دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان نکا اعلام کرد
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان نکا گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان، دهیاران، شوراهای اسلامی ، مدیران مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی مردم را نسبت به ثبت‌نام اینترنتی تشویق کنند و خانوارهایی که به‌صورت اینترنتی اطلاعات خود را در سامانه آمار ثبت کنند، به‌قیدقرعه به آنها جوایز نفیس پرداخت می‌شود.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آماری ملی است که در سراسر کشور و به‌صورت هم‌زمان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود
به گزارش آوای خزر از شهرستات نکا، مصطفی باقری در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال‎جاری در پاییز آغاز می‌شود، اظهار داشت: این سرشماری یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آماری ملی است که در سراسر کشور و به‌صورت هم‌زمان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور در سال‌های بعد فراهم می‌آورد.
وی با اعلام اینکه سرشماری بصورت مدرن و ترکیبی صورت می گیرد، افزود:  ثبت نام اینترنتی، از سوم مهرماه آغاز و تا 23 مهرماه 95 ادامه دارد، لذا خانواده‌های داوطلب باید به سایت سرشماری به نشانی https://s95.sci.org.ir  مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تکمیل ‌کنند، پس از تکمیل یک کد ره‌گیری اختیار به شماره همراه دواطلب ارسال می‌شود و خانوارها این کد ره‌گیری را باید نزد خود نگهداری کنند و در زمان مراجعه مأمور سرشماری به محل سکونت، کد ره‌گیری را ارائه دهند.
 مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان نکا گفت: از 24 مهر تا 24 آبان‌ماه مانند روال گذشته سرشماری صورت می گیرد؛ یعنی مامور با مراجعه به درب منازل اطلاعات را از خانواده ها دریافت می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه ضریب اینترنت در مازندران از میانگین کشوری بالاتر است ، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که حدود 40 درصد از خانوارهای نکایی اطلاعات خود را بصورت اینترنتی در سایت سرشماری وارد کنند.
باقری ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان، دهیاران، شوراهای اسلامی ، مدیران مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی مردم را نسبت به ثبت‌نام اینترنتی تشویق کنند و خانوارهایی که به‌صورت اینترنتی اطلاعات خود را در سامانه آمار ثبت کنند به‌قیدقرعه به آن‌ها جوایز نفیس پرداخت می‌شود.
وی در پایان با اشاره به استفاده از اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی های شهرستانی، استانی و ملی، گفت: به خانوارها توصیه می‎شود که نسبت به ثبت اطلاعات خود در محلی که بیشترین زمان سال را در آنجا ساکن هستند،  اقدام کنند و از جابه‌جایی شهر به روستا و بلعکس اکیداً خودداری شود، زیرا این اطلاعات با منابع اطلاعاتی مختلف مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: