دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
طی دو روز گذشته:
طي دو روز گذشته پنج نفر از شهروندان و مسافران در سواحل دريا، به علت عدم آشنايي به فنون شنا و حضور در مناطق ممنوعه غرق شدند و جان خود را از دست دادند.
به گزارش آوای خزر،با توجه به افزايش مسافرت ها در هفته هاي پاياني فصل تابستان و حضور افراد در سواحل دريا، توجه نکردن افراد به هشدارهاي پليس و ناجيان غريق در استفاده از دريا موجب بروز حوادث ناگواري در سواحل دريا مي شود.

براساس اين گزارش، در ساعت 16 و 58 دقيقه روز پنج شنبه چهارم شهريورماه در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان ساري، مبني بر وقوع غرق شدگي در طرح عدالت 4 ، ماموران سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، دو نفر به نام هاي "جعفر- ص" 30 ساله و "عليرضا- ر" 29ساله ، ساکن شهرستان "کاشان" به دليل عدم آشنايي به فنون شنا در خارج از طرح دريا غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

بر اساس اين گزارش، در همين ارتباط در شهرستان "نور"، در ساعت 18 و 36 دقيقه روز پنج شنبه چهارم شهريورماه در پي وقوع حادثه غرق شدگي در پشت اداره جهادکشاورزي فردي به نام" سينا- ش" 23 ساله اهل و ساکن تهران به دليل عدم آشنايي به فنون شنا در خارج از طرح دريا غرق شد.

در شهرستان مياندورود نيز در ساعت 14 و 30 دقيقه روز گذشته (جمعه 5 شهريورماه) در نوار ساحلي" گهرباران " فردي به نام" محمدرضا – ق" 16ساله اهل و ساکن روستاي"دلمرز" به علت شنا در منطقه ممنوعه غرق شد و جان خود را از دست داد.

در شهرستان محمود آباد نيز در ساعت 20 و 46 دقيقه روز گذشته درساحل "چابکسر" فردي به نام"کاظم –س"49 ساله اهل و ساکن اصفهان در خارج از طرح به علت مواج بودن دريا و آشنا نبودن به فنون شنا غرق شد و جان باخت.

"عيسي قاسمي طوسي" مديرکل امور اجتماعي استانداري مازندران، از کاهش 26 درصدي غريق از آغاز طرح هاي سالم سازي دريا در استان خبر داد و به شهروندان و مسافران هشدار داد، با توجه به ساعت کار ناجيان غريق از ساعت 8 صبح تا 20 شب در طرح هاي سالم سازي دريا از شنا در دريا غير از ساعات کار ناجيان خودداري کنند.

 پليس همواره به شهروندان و مسافران هشدار مي دهد، از شنا در مناطق ممنوعه جداً خودداري کنند تا دچار سانحه نشوند.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار