دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای بهشهر:
سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر گفت: بیکاری ناشی از بی‌مهارتی است، لذا افراد فاقد شغل میتوانند با حضور در کلاسهای فنی و حرفه‌ای که مطابق با سلیقه‌های مختلف است، وارد بازار کار شوند.
به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان بهشهر، رامین کیانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه بهشهر، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای به خاطر تشابه اسمی که با دانشگاه فنی و حرفه ای دارد، مظلوم واقع شد و پیشبرد اهداف این سازمان نیازمند آگاه سازی مردم با اطلاع رسانی و تبلیغات است.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های مهارتی در کشور و زیرنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر با اشاره به اینکه نگاه اکثر خانواده ها نگاهی مدرک گرا است، خاطرنشان کرد: در دیدگاه ما مهارت آموزی یکی اصل مهم و کاربردی است و با تغییر نگاه خانواده ها و جوانان از مدرک گرایی به مهارت آموزی، بسیاری از مشکلات بیکاری ناشی از بی مهارتی حل می شود.
وی با بیان اینکه اگر کسی مهارتی داشته باشد می تواند برای خود یک شغل ایجاد کند، بیان داشت: بخشی از این آموزش ها در مرکز فنی و حرفه ای شهید هاشمی‎نژاد هستند و با وجود ۱۰ کارگاه آموزشی در این شهرستان، آموزش هایی در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری ، برق صنعتی و ساختمان، مکانیک خودرو، PLC ، رایانه، کشاورزی، برق خودرو و کیف دوز چرمی در حال برگزاری است.
کیانی افزود: در این مرکز به دنبال احیای رشته های زودبازده و خانگی هستیم که منجر به اشتغال زایی سریع و نیاز به وام نداشته باشد و رشته هایی مانند تعمیر موتور سیکلت، تعمیرلامپ‌های کم مصرف و تولید قارچ نیز از جمله مشاغل زودبازده‌ای هستند که در بهشهر با استقبال خوبی مواجه شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۲ آموزشگاه فعال در شهرستان بهشهر مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: این آموزشگاه ها در این شهرستان در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر به کارآموزان علاقمند به این رشته ها آموزش می دهند.
این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، واگذاری کارها به بخش خصوصی را امری مهم دانستند، خاطرنشان کرد: در 52 آموزشگاه فعال بهشهر ، 52 مربی و مدیر داریم که برای خود اشتغالزایی کردند و تقریبا در یکسال گذشته ۸۱ دوره آموزشی در رشته‌های مراقبت و زیبایی، قالی بافی، گلیم، جاجیم، شیرینی پزی، آشپزی و کامپیوتر برگزار شد.
وی با بیان اینکه این سازمان نیازمند مربیانی به‌روز و آگاه در جهت آموزش و مهارتهای لازم است، بیان کرد: به جهت بهتر و به‌روز شدن سیستم آموزشی، سالانه دو  مرحله اعزام مربیان به مراکز تربیت مربی کرج را در دستور کار خود داریم.
کیانی با اشاره به اینکه آموزشگاههای مجاز باید مورد شناسایی و ساماندهی قرار گیرند، تاکید کرد: از مسئولین ذیربط تقاضا داریم که اگر موانعی بر سر راه است آن را کنترل و هدایت کنند تا آموزشگاههای غیرمجاز منجر به لطمه و آسیب جدی به آموزشگاههای مجاز و خصوصی نشود.
وی افزود: آموزشگاه های مجاز تحت کنترل فنی و حرفه ای مرکز شهید هاشمی‌نژاد هستند و در هفته نیز یک روز را اختصاص به نظارت و بازرسی میدهیم.
سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‎نژاد بهشهر از برگزاری کلاسهای آموزشی در زندان این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی در رشته های پیشکاری و طراحی دوخت( دوخت کیف چرمی) در زندان انجام میشود که موجب اشتغال زندانیان پس از آزادی می شود.
وی با اشاره به اینکه در این مرکز در سه مقطع، ۸ آزمون داریم عنوان کرد: آزمونهای که در این مرکز برگزار می‌شوند، شامل آزمون های هماهنگ کننده، آزمون های تفاهم نامه و صنعت ساختمان است.
وی گفت: در سال جاری آزمون المپیاد مهارتی در کل کشور، استان و شهرستان برگزار می شود که از ۳۱ رشته آزمون، شهرستان بهشهر در ۲۱ رشته شرکت کننده  دارد.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر، حداقل سن شرکت در المپیاد مهارتی را تا 20 سال دانست و خاطرنشان کرد: 7900 کارت الکترونیکی برای این افراد صادر کردیم.
وی با بیان اینکه با مشاوره گرفتن میتوان تصمیمات بهتری گرفت، اظهار کرد: در سال 94 حدود 313 نفر از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای رهگیری شدند و از این تعداد، 84 نفر مشغول بکار شدند.
کیانی در پایان گفت: نبود سرمایه اولیه، دستمزدهای پایین، عدم وجود فرصت شغلی در این شهرستان و عدم مهارت شغلی از دلایل بیکاری در بهشهر است، لذا هدف مهم مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، شناساندن مرکز به مردم و ریشه‌کن کردن بیکاری ناشی از بی‌مهارتی است.
انتهای پیام/ 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خطیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
مهندس کیانی از نیروهای جوان و پر انرژی است موفق باشید مهندس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها