دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
يونسي رئیس شورای اطلاع رسانی مازندران
يونسي رئیس شورای اطلاع رسانی مازندران :شفاف سازی مواضع رسانه ها در برابر مسایل جامعه باعث اعتماد مردم به این حوزه اطلاع رسانی می شود و این حق طبیعی مردم است که شناخت درستی از مواضع رسانه ها داشته باشند.
به گزارش آوای خزر،علیرضا یونسی رستمی در آئین تجلیل از خبرنگاران در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت مازندران در ساری افزود : امروز عملکرد دولت، دستاورد نظام محسوب می شود و بیان عملکرد نظام به مردم باعث گسترش روحیه همکاری در جامعه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: برای توسعه و پیشرفت در کشور و حتی استان نیازمند روحیه همکاری و مشارکت مردمی داریم و این کار با ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه ممکن می شود.
یونسی افزود : رسانه ها نقش آگاهی رسانی در جامعه را بر عهده دارند و اعتماد مردم به رسانه ها نیز زمانی محقق می شود که این بخش بتواند به درستی به وظایفش عمل کند.
معاون استاندار مازندران گفت :رسانه ها نیز برای انجام وظایف آگاهی رسانی باید مواضع خود را نسبت به مسایل جامعه به طور شفاف بیان کنند.
یونسی افزود : شفاف سازی مواضع رسانه ها در برابر مسایل جامعه باعث اعتماد مردم به این حوزه اطلاع رسانی می شود و این حق طبیعی مردم است که شناخت درستی از مواضع رسانه ها داشته باشند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان مازندران به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت که ما در این مذاکرات با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و توانمندی دیپلمات های ایرانی توانستیم حق غنی سازی خود را به این کشورها تحمیل کنیم.
وی افزود : در حالی این کشورها در این مذاکرات حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند که هیچ گاه حاضر به پذیرش این حق مسلم ما نبودند.
یونسی اضافه کرد : برجام توانست سایه تحریم و جنگ را از فضای کشورمان دور کند و زمینه برای توسعه کشور با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.
وی اضافه کرد که باید رسانه ها با ترسیم درست برجام در جامعه زمینه انسجام و وحدت را برای توسعه کشور فراهم کنند و از این فرصت به درستی برای پیشرفت استفاده کنیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی مازندران فضای رسانه ای در کشور را مطلوب توصیف کرد و بر تقویت رسانه های استانی تاکید کرد.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: