دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
مسئول کمیته هنری هفته دفاع مقدس:
ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته دفاع مقدس
مسئول کمیته هنری هفته دفاع مقدس و سرپرست حوزه هنری مازندران، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این استان را از ضروریات حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نخستین نشست هماهنگی کمیته هنری هفته دفاع مقدس امروز شنبه 23 شهریورماه، به ریاست حوزه هنری مازندران در این نهاد برگزار شد.

مهدی معصومی گرجی سرپرست حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه این نهاد انقلابی همواره آماده همکاری با سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی استان بوده است، گفت: توفیق چندباره ای است که مسئولیت کمیته هنری ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس استان با حوزه هنری است و تلاش می‌کنیم این مسئولیت مهم را با سربلندی سپری کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما ایجاد دبیرخانه دائمی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس است تا در طول سال بتوانیم با هم‌اندیشی و تعامل بین‌دستگاهی در فرصتی مناسب به تولید آثار درخور شان دفاع مقدس (با پرداختن به شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، خانواده این عزیزان و تمامی ارجمندانی که مرتبط با دفاع مقدس بوده‌اند)بپردازیم.

ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته دفاع مقدس

در ادامه این نشست سایر اعضای کمیته هنری ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس مازندران با عنوان کردن برنامه‌های هنری خود درباره مواردی همچون تولید آثار تاثیرگذار، همکاری‌های سازمانی، ایجاد شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه دائمی در استان، توجه ویژه به فضای مجازی جهت مواجهه با جنگ روانی غرب، توجه به تولیدات کوتاه در رشته‌های مختلف، نگاهی ویژه به نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان در این عرصه و... به گفت‌وگو پرداختند.

در پایان مقرر شد تمامی اعضای کمیته هنری ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس مازندران طی دو روز آتی لیست برنامه‌های اجرایی خود را به حوزه هنری ارائه کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها