دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
امام جمعه موقت ساری:
مردم برای تهیه دارو نباید
امام جمعه موقت مرکز مازندران با تبریک روز پزشک و داروساز گفت: جامعه پزشکی و داروسازی باید مشکل دارو درمان را حل کند؛ سزاوار جامعه اسلامی نیست که مردم آن به‌ویژه بیماران خاص برای تهیه دارو به "این در و آن در" بزنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با تبریک هفته دولت و خسته نباشید به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اشاره‌ای به دیدار دولتی‌ها با رهبر معظم انقلاب در 30 مردادماه داشت و دو موضوع "اقتصاد و رونق تولید و قطع وابستگی به نفت" و " توجه به حوزه فرهنگ و حجاب" را از جمله نکات کلیدی در سخنان رهبری برشمرد.

وی هفته دولت را دارای سه عنوان یعنی هفته دولت خدمتگزار، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه رجایی و باهنر و مبارزه با تروریست دانست و اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز خود از قربانیان تروریست به سرکردگی آمریکای جنایتکار است؛ به‌طوری که در این کشور 17 هزار شهید ترور داریم که 106 شهید آن از مازندران هستند.

امام جمعه موقت ساری رجایی و باهنر را الگو و اسوه نظام اسلامی خواند که بنا به فرموده رهبر انقلاب مصداق بارز ایمان و صداقت، دلیری و شهامت و تلاش و پُرکاری هستند و مدیران و کارکنان دولت باید این‌دو اسوه را سرمشق کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور همچنین با اشاره به روز پزشک و داروسازی و تبریک این روز به پزشکان و داروسازان کشور، یکی از مشکلات حوزه سلامت را دارو و درمان اعلام کرد و خطاب به جامعه پزشکی و داروسازی گفت که از این عزیزان انتظار داریم مشکلات دارو درمان را حل کنند.

"سزاوار جامعه اسلامی نیست که مردم آن به‌ویژه بیماران خاص برای تهیه دارو به "این در و آن در" بزنند و گرفتار شوند".

وی از مسئولان حوزه سلامت خواست که به‌طور جد به این مسئله توجه کنند؛ هرچند که بخشی از مشکلات به دلیل تحریم است اما باید کاری کرد که بیماران خاص، بیش از این رنج نبینند.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود باتوجه به بیانات رهبری در جمع مسئولان نظام، گریزی به موضوع فرهنگ زد و اینکه دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده و در جنگ اقتصادی نیز می‌داند که موفقیتی حاصل نمی‌کند، لذا به جنگ فرهنگی روی آورده است. ارزش‌های دینی و الهی و اخلاق و ادب و فرهنگ و حجاب را زیر سوال می‌برد تا مردم مسلمان را از اسلام جدا کند. این امر باید مورد توجه همه ارگان‌های دولتی قرار بگیرد.

یوسف‌پور تاکید دارد که "ما با ولنگاری مخالفیم" . بی‌حجابی، بی‌اخلاقی و بی‌حیایی بنیان جامعه و خانواده را به هم می‌ریزد. ام‌الفساد دین است و بسیاری از ارزش‌ها را بر باد خواهد داد.

وی در بخشی از خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه مرکز مازندران به شاخصه‌های دین و هدف دین اشاره کرد و دین اسلام را که هم عزت دنیا و هم سعادت آخرت را در خود دارد؛ دینی ارزشمند و کامل توصیف کرد که نه مانند سکولار و لائیک تنها به دنیا توجه دارد و نه مانند رهبانیت نصرانیت، تنها به آخرت پرداخته است.

این عالم دینی مشکل جامعه مدرن امروز را در این دانست که خداوند متعال را در جایگاه خود نمی‌شناسد و به آن توجه ندارد؛ خدایی که هیچ فرد یا نیرویی در برابر عظمت و اراده او توان عرض اندام ندارد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه تسبیحات اربعه مبین چهار مقام خداوند است، "الله اکبر" را مقام کبریایی خداوند، "لا اله الا الله" را مقام یکتایی خداوند، "الحمد لله" را مقام حمد و ثنا و "سبحان الله" را مقام سبحانی خداوند بازگو کرد که ذکر آن در شبانه‌روز ستایشی ناب از یکتای بی‌همتاست.

وی در پایان درباره ویژگی فرد مومن اظهار می‌دارد که مومن باور دارد خدا او را می‌بیند و در محضر خداست. باور دارد که خدا هر چه را او عمل می‌کند می‌بیند. باور دارد هر چه را که می‌گوید خدا می‌شنود. باور دارد هر چه را که در قلب او می‌گذرد خدا بدان آگاه است و باور دارد که خدا هم شاهد است، هم ناظر، و هم حاکم است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار