دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان اینکه ایستادگی ایران در مقابل تمام زورگویان به برکت شهدا بوده است، گفت: سرمایه حقیقی کشور مرهون خون شهداست و آنچه امروز جمهوری اسلامی را برجسته کرده، توانمندی و خودباوری این کشور برگرفته از شهدا و آرمانهای شهداست.


به گزارش آوای خزر،آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی پیش از ظهر امروز در یادواره علما و شهدای منطقه هزارجریب نکا که با محوریت بزرگداشت آیت‌الله محمدی‌لائینی از علمای این منطقه در روستای «ازرگ» بخش هزارجریب  برگزار شد، با قدردانی از مردم و مسئولان حاضر در این یادواره شهدا، اظهار داشت: حقیقت و اصل شهادت برای ما خیلی مشخص نیست، حقیقتی که واقعی است، در آیات قرآن مجید، خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: "شهدا زنده‌اند، ولی شما به آن توجه ندارید" ، در آیه‎ای دیگر می‎فرمایند که آنها در نزد خداوند مرزوق هستند.

وی با بیان اینکه رزق نزد خدا چندان برای ما مشخص نیست، افزود: این یک واقعیت عظیمی است و خداوند برخی از بندگان خود را رزق بی‌حسب عطا می‎کند.

آیت‎الله لاریجانی با اعلام اینکه شهید سه اثر مهم بر جای می‎گذارد، تصریح کرد: یکی اینکه شهید به عالم زنده و حقیقی دست می‎یابد، اثر دیگر آن برای اطرافیان و مردم است؛ شهید با شهادت خود الگویی برای جامعه می‎شود، در این میان انسان‌های یافت می‎شوند که پا بر تعلقات می‎گذارند و برای جامعه الگو می‎شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از فضایل اخلاقی از طریق الگوی اخلاقی تأثیرگذار بوده و نقش مهمی در تحصیل فضایل اخلاقی و رشد و کمال انسانی دارند، یکی از آثار وجودی آنها این است که در عمل و نه در فضای گفتمانی، پا بر تعلقات خود گذاشته و برای جامعه الگو می‎شوند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر شهدا نبودند، در کجا می‎توانستیم ایستادگی و استقلال کشور را ببینیم، ایستادگی ایران در مقابل تمام زورگویان به برکت شهدا بوده و سرمایه حقیقی ما مرهون خون شهداست و آنچه امروز جمهوری اسلامی را برجسته کرده است، توانمندی و خودباوری این کشور برگرفته از شهدا و آرمانهای شهداست.

این مسئول گفت: حتی دشمنان نیز اذعان دارند که امروز بخاطر آرمان‌های جمهوری اسلامی که آرمانهای انسانی بوده و این اهداف امروز نیز در منطقه منتشر شده است، نمی‎توانند خود را با کشورمان دراندازند.

وی ادامه داد: آمریکائیها فکر می‌کردند که در یکی دو سال بساط ایران را درهم می‌پیچیدند اما چنین نشد و مردم در منطقه، جمهوری اسلامی را براساس آرمانها شناخته و به آن عشق می‌ورزند.

آیت‎الله لاریجانی بیان کرد: خوف دشمنان تنها از توپ و تانک جمهوری اسلامی نیست، ترس آنها از اقتدار نظام اسلامی است که با مردم بوده و حاضرند به پای این نظام و آرمان‌های آن حتی از جان خود نیز بگذرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اکنون البته چنین موردی را در لبنان هم دیدیم، در جنگ 3 روزه دیدیم که اقتدار ناشی از انتظام به جمهوری اسلامی در همه جا پراکنده شده است.

آملی‌لاریجانی گفت: دشمنان می‎دانند که جمهوری اسلامی و شیعیان در تمام دنیا پراکنش خود را انجام می‌دهند، سعودی‎ها نیز اکنون احساس خطر کرده و می‎گویند ایرانیان شیعیان را طوری در آفریقا گسترده ساختهاند که در آفریقا حرف اول را می‏زنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید به دنبال شهدا و اغراض و اهداف آنها باشیم، بیان کرد: اگر می‎خواهیم با شهدا همراهی کنیم، در واقع باید با اهداف آنها که همگام با نظام جمهوری اسلامی است، همکاری کنیم، نظام اسلامی متکی به مردم بوده و جدای از مردم نمی‎تواند باشد.

این مسئول با بیان اینکه امروز به برکت ولایت فقیه امنیتی در کشور حاکم است که در هیچ جای جهان وجود ندارد، بیان کرد: با وجود اینکه دشمنان با تمام توان و امکانات علیه ایران به میدان آمده‌اند اما رهبری داریم که مثل کوه در مقابل آنها ایستاده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا و ایادی او در برهه‌ای از انتخابات به دنبال جنبش سبز افتاده و می‌خواستند ایران را از درون متلاشی کنند، بیان کرد: از این مرحله که گذشتیم، آنها با تحریم به میدان آمدند و علیرغم اینکه خود به تحریم‌های بی‌مانند اذعان داشتند اما باز هم اینچنین نشد و دلیل آن نیز، دنبال کردن آرمانهای شهدا است.

این مسئول با اعلام اینکه براساس فرمایشات قرآن کریم، همه انسانها حیات دارند اما عده‎ای در مسیر خدا قرار می‎گیرند و گروه دیگر نیز راه حق را طی نکرده و مسیر عصیان و کفران حق را می‎گذرانند که حیات آنها عین ممات است.

وی ادامه داد: باید دل به معانی قرآن داده و باورمان شود که حق تعالی در حال سخن گفتن با ما است، باید باورمان شود که با این راه یا به حیات طیبه الهی می‎رسیم اگر بنده واقعی باشیم، یا اینکه به مسیر انحرافی می‌رویم و از بندگی خدا فاصله می‌گیریم.

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه دنیا برای انحراف جوانها، مردان و زنان کشور بسیج شده و ماهواره‎های کذایی و صدها کانال فارسی زبان را علیه ما به راه انداخته است، افزود: آنها قصد دارند قرآن، شهدا و اهداف شهدا را از ما و جوانان کشورمان گرفته و ما را به مسیر دیگری ببرند.

رئیس قوه قضائیه گفت: تنها راه این است که بنده خدا باشیم، زیرا گناه بر گناه، دل را سیاه میکند اما ما باید راه را به سوی حق تعالی که راه بندگی است، پیدا کنیم.

** مرحوم آیت‌الله لائینی گوهری در مازندران بوده است

این مسئول با اشاره به سالگرد آیت‌الله محمدی‌لائینی بیان کرد: او گوهری در این مکان و شهرستان و در کل استان بوده و چنین گوهرهایی مردم را به حق سفارش می‌کنند، لذا باید راه علمای ربانی را دنبال کرده و کشف مسیر حق را از آنها بخواهیم.

وی اظهار داشت: ما از شهدا عقب ماندیم، باید از خداوند راه وصول حق را یاد بگیریم، امیدواریم این یادوراه‎ها بازگشت به خود خداوند باشد.

 آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه خداوند خود می‎فرماید که هر کجا که هستید با شما هستم، بیان کرد: باید از خداوند باور و یقین بخواهیم، در اینصورت کارها اصلاح می‎شود.

رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: علمای ربانی، شفادهندگان امت خود هستند، باید از خداوند تعالی بخواهیم که همه ما را رهرو طریق شهیدان قرار دهد.

** ضرورت حل مشکل سوخت مردم هزارجریب نکا 

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‎لائینی امام جمعه نکا نیز در این یادواره اظهار داشت: همه مردم نکا بویژه منطقه هزارجریب، ولایی و متدین بوده و همه آنها راه و آرمان‌های شهید را ادامه می‎دهند.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله صادق لاریجانی که در چند ماه اخیر برای دومین‌بار به این منطقه آمده‌اند، افزود: ایشان مایه دلگرمی مردم هستند و قدردان ایشان هستیم.

محمدی‎لائینی با بیان اینکه عالم بزرگوار مرحوم ابوی نیز همواره با مردم و دوستدار مردم بوده است، بیان داشت: ایشان از مردم این منطقه به حاشیه‌نشینان جنگل تعبیر کرد که در زیر درختان و جنگل سرسبز، در محرومیت بودند.

وی افزود: مردم هزارجریب نکا در قدیم جنگلدار و جنگل‎بان بوده و چوب‎خورها و جنگل‎خوارها افراد دیگری بودند، آنها اکنون برای نگهداری احشام و دام مشکلاتی دارند، لذا باید به آنها خدمت کنیم که مشکل آنها با منابع طبیعی برای تأمین سوخت حل شود.

محمدی‌لائینی گفت: فضای سنتی، دینی و اخلاقی که از گذشته‌های دور آبا و اجداد ما برایمان به یادگار گذاشته‌اند، حفظ شود و نباید بگذاریم مفاسد وارد این مناطق شود، باید کاری کنیم که زندگی بدون گناه و در سایه انبیا و اولیا ادامه داشته باشد.

در این مراسم استاندار مازندران، دادستان کشور، دادستان مازندران، رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، نیروهای انتظامی و امنیتی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات شرق مازندران و جمع زیادی از مدیران ادارات و نهادها در سطوح مختلف و خانواده‎ها شهدا و مردم ولایتمدار نکا و شهرستانهای اطراف برگزار شد.  

تصاویر:



















































































انتهای پیام/ 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها