دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری سی و سومین اجلاسیه رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، این نشست را سبب تقویت روحیه در دست‌اندرکاران تعلیم وتربیت دانست، وی همچنین در بحث هدایت تحصیلی بر لحاظ کردن نیاز جامعه و امکانات موجود تأکید کرد.


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیدعلی قاسمی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به برگزاری سی و سومین اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش کشور که 18 تا 20 مردادماه در تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست، ارتباط سیستماتیک بین صف و ستاد یعنی بدنه اجرایی در سراسر کشور با ستاد آموزش و پرورش برقرار و نقاط قوت و ضعف مرور و برنامه‎های سال تحصیلی جدید ابلاغ شد.
وی افزود: این اجلاسیه، سبب ایجاد فضای شاداب و تقویت روحیه بالا در مجموعه آموزش و پرورش کشور شد که حضور رئیس جمهور و معاونان او، این شادابی را دوچندان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بحث هدایت تحصیلی که برای نخستین سال در پایان دوره اول متوسطه(کلاس نهم) برنامه‌ریزی شده است، گفت: هدایت تحصیلی بر چهار شاخصه علاقه، استعداد، امکانات و نیاز جامعه است که در شرایط فعلی، بیشتر تأکیدات و هدایتها به سمت نیاز جامعه و برنامه‌ریزی در این بخش است.
وی تصریح کرد: البته سطح نمرات دانش‌اموزان ارتقا پیدا کرده و با توجه به شرایط جامعه، بیشترین درخواستها برای ادامه تحصیل در رشته تجربی است که البته فضای عمومی جامعه نیز به همین سمت گرایش دارد اما آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش داریم؛ هدایت استعدادها به سمت نیاز جامعه است و نمره به تنهایی نمی تواند ملاک عمل قرار بگیرد.



قاسمی ادامه داد: در هدایت تحصیلی با راهبرد اقناعی پیش رفتیم، همچنان تقاضا برای ثبت نام در رشته تجربی بیش از سایر رشته ها وجود دارد و سعی کردیم تا مدیریت شود، لذا خانواده ها نیز باید توجه کنند که صرفاً علاقه و استعداد راهگشا نبوده و تأکید ما بر امکانات و زیرساختها و نیاز جامعه است.
وی با بیان اینکه تلاش مجموعه آموزش  و پرورش برای تربیت افرادی است که بتوانند در آینده کشور نقش مهمی داشته باشند و وارد بازار کار شوند، افزود: به دنبال این هستیم که هر دانش‌آموز باید صاحب یک مهارت باشد، لذا دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید به صحبت‌ها و راهکارهای مشاوران توجه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به محدودیتهای مالی که در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما در این شرایط نیز در سال گذشته بیش از 110 درصد تخصیص منابع در آموزش و پرورش داشتیم، بسیاری از برنامه‌های کلان در این بخش حمایت شد و همه اینها در زمانی به دست آمد که فشارهای مالی چند سال گذشته در 50 سال اخیر بی‎سابقه بوده است.
قاسمی در پایان با اشاره به فضای مشارکتی خوبی که در مازندران وجود دارد، گفت: حدود 7 میلیارد تومان از سوی خیران این استان به حوزه آموزش و پرورش کمک شد که این رقم، 6 برابر بودجه دولتی در حوزه آموزش و پرورش مازندران بوده است.
انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: