دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
رييس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران خبرداد
اعطای مجوز جذب دانشجویان خارجی به دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری
رييس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران از دریافت مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری خبرداد و گفت: تنها دو دانشکده در مازندران و تهران دارای شاخص‌های مدنظر بوده و این مجوز به آنها اعطا شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امير حياتي در نشست روز کارمند که در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری برگزار شد، بیان کرد: جمهوری اسلامی یک نظام راهبردی و کلان است. اخذ تصمیمات کلان مرارت‌ها و مشقت‌هایی به دنبال دارد اما افراد نباید بی‌انگیزه و بی‌خیال باشند.

وی با اشاره به پیشرفت مراکز فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری در بین مراکز کشور به‌عنوان یکی از واحدهای بین‌الملل دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتخاب شد و امکان بهره‌مندی از دانشجویان خارجی را خواهیم داشت و این افتخار و اتفاق مبارکی برای شهر ساری و استان مازندران است.

رييس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: خبر خوب دیگر آن است که اعتبارات ما در آینده استانی خواهد شد و در این فرایند، مدیریت مالی راحت‌تر و در اختیار ما خواهد بود.

دریافت مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری

حیاتی بیان کرد: مجوز مربوط به  توسعه انستیتو به مساحت 600 مترمربع دریافت شده، ۵۷۰ میلیون تومان اوراق نیز اخذ شده است و در نهایت ۶۰۰ متر به فضای آموزشی دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز ساخت و راه‌اندازی 2 زمین ورزشی چمن مصنوعی نیز دریافت شده که یکی در خوابگاه و دیگری در محوطه دانشکده احداث خواهد شد.

رييس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران معتقد است: با وجود این شرایط غیر معمول و با همه محدودیت‌های مالی که وجود دارد، اوضاع بهتر خواهد شد و امسال را نسبت به سال‌های گذشته محکم‌تر گام برخواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه که دستیابی به جامعه‌ای پویا و هدفمند، باید با واکنش و ارزیابی مثبت همگان همراه باشد، تصریح کرد: ما حق نداریم بی‌تفاوت باشیم و کم‌کاری کنیم. ما باید در ایجاد اتفاق‌های خوب و مبارک نقش داشته باشیم و در آن مؤثر باشیم.

حیاتی تاکید دارد که بزرگ‌شدن و بزرگ دیده‌شدن یک فرآیند و یک شیوه است و کسی نمی‌تواند ما را به بزرگی برساند. باید با مدیریت صحیح، شاخص‌ها و پیامدهای آنها را ببینیم و در آن حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی نیروی انسانی کارآمد را مؤثرترین عنصر در ارتقای یک دستگاه دانست و گفت: افتخارمان این است که در مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم که نیروهایش تحصیلکرده، فرهنگی و روزآمد هستند و حقیقت این است که ما در حال تجربه فرآیندی هستیم که توسعه آن با زحمات بیشتر ارزشمند خواهد شد و دل‌زدگی و دلتنگی را از بین برده و علاقه و میل به کار را افزایش می‌دهد.

دریافت مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری

رييس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های یک سال گذشته در این دانشگاه اشاره و برگزاری جشن بازنشستگی کارمندان، مسابقات فرهنگی ورزشی کارکنان، مسابقات ورزشی دانشجویی، رشد کمی و کیفی در بخش فرهنگی و  افزایش همدلی را از جمله آنها اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: خرید تجهیزات کارگاهی، تجهیز سالن جلسات حوزه ریاست، نمازخانه، نگهبانی، کارگاه‌ها، و نیز خرید و نصب چندین دستگاه ویدئو پروژکتور در کلاس‌ها انجام شده است.

حیاتی تاکید کرد: ساختارسازی را ادامه می‌دهیم تا همکاران ما در آن احساس بالندگی داشته باشند. شأن و کرامت انسانی کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید حفظ شود.

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم، از 10 کارمند دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران تجلیل شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار