دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
امروز در یوم‌العباس، خون عاشقان آل‌الله به جوش آمده و همه زیر بیرق حسین‌بن علی جمع می‌شوند و یک‌صدا با او می‌گویند: به نام نامی سر، بسمه تعالی سر ....

به گزارش آوای خزر، امروز سیل خروشان عاشقان ثارالله از هر نقطه جهان هستی در این گردهمایی عظیم حضور به هم رساندند تا از کاروان عشاق جا نمانند و توشه‌ای از این آستان برای سعادت دنیوی و اخروی خویش برگیرند.

امروز دیگر کاروان میر و علمدار ندارد و همه آمده‌اند تا هم‌نوا با حسین (ع) بگویند: اویان ای یار وفاداریم اویان / منی تک قویما علمداریم اویان. اما افسوس که قامت عباس (ع) خمیده شد و این بار حسین (ع) از غمش به اجبار افتاد. اینجا تا چشم کار می‌کند، ارداتمندان بارگاه حسین (ع) در غم علمدار کربلا اشک در چشم و ناله در دل ندای «هل من ینصرنی» حسین (ع) را لبیک می‌گویند.

خانمی که به همراه خانواده‌اش از اهواز آمده تا در دسته عزاداری امام حسین (ع) حضور داشته باشد، می‌گوید: سومین سال متوالی است که در این جمع حضور یافته و هر سال به یاد تشنه لبان کربلا نذر آب و خرما دارد و به هر طریقی شده، هر سال خود را به این دسته می‌رساند.

وی می‌افزاید: همواره از رسانه ملی شاهد دسته عزاداری مردم زنجان در روز هشتم محرم بودم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که این مراسم چنین شکوه و عظمتی داشته باشد.

پیرمردی که با چشمانی کم‌سو و قدی خمیده ناگزیر از تکیه بر عصا کرده است، در گوشه‌ای از خیابان، گوسفندی را به درخت بسته و در انتظار است تا این حیوان را در زیر پای عزداران دسته حسینیه اعظم، قربانی کند.

از وی درباره نذری‌اش که می‌پرسم، اظهار می‌کند که در سالیان دور همسرش به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا شده بود و او به باب‌الحوائج متوسل شده و شفای همسرش را علمدار کربلا به او ارزانی کرده است و حال، سالیان متمادی است که با این قربانی ناچیز از لطف بیکران علمدار کربلا که واسطه این شفا شده سپاسگزاری می‌کند.

خانواده دیگری در میدان انقلاب ایستاده و در حین گفت‌و‌گو با آن‌ها متوجه می‌شوم که هر دو مدرس دانشگاه هستند و از شیراز میهمان زنجانی‌ها هستند. از این مسافر درباره حال و هوای این روزهایش می‌پرسم، می‌گوید: بی‌تردید حضور در این جمع عنایتی است که نیازمند نگاه خاصه قمر بنی‌هاشم است و شک نکنید که تمام افرادی که در این جمع حضور یافته‌اند به نحوی دعوت شده این بارگاه هستند.

وی به الگوگیری مدافعان حرم از حضرت عباس (ع) به مثابه میر و علمدار خیمه‌های کربلا یاد می‌کند و می‌گوید: امروز رزمندگان جبهه جهانی مقاومت اسلامی، با الگوگیری از عاشورا و سیره شهدا با تمام توان و از جان‌گذشتگی در مقابل دسیسه‌های استکبار جهانی که از آستین گروه‌های تروریستی درآمده است، ایستادگی می‌کنند و البته آینده روشن و پیروزی در انتظار جبهه مقاومت اسلامی خواهد بود.

از مسجد حسینیه اعظم زنجان آرام به سمت دسته روانه شده و به دلیل خیل جمعیت به زحمت خود را به میدان انقلاب و سپس به امامزاده سیدابراهیم (ع) می‌رسانم؛ مسیر همچون سال‌های گذشته مملو از جمعیتی است که هر کدام با نیت خاصی مشغول نذری دادن هستند و از سوی دیگر مردانی سیاه‌پوش پاچه‌های شلوار خود را بالا زده و با پاها و دستان خونین پس از ذبح احشام در حال خروج از مسیر دسته عزاداری هستند.

پشت‌بام‌های مسیر دسته عزاداری مملو از کودکان و زنانی است که به دلیل فرار از ازدحام جمعیت به این سقف‌های آهنی پناه آورده‌اند و البته عکاسان و خبرنگارانی که از رسانه‌های داخلی و خارجی مهمانان ویژه دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان هستند.

اما مدافعان حرم کجایند؟ که زینب در خیمه به تب نشسته است و زبان گرفته دوباره اصغر از آن فغان که رباب دارد. کاش امروز کربلا بود و ما ارادتمندان حسین (ع) توفیق علمداری آقا و سید و سالارمان را داشتیم.

امروز همه ما آمده بودیم تا بگوییم علم قمر بنی ‌هاشم بر زمین نمی‌ماند و همان‌طور که در روایات تاکید شده است «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» در خون این مردمان، همچون خون در رگ‌ها، سرانده شده است و باید گفت که چرا نجُنبد رگی به غیرت چرا نگیرد علم به قامت در روزی که عباس بدون دست و علم و همراه اشک خیمه‌ها را به نظاره نشسته است.

انتهای پیام/1000

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها