیت دارند.

* به گزارش آوای خزر، در این نشست صمیمی نماینده نیروی انتظامی از خبرنگاران خواست که مطالب حوزه امنیت را با دقت بیشتر منتشر و پیش از آن حتما با معاونت اجتماعی شهرستان هماهنگ کنند تا مطالب غیرواقع در رسانه‌ها درج نشود.

* نماینده سپاه میاندرود نیز که حامل پیام تبریک فرمانده سپاه این شهرستان بود؛ خواستار توجه جدی به انتشار مطالب در فضای مجازی شد.

وی همچنین اعلام کرد: خبرنگاران شهرستان در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلاتی تا سقف 10 میلیون تومان با سود مناسب استفاده کنند.

خبرنگاران شهرستان میاندرود تجلیل شدند

* نماینده بانک ملی نیز با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: این بانک در سال گذشته ارتقای درجه یافته است، از سرمایه‌گذاران محلی که نیاز به تسهیلات دارند حمایت می‌کند. بانک ملی میاندرود برای خبرنگاران این شهرستان تسهیلاتی را در نظر گرفت.

* سید اسماعیل علوی رئیس اداره جهاد کشاورزی میاندرود نیز در سخنانی از کشت 55 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان گفت و اینکه در سیل اخیر خساراتی به اراضی دشت وارد آمده است که جمع‌بندی‌ها انجام شده و بیشتر خسارت‌ها در قالب بلاعوض و تسهیلات بانکی پرداخت شده و بخشی نیز در حال پرداخت است.

* مسئول بیمه سلامت در شهرستان نکا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و روابط عمومی فرمانداری میاندرود نیز در سخنانی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفتند.

در پایان این نشست با تقدیم هدایایی به خبرنگاران از زحمات آنها قدردانی شد. همچنین خبرنگاران پس از پایان برنامه، از سامانه ثبت خسارات سیل در میاندرود واقع در فرمانداری این شهرستان بازدید کردند. تاکنون 2 هزار و 900 پرونده در زمینه سیل اخیر در میاندرود، در سامانه مربوطه ثبت شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار