دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
ربيع فلاح استاندار مازندران :
استاندار مازندران در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نقش اساسي در توسعه همه جانبه مازندران دارند.


 به گزارش آوای خزر،استاندار مازندران در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار در گفتگويي خبرنگاران را طلايه داران آگاهي و دانايي خواند و گفت : خبرنگاران نقش اساسي در توسعه همه جانبه مازندران دارند
ربيع فلاح جلودار نقش بی بدیل و موثر خبرنگاران و اصحاب رسانه را در انعکاس رویدادها و فعاليتهاي استان ستود و گفت : خبرنگاران عزيز به عنوان طلايه داران دانايي و آگاهي نقش مهمي در توسعه همه جانبه استان دارند .
وي با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شجاع و متعهد گفت : در عصر انفجار اطلاعات خبرنگاران نقش برجسته تبادل اطلاعات و انتشار سريع اخبار را بر عهده دارند و اين آگاه سازي جامعه در تقويت همدلي و همزباني و حركت به سوي توسعه تاثير بسزايي دارد .
مقام عالي دولت در استان ياد و خاطره همه شهیدان و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی را گرامي داشت و تصريح نمود : شهداي عرصه قلم بهترين الگوها براي صداقت ، امانتداري و پاسداري از ارزشها بوده اند و خبرنگاران عزيز با پيروي از اين شهداي گرانقدر مي توانند راه دشوار و سنگين جبهه آگاهي بخشي و رسالت خطير خبرنگاري را طي نمايند.
استاندار مازندران از تلاش شبانه روزي خبرنگاران مازندران در زمينه برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري و ستاد تسهيلات سفر و برنامه هاي مهم استان در سال گذشته و سال جاري تقدير نمود و گفت : حضور خبرنگاران مازندران در همه شهرها و در همه فعاليتها مشهود است و خدمات بارز و شايسته آنان براي توليد و توزيع به موقع اطلاعات شايسته تقدير و ستايش است .
ربيع فلاح تاكيد نمود : در حال حاضر مهمترين دغدغه ما رونق اقتصادي و كاهش بيكاري و افزايش اشتغال است و انتظار داريم خبرنگاران عزيز با تقويت همدلي و وحدت و انسجام در استان در جهت بهره گيري از همه ظرفيت ها براي توسعه همه جانبه استان به كمك مديران بيايند .
استاندار مازندران همزماني روز خبرنگار با دهه كرامت و ايام ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع) را ميمون و مبارك خواند و گفت : اهل بيت عليهم السلام بهترين الگو و سرمشق براي انجام مسئوليت هاي مهم در جامعه هستند و كرامت و بزرگي آنان درس بزرگي براي همه تلاشگران عرصه اطلاع رساني است .
وي با گرامیداشت هفدهم مردادماه؛ سالروز شهادت "محمود صارمی" و روز خبرنگار ابراز اميدواري نمود تا با همكاري مناسب همه دستگاههاي اجرايي و همت و تلاش بيشتر روابط عمومي ها و ارتباط مناسب و مستمر با خبرنگاران زمينه انعكاس مطلوب و مؤثر فعاليتها و اقدامات دولت در استان فراهم گردد.
استاندار مازندران در پايان از تلاشها و زحمات خستگی ناپذیر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و فعالان عرصه قلم در انعکاس مطلوب فعاليتها و اخبار استان تقدير و تشكر نمود .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: