دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
امام جمعه ساری:
امام جمعه ساری گفت: انتقاد تخریب‌گونه در اسلام جایز نیست بلکه باید با ادبیات دلسوزانه انتقاد کنیم نه اینکه حزبی و جناحی به دنبال انتقاد باشیم.
به گزارش آوای خزر،آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، اظهار کرد: مازندران از بستر خدادادی بالایی برخوردار است و می‌تواند در کشاورزی، گردشگری و صنعت فعالیت خوبی داشته باشد و در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از ظرفیت و بستر خدادادی استفاده کنیم.

وی افزود: باید به خودکفایی و استقلال اقتصادی برسیم و منتظر قیمت و سهمیه نفت نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دنیای ما دنیای جهنم است چرا که افسون‌خواهی و زیاده‌خواهی پایان ندارد، از سوی کسانی مورد حمله و تحریم قرار گرفتیم که همگی اهل دنیا بودند.

طبرسی با انتقاد از اینکه بهای گندم هنوز به‌صورت کامل به کشاورزان پرداخت نشده است، گفت: نهاده‌های کشاورزی و تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا هم تشویق و هم ترغیب به کشت و کار در بخش کشاورزی بوجود آید تا کشاورزان هم جایگاه خود را پیدا کنند و هم بتوانند تولیدات خود را به نحو احسن به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه هشت شهریور شهادت مظلومانه رجایی و باهنر به دست منافقینی بود که در آتش نفاق سوختند، ادامه داد: این روز، روز مبارزه با تروریسم تکفیری و منافق است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: هشت شهریور با نامگذاری روز دولت، عملکرد و فعالیت‌های نظام نام برده می‌شود و این ایام فرصت مغتنم و طلایی است تا دولت خدمات خود را در قالب افتتاح برای مردم بازگو کند.

طبرسی اضافه کرد: دولت مکتبی باید پیرو فرمان رهبری باشد و آستین را بالا بزند و برای مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه 37 سال دشمن در صدد زمین‌گیر کردن ایران اسلامی بود اما موفق نشد چراکه ملت ایران با اتحاد و انسجام خود مانع از ورود دشمن شدند، گفت: در مذاکرات 1+5 خواهان این بودند نظام جمهوری اسلامی تغییر کند و خواهان این بودند ما نباشیم و دشمنان نظام مزاحمی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نقدها باید منصفانه و متعهدانه باشد، افزود: انتقاد تخریب‌گونه در اسلام جایز نیست بلکه باید با ادبیات دلسوزانه انتقاد کنیم نه اینکه حزبی و جناحی به دنبال انتقاد باشیم.

طبرسی با بیان اینکه دولت نتوانست برجام را به خوبی بین مردم جا بیندازد، ادامه داد: یکی از انتقادات ما این است دولت شفاف و آنچه را که در 1+5 گذشت نتوانست بازگو کند و اکتفا به تکه تکه گفتن کرد که این روش بی‌فایده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار ما از دولت این است که اقتصاد و فرهنگ را مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مسئله کنسرت اشاره کرد و افزود: اجرای کنسرت اگر حواشی نداشته باشد خوب است.

منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها