دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری مازندران:
دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری مازندران، با اشاره به اجرای برنامه های هفته دولت در استان و افتتاح بیش از 700 پروژه در این هفته ، گفت: مهمان ویژه برنامه های هفته دولت استان ، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان ساری، احمد مظفری امروز در نشست خبری استاندار مازندران که در محل سالن  شماره یک استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: از روز سه شنبه دوم شهریور به مدت یک هفته به نام شهیدان رجایی و باهنر الگوی های جاودان خدمت، به نام هفته دولت  نامگذاری شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش و تعامل اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار حوزه استانداری مازندران، گفت: در مدت سه سال از آغاز به کار دکتر ربیع فلاح جلودار ، نزدیک به 30 هزار خبر در خبرگزاری ها و چند روزنامه استان، منتشر شده است.

مظفری، بیان کرد: نگاه همه مدیران استانی رفع مشکلات، کاهش بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی و در مجموع پیشرفت و توسعه استان در همه بخش ها است؛ در این راستا برنامه هایی دولت در جهت  رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رونق کسب و کار بوده است.

رییس اداره روابط عمومی استانداری مازندران، با اشاره به برنامه های مدیران استانی در جهت  کاهش آسیب های اجتماعی ؛ طلاق و اعتیاد ، ابراز داشت: همه اقدامات استان در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید ، پیش می رود.

مظفری، با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: مهمان ویژه این هفته ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی یادآور شد: برگزاری نشست خبری، افتتاح پروژه های حوزه درمان، نیرو،  راه وشهرسازی، را از برنامه های هفته دولت عنوان کرد و گفت: افتتاح 135 پروژه در شرکت توزیع برق، 143 پروژه طرح در بخش راه و شهرسازی، 130 پروژه در حوزه دهیاری ها و بهره برداری از ایستگاه 400 کیلو ولت ساری، آبگیری سد گلورد و .. از جمله این برنامه ها است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری مازندران، در پایان از برگزاری جشنواره خدمت و رسانه در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره  از برترین رسانه هایی که در حوزه دستاوردهای دولت به تولید آثار فاخر مبادرت کردند تجلیل می شود و البته از رسانه هایی که به صورت درست، عالمانه و منصفانه اقدامات دولت را در استان نقد کردند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار