دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
معاون آموزش متوسطه مازندران اعلام کرد
هزینه 280 میلیارد ریالی دانش‌آموزان مازندران برای کنکور 98/ ساری، قائم‌شهر و آمل در صدر کلاس کنکوری‌ها/ کسب رتبه 6 کنکور ریاضی با برنامه‌ریزی درسی و 4 جلسه کلاس فیزیک
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید به برنامه‌ریزی درسی مدارس اعتماد کنند، انتقادی به هزینه 280 میلیارد ریالی خانواده‌های مازندران برای کلاس کنکور فرزندانشان داشت که از این جهت، شهرهای ساری و قائمشهر و آمل در صدر پول‌خرج‌کن‌های کنکور 98 بودند!

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، اسفندیار نظری صبح امروز در مانور بازگشایی مدارس که در مدرسه شاهد دخترانه متوسطه اول ساری برگزار شد با بیان اینکه شعار آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید"توانمندسازی، کیفیت‌بخشی، مدرسه کارآفرین" است؛ تاکید کرد که همه مدیران و معلمان باید در تحقق این شعار و هدف مهم به وزارت متبوع کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هنر معلم تدریس نیست بلکه تاثیر است و مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده تبدیل شود، خواستار ایجاد فرصت و موقعیت‌هایی برای ظهور استعداد و توانمندی‌های دانش‌آموزان در ابعاد مختلف شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، بزرگترین مشکل امروز آموزش و پرورش را تدریس و تحصیل در فضای"حفظ کن و بخوان و امتحان بده" عنوان و خاطرنشان کرد: باید از این فضا خارج شویم و دانش‌آموزان را به سمت هویت‌بخشی، پرداختن به فرهنگ بومی محلی و کارآفرینی سوق بدهیم.

نظری همچنین با اشاره به طرح"ایران مهارت" بیان کرد: 40 درصد از فارغ‌التحصیلان نه‌تنها کاری بلد نیستند بلکه بیکار هم هستند و براساس آمار، 60 درصد فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری نیز فاقد یک مهارت هستند.

وی تاکید کرد: هر دانش‌آموز و هر فارغ‌التحصیل باید در پایان دوره تحصیلی، حداقل یک مهارت را بیاموزد.

هزینه 280 میلیارد ریالی دانش‌آموزان مازندران برای کنکور 98/ ساری، قائم‌شهر و آمل در صدر کلاس کنکوری‌ها/ کسب رتبه 6 کنکور ریاضی با برنامه‌ریزی درسی و 4 جلسه کلاس فیزیک

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی و بحرانی که اکنون در انتخاب رشته با آنها مواجه هستیم، افزود: در 4 سال آینده با بحران مهندس در کشور مواجهیم. تمرکز روی رشته تجربی نیز بحران دیگری است. و از طرفی سیل ورود دانش‌آموزان به رشته علوم انسانی را داریم. و از سوی دیگر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا دانش‌آموزان به اهمیت آن پی ببرند.

* "پول‌خرج‌کن‌های" کنکور

نظری با اشاره به رقابتی که با اصرار خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای رفتن به کلاس‌های کنکور وجود دارد، اعلام کرد: تنها برای کنکور امسال، 280 میلیارد ریال در مازندران به موسسات و کلاس‌های خصوصی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از شهرهایی که در زمینه کنکور مبتلا به چشم و هم‌چشمی است؛ ساری است، و پس از آن قائم‌شهر و آمل در صدر پول‌خرج‌کن‌های" کنکور هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به دانش‌آموز ساروی(سید ارشان دلیلی) که رتبه 6 کنکور ریاضی را به دست آورده است، اظهار داشت: این دانش‌آموز اذعان داشت که موفقیت خود را مدیون برنامه‌ریزی درسی است و اینکه تنها برای درس فیزیک 4 جلسه کلاس خصوصی رفته است.

نظری در پایان از مدیران خواست تا 10 شایستگی را در خود تقویت کنند. این شایستگی‌ها عبارتند از: اعتمادسازی، تعامل خوب با دانش‌آموزان، ایجاد محیط یادگیری مناسب(مثلا تجربه یادگیری در طبیعت)، ابتکار در طراحی درس، توانایی استفاده از استراتژی تدریس، توانمندی در ارزیابی، توانایی شناسایی نیازهای دانش‌آموزان، شایستگی در برقراری ارتباط، همکاری و مشارکت و حفظ ظاهر حرفه‌ای.

به گزارش آوای خزر، 530 هزار دانش‌آموز در 4 هزار و 438 مدرسه استان مازندران سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. 35 پروژه ازجمله مدرسه و استخر با هزینه 730 میلیارد ریال تا مهرماه امسال افتتاح می‌شود که از این تعداد تاکنون 28 مدرسه با 200 کلاس درس آماده شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها