دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
دبير شوراي اطلاع رساني مازندران خبر داد:
دبير شوراي اطلاع رساني مازندران گفت : بر اثر طوفان شديد روز جمعه دوازدهم شهريور به 6100 واحد مسكوني شهري و روستايي استان خسارت وارد شده است.
خسارت به 6100 واحد مسكوني در طوفان مازندران

به گزارش آوای خزر،احمد مظفري در گفتگو با خبرنگاران گفت : در اثر اين طوفان كه در بعضي مناطق با سرعت 130 كيلومتر هم گزارش شده است 3550 واحد روستايي و 2550 واحد مسكوني شهري از 0 تا 100 درصد خسارت ديده است .
سخنگوي شوراي اطلاع رساني مازندران گفت : 920 واحد مسكوني شهري از 0 تا 30 درصد ، 700 واحد مسكوني شهري از 31 تا 60 درصد و 930 واحد مسكوني شهري از 60 تا 100 درصد خسارت ديد .
مظفري افزود : 1580 واحد مسكوني روستايي از 0 تا 30 درصد ، 1100 واحد مسكوني از 31 تا 60 درصد و 870 واحد مسكوني روستايي از 61 تا 100 درصد خسارت ديده است .
وي تصريح نمود : بر اساس گزارش اداره كل مديريت بحران استان كل خسارات واحدهاي مسكوني شهري و روستايي بيش از 13 ميليارد تومان برآورد شده است .
مظفري افزود : بيش از 10 ميليارد تومان نيز به وسايل منزل و معيشتي مردم خسارت وارد شده است كه 4 ميليارد و 530 ميليون تومان آن مربوط به منازل شهري و 5 ميليارد و 910 ميليون تومان آن مربوط به منازل روستايي است.
مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران گفت : در اين طوفان با شكسته شدن قريب 500 تير برق بيش از 1000 مورد پارگي سيمهاي برق در شهرهاي آمل ، بابل ، قائمشهر و ساري اتفاق افتاد .
وي از تلاش جهادي مهندس شهابي مديرعامل توزيع برق مازندران و معاونين و مديران توزيع برق تقدير كرد و گفت : 622 اكيپ عمليات برق از صبح جمعه فعاليت خود را آغاز نمودند كه از اين تعداد70 اكيپ با 170 نفر از استانهاي همجوار بوده اند.
مظفري گفت : بر خلاف گزارشهاي غير مستند تعدادي از رسانه هاي مجازي مدير كل بحران استانداري ، فرمانداران و شهرداران شهرهاي قائمشهر ، بابل و آمل ، مديران آب و فاضلاب شهري و روستايي ، دهياران و مديران مرتبط با بحران از صبح جمعه در كنار مردم و با مردم مسائل و مشكلات را دنبال مي كردند و همانطور كه دستيار ويژه رئيس جمهور پس از بازديد از مناطق آسيب ديده اعلام كردند مديريت بحران يك مديريت جهادي و شبانه روزي بوده است .
وي در پايان درگذشت شادروان مجید قلی زاده سيم بان عزيز آملي را كه پس از طوفان روز جمعه در حال تعمیر خطوط انتقال برق جان خود را از دست داد  را تسليت گفت و از فداكاري همه اكيپ هاي امدادي براي تسريع در رفع مشكلات مردم تقدير و تشكر نمود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: