دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باندی خبر داد که به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت از صاحب‌خانه می‌کردند.
- اخبار اجتماعی -

به گزارش آوای خزر؛ ساعت چهار صبح چهارم تیر 98 مردی جوان در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 از به سرقت رفتن اموال منزلش توسط یک زن حدوداً 25ساله به شیوه بیهوشی در محدوده خیابان قائم مقام خبر داد که پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی به کارآگاهان گفت: من شاغل هستم، تنها زندگی می‌کنم و منزل برای خودم است، چند روز قبل از وقوع سرقت اقدام به نشر آگهی تحت عنوان "هم‌خانه" در سایت دیوار  کردم تا اینکه در تاریخ سوم تیر خانمی با من درباره آگهی تماس گرفت.

وی افزود: این خانم گفت که برای برادر دانشجو‌ی خود به دنبال خانه می‌گردند که با وی قرار گذاشتم، حدود ساعت 10 شب زنگ خانه به صدا درآمد و در را باز کردم که دیدم خانمی حدوداً 25 ساله باظاهر موجه مقابل در ایستاده است.

وی ادامه داد: زن جوان خود را الناز معرفی کرد و گفت برادرم در راه است، وی از من خواست تا رسیدن برادرش نگاهی به منزل بیاندازد، بعد وارد منزل شد و تمام قسمتها را به او نشان دادم، حدود نیم ساعت گذشت و در حال صحبت بودیم که آبمیوه‌ای به من تعارف کرد، من نیز که به دلیل اعتماد به وی، آبمیوه را خوردم اما پس از گذشت حدوداً 20 دقیقه دچار سرگیجه و بیهوش شدم.

این شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: دیگر چیزی نفهمیدم، وقتی به هوش آمدم چهار ساعت گذشته بود و خبری از زن جوان نبود، دیدم اموال زیادی از قبیل لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و طلاجات به ارزش 600 میلیون ریال به سرقت رفته است.

کارآگاهان راهی محل وقوع جرم شدند که در تحقیقات اولیه مشخص شد سارق از یک دستگاه خودروی مزدا 3 سفید رنگ پیاده شده و به سمت منزل شاکی رفته که پس از گذشت 30 دقیقه همدست وی نیز به منزل شاکی مراجعه کرده است.

در ادامه تحقیقات، مالک خودرو مزدا شناسایی و به پایگاه آگاهی دعوت شد.

مالک مزدا به کارآگاهان گفت که خودرو را چند ماه قبل به صورت وکالتی به شخصی به نام رامین فروخته است که دستگیری رامین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان با بهره‌گیری از روشهای علمی کشف جرم مخفیگاه رامین را در محدوده شهرستان بهارستان استان تهران شناسایی کرده و وی را در مورخ 31 تیرماه دستگیر کردند همچنین در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه وی، خودروی مزدا3 کشف و به پایگاه سوم منتقل شد.

رامین در تحقیقات ضمن قبولی سرقت از شاکی گفت که سرقتها را به اتفاق همدستانش به نامهای فریبا و خشایار انجام داده است.

کارآگاهان بدنبال اظهارات مرد جوان موفق به شناسایی مخفیگاه فریبا و خشایار در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی و خیابان سهرودی شدند که در تاریخ 30 مرداد ماه در عملیات جداگانه هر دو دستگیر شده و به سرقت اعتراف کردند.

متهمان ضمن قبولی سرقت به شیوه بیهوشی به هشت فقره سرقت به این شیوه در محدوده‌های شمال و شمال غرب تهران اعتراف کردند.

متهمان در تحقیقات اعتراف کردند که پس از انتخاب سوژه‌ها از سایت دیوار، فریبا با آنها تماس گرفته و به این بهانه که برادرش دانشجو است با  فرد آگهی‌دهنده قرار می‌گذاشته است.

فریبا در نهایت با آبمیوه مسمومی اقدام به بیهوش کردن صاحب‌ منزل کرده و سارقان دیگر پس از ورود به منزل اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند.

سارقان تاکنون به چندین فقره سرقت به ارزش بیش از 300 میلیون تومان اعتراف کردند و مدعی شدند اموال مسروقه از قبیل گوشی را در محدوده بازار موبایلی واقع در خیابان جمهوری به فردی ناشناس به مبلغ ناچیز فروخته و پول حاصل را صرف خوشگذرانی می‌کردند.

سرهنگ کامیار چهری؛ رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: اعضای این باند حدود 6 ماه در حال سرقت بوده و اموال مسروقه را پس از سرقت در محدوده مرزداران در منزل مجردی خشایار نگهداری می‌کردند که کارآگاهان بلافاصله به محل مراجعه و اموال مسروقه شاکی و سایر اموال مسروقه راکشف و به پایگاه منتقل کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به دستگیری اعضای باند سرقت و اعتراف صریح به بزه انتسابی متهمان با صدور قرار قانونی  برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری خریدار اموال مسروقه و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان درباره عدم اعتماد سریع به افرادی که در فضای مجازی با آنها در تماس و معامله قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این شیوه از آنها سرقت شده، می‌توانند برای شناسایی متهمان و تشکیل پرونده مقدماتی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

انتهای پیام/1000
 
برچسب ها: پلیس 110 ، پلیس آگاهی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: