دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین:
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین خطاب به مسئولان گفت: در هر پست و موقعیت به ترویج و تبیین هسته‌های معرفت دینی و مباحث دینی پرداخته و هر فاسد و مفسد حرام‌خواری که در سیستم مدیریتی نفوذ می‌کند، باید شناسایی و محاکمه اسلامی شود.
 
 
 
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی ظهر امروز در نخستین سالگرد شهدای غواص و خط شکن(شهید حسینعلی بالویی و سه شهید جاوید‌الاثر) که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مراسماتی که برای بزرگداشت یاد شهدا برگزار می‌شود، در حقیقت استمرار مسیر شهدا است.
وی افزود: در دورانی که به‌سر می‌بریم و با توجه به شیطنت‌ها و فریب‌کاری‌های دشمنان، برگزاری این مراسمات از ضروریات است.
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه در این مراسم باید به فلسفه شهادت و خاستگاه شهادت پرداخته شود، عنوان کرد: برگزاری دهه محرم و عاشورا سبب حفظ نهضت امام حسین(ع) شد و مسیر حرکت امام حسین(ع) را از هر گونه تحریفی مصون داشت.
این مبلغ دینی گفت: دین مبین اسلام مکتبی است برای رساندن انسان به خدا که از لحاظ مادی و معنوی، ظاهری و باطنی، طرح و سبک زندگی دارد.
تویسرکانی، فقر را عامل نرسیدن انسان به‌سوی خدا دانست و خاطرنشان کرد: فقر سبب می‌شود که انسان در زندگی به خدا نرسد و دچار بدبختی و سرگردانی شود، که از آن، به «فقر مرگ سرخ» یاد می‌کنند.
وی با اشاره به بیانات لقمان حکیم که به فرزندش می‌گفت: «در زندگی تلخی‌های زیادی کشیدم اما هیچ تلخی مانند فقر نیست که از هر زهری کشنده‌تر است»، افزود: فقر اوج ذلت و سبب از بین رفتن شرافت شده و انسان باهوش را لال می‌کند.
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام صادق(ع) از «موت احمر» به «فقر دینی» یاد کرده است، گفت: مرگ سرخ و مرگ سفید دو نوع مرگی هستند که امام صادق(ع) قبل از قیام حضرت مهدی(عج) آن را پیش‌بینی کرده است.
وی از مرگ سرخ به‌عنوان خشونت، بی‌رحمی، فتنه و اختلاف یاد کرد و افزود: کسانی که در مرگ سرخ کشته می‌شوند، دستی بر بی‌رحمی و فتنه دارند.
تویسرکانی بیان کرد: مشکلات امروز جهان اسلام زیر سر بی‌دین‌ها نیست، بلکه زیر سر بدبینان و کسانی است که دین غلط دارند.
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین ادامه داد: امروزه مصیبت بزرگ جهان اسلام تکفیری‌ها و داعشی‌ها هستند که بالای سر خود پرچم «لا اله الا الله» و «محمد رسول‌الله» بر پا کرده‌اند.
این مسؤول با بیان اینکه فقر اقتصادی میوه فقر فرهنگی است، تصریح کرد: شبکه‌های مجازی، اینترنت و پشت آن نیز برنامه‌های غربی و صهیونیزم جهانی و آمریکا قرار دارد که می‌خواهند انسان‌ها را فلج و به اسارت بکشانند.
وی افزود: شهدا در این مسیر سبب می‌شوند تا انسان‌ها از فقر دینی و اقتصادی نجات یابند و قیام آنها درس عبرتی برای مستکبران می‌شود.
تویسرکانی با بیان اینکه شهدا هنگامی به صحنه می‌آیند که ببینند دین خدا در حال تحریف و نابودی است، اظهار داشت: آنها پا به میدان می‌گذارند تا انسان‌ها را در غنای فقر هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر شهدا در طول تاریخ نبودند، فقر دینی و اقتصادی مسلمانان را نابود می‌کرد، گفت: باید در تمام اعصار مدیون خون شهدا باشیم، زیرا شهدا از عزت، شرف و اقتدار ایران دفاع کردند که امروز در جامعه آسایش، آرامش و امنیت داریم.
این مبلغ دینی خطاب به خانواده‌های معظم شهدا، یاران شهدا و دلسوزان انقلاب در هر لباس و موقعیتی که هستند، بیان کرد: باید مبارزه با فقر دینی برای جلوگیری از نابودی جامعه و مبارزه با فقر مادی در سرلوحه کارها و برنامه‎ریزی‌های فرهنگی و اقتصادی قرار بگیرد.
وی در پایان خطاب به مسؤولان گفت: در هر پست و موقعیت به ترویج و تبیین هسته‌های معرفت دینی و مباحث دینی پرداخته و هر فاسد و مفسد حرام‌خواری که در سیستم مدیریتی نفوذ می‌کند، باید شناسایی و محاکمه اسلامی شود.
* وجود روحیه خدایی در خانواده‌های شهدا
فرمانده سپاه بهشهر نیز در  سخنانی اظهار داشت: آن‌چه سبب شده تا امروز نام و یاد شهدا بر زبان‌ها جاری باشد، ایمان استوار و محکم آنها است.
علی نجفی گفت: ایمان مستحکم در شهدا سبب شد تا کابلی و قنبری‌ها( شهدای مدافع حرم) از بهشهر حرکت کنند، آنها از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا در جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه جان‎فشانی کرده و جان خود را به حق‌عالی تقدیم کنند.
فرمانده سپاه بهشهر با بیان اینکه ایمان خانواده‌های شهدا زبانزد هر عصر و زمانی است بیان کرد: آنها با روحیه خدایی و ایمان استواری که دارند، دسته‌گل‌های خود را تقدیم انقلاب کردند.
وی با اشاره به فداکاری‎های پرچم‌دار کربلا، گفت: امام صادق(ع) در وصف ویژگی حضرت ابوالفضل عباس(ع) به دو عامل ایمان استوار و بصیرت ایشان پرداخت.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: