دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: زیر ساختها در جهت تحقق دولت الکترونیک در استان فراهم شده است و در عین حال با وجود سهم 20 درصدی دانشجویان ما در حوزه "آی سی تی" ضروری است مدل‌های اقتصادی توسط نخبگان و دانشگاهیان برای توسعه اقتصادی استان بر مبنای ظرفیت "آی سی تی" ارائه شود.
به گزارش آوای خزر،ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد،  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان، اظهار داشت: هفته ای که پشت سر گذاشتیم و در ایامی که به نام دولت نامگذاری شده است وظیفه داریم یاد شهیدان رجایی و با هنر را گرامی بداریم زیرا آنها الگوهای مدیریت جهادی  و انقلابی در این کشور بودند و شهادت در راه خدمت به مردم را افتخار می دانستند.
وی با بیان اینکه مازندران دومین استان کشور در حوزه "آی سی تی" است،  ابراز داشت: وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات در مازندران با اولویت بودن موضوع "آی سی تی" به عنوان وزیر معین انتخاب شد.

** سال اقتصادی مثبتی را پشت سر گذاشتیم

استاندار مازندران اشتغال را یکی از مهمترین مسائل این استان عنوان کرد و گفت:  این مشکل توسط کارگروه‌های  متعدد پیگیری می شود هرچند در این حوزه مردم نیازمند تلاش بیشتر دستگاههای اجرایی هستند و باید خدمت بی‌منت به مردم داشته باشیم.

فلاح با بیان اینکه در حوزه اشتغال مشکلات ما بیشتر از استانهای دیگر است، افزود: با وجود اقداماتی انجام شده و بهبود وضعیت در این بخش، ولی همچنان بیکاری در استان وجود دارد.

رییس شورای اداری مازندران ادامه داد: رویکرد ما در حوزه کاهش بیکاری بایستی تقویت کارهایی باشد که در سال پیش در راستای کاهش  این معضل انجام دادیم که یکی از این اقدامات توسعه مهارت‌آموزی بود د به لحاظ بودجه‌ای نیز تقویت شد.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: دستگاههای  مرتبط در این حوزه اقداماتی خوبی انجام دادند و ایجاد  15 هزار شغل کوچک و خانگی توسط کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی از بین 62 هزار شغل ایجاد شده از اقدامات مهم سال گذشته بوده است.

فلاح اظهار داشت: برخی واحدها ناخواسته تعطیل شدند ولی با این وجود با رشد 1.2 درصدی در بخش اشتغال استان، سال مثبتی را پشت سر گذاشتیم.

وی به ظرفیت گردشگری استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: خدماتی که در بخش گردشگری ارائه می کنیم ملی است و باید شرایطی فراهم کنیم تا ضمن جلب رضایت مردم استان ، ظرفیت گردشگری مازندران را به سمت  رونق کسب و کار و اقتصاد هدایت کنیم.

** مدل‌های اقتصادی توسط دانشگاهیان بر مبنای ظرفیت "آی سی تی" ارائه شود

استاندار مازندران بر لزوم برنامه‌مداری همه دستگاههای فرهنگی و اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: مازندران دومین استان کشور به لحاظ "آی سی تی" است و سالانه مازندرانی‌ها 700 میلیارد تومان بابت هزینه تلفن همراه و ثابت هزینه می کنند اما سؤال این است که خروجی آنها در این بخش چیست؟ لذا برای جهت‌دهی این ظرفیت و کاهش هزینه‌ها به جد پیگیر بهره‌مندی از این فرصت برای رفع مشکلات استان هستیم.
 
استاندار مازندران به موضوع برخورداری روستاهای استان از خدمات اینترنت پر سرعت اشاره و تصریح کرد: برخی از روستاهای استان مازندران یک شهر کوچکی است که مجموعه امکانات نسبی را دارد و البته گاهی برخوردارتر از شهرها هستند و لازم است برای همه بخشهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در  روستاها برنامه تعریف کنیم .

فلاح جلودار بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در  راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  تأکید و تصریح کرد: به زودی سمیناری با حضور نخبگان حوزه‌های علمی، فرهنگی ، اقتصادی و ... با محوریت نقش مؤثر نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی  در استان برگزار می شود.
 
 
وی ابراز داشت: زیر ساختها در جهت تحقق دولت الکترونیک در استان فراهم شده است و در عین حال با وجود سهم 20 درصدی دانشجویان ما در حوزه "آی سی تی" ضروری است مدل‌های اقتصادی توسط نخبگان و دانشگاهیان برای توسعه اقتصادی استان بر مبنای ظرفیت "آی سی تی" ارائه شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در پایان از اجرای طرح موبایل گاورمنت برای استفاده از خدمات دولتی در استان خبر داد و گفت: قصد داریم از طریق تلفن همراه خدمات دولتی را به متقاضیان ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 1005
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها