دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
شرکت فورد که چندی پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل موستانگ شلبی ۲۰۲۰ رونمایی کرد، حال اطلاعاتی جدیدی از این مدل را منتشر کرده است.

به گزارش آوای خزر به نقل از  از باشگاه خبرنگاران، همانطور که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، بسیاری از خودروسازان برنامه دارند تا برترین مدل‌های تولیدی خود را در سال ۲۰۲۲۰ به بازار عرضه کنند، به همین جهت در سال جاری خودرو‌های بسیاری معرفی و رونمایی شدند تا در سال بعد ساخت و عرضه آن‌ها آغاز شود، از طرفی نمایشگاه خودرو فرانکفورت که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، رویدادی پربار و مملو از خودرو‌ها و مدل‌های جدیدی خواهد بود.

یکی از برترین مدل‌های سال ۲۰۲۰ چند روز پیش معرفی شد، نسل هشتم خودرو شورولت کوروت با نام Stingray که شاید بتوان آن را برترین خودرو اسپرت معرفی شده در سال ۲۰۱۹ تا این لحظه نامید، اما به‌خصوص طرفداران خودرو‌های اسپرت خیابانی هیچ‌مدلی را در سال جاری به اندازه فورد موستانگ شلبی GT500 دوست نخواهند داشت.

براساس اطلاعاتی که فورد در شبکه اختصاصی خود، Blue Oval منتشر کرده، مدل شلبی GT500 تنها در ۱۰.۶ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و مجددا به شتاب صفر خواهد رسید، (۰-۱۰۰-۰) درواقع شلبی جدید در این زمان، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و مجددا به طور کامل متوقف می‌شود.

این یک شاخص زمانی معتبر به‌خصوص برای خودروباز‌های حرفه‌ای و رانندگان مسابقات شهری و خیابانی است و رکورد ۱۰ ثانیه‌ای شلبی GT500 یک رقم فوق‌العاده محسوب خواهد شد.

چنین سرعت و حتی چابکی در مدل جدید فورد، توسط جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچ توسعه یافته Tremec حاصل می‌شود.

این سیستم انتقال توسط مکانیزم الکتریکی جدید تنها در ۸۰ میلی‌ثانیه دنده را عوض می‌کند، یعنی کمتر از سرعت پلک زدن انسان‌ها، البته بار اصلی خودرو بردوش پیشرانه ۵.۲ لیتری ۸ سیلندر ۷۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود.

سیستم DCT خودرو باتوجه به رفتار راننده، حالت رانندگی را تغییر خواهد داد، به لطف کلاچ دوگانه، شلبی GT500 یک چرارم مایل را در کمتر از ۱۱ ثانیه طی خواهد کرد، البته ترمز‌های مخصوص Brembo نیز تاثیر فراوانی در ثبت رکورد ۱۰ ثانیه (۰-۱۰۰-۰) کیلومتر در ساعت مدل جدید فورد دارد.

فورد چرخ‌های جلو این مدل را به دیسک‌های ترمز ۱۶.۵ اینچی تجهیز کرده و به ادعای این شرکت، موستانگ نهایی دارای بزرگ‌ترین دیسک‌ترمز در میان تمامی کوپه‌های اسپرت آمریکایی است.

قیمت پایه فورد موستانگ شلبی GT500 جدید از ۷۳ هزار ۹۹۵ دلار آغاز می‌شود، البته برای داشتن آپشن‌های جذاب و متنوع این مدل، باید هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کرد.

به‌عنوان مثال بسته فیبرکربنی شلبی با چرخ‌های ۲۰ اینچی، بال عقب قابل تنظیم و اسپلیتر جلو به تنهایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد. این مدل در ابتدای سال ۲۰۲۰، به بازار عرضه می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار