دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

به گزارش آوای خزر،بهروز بنیادیبا اشاره به موضوع دستگیری دانشجوی دختری که یک‌سال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول تحصیل بوده ولی ناگهان دستگیر و معلوم می‌شود او اصلاً کنکور نداده است، اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده ضعف نظارت در دانشگاه‌‎های علوم پزشکی است که وظیفه تربیت پزشک در کشور را دارد.

یکی از وظایف حراست دانشگاه‌ها نظارت بر موضوعاتی اینچنین است که فردی عادی نتواند به این راحتی در یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید بیش از پیش به چنین موضوعاتی ورود کنند، ادامه داد: یکی از وظایف حراست دانشگاه‌ها نظارت بر موضوعاتی اینچنین است که فردی عادی نتواند به این راحتی در یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل شود.

رسانه ملی بدون استعلام از مراجع رسمی آنتن در اختیار افراد قرار می‌دهد

وی با اشاره به حضور این دختر دانشجو در یکی از برنامه‌های صدا و سیما، عنوان کرد: از سوی دیگر رسانه ملی بدون استعلام از مراجع رسمی از جمله بنیاد ملی نخبگان یا آموزش و پرورش چنین فردی را به عنوان یک فرد نخبه به عنوان مهمان دعوت می‌کند و حدود 20 دقیقه آنتن شبکه چهار را در اختیار وی قرار می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه البته چنین اتفاقاتی در صدا و سیما مسبوق به سابقه است، گفت: حدود یک سال قبل نیز فردی در صدا و سیمای خراسان رضوی به عنوان جراح مغز و اعصاب معرفی شد که نهایتا در کنفرانس ساده‌ای در میان دانشجوی پزشکی دستش رو شد. نکته مهم این است که هیچکس این موضوع را پیگیری نکرد که مقصران این قضیه چه افرادی بودند و چه پول‌هایی از طریق معرفی جعلی این فرد جابه‌جا شد.

بنیادی اضافه کرد: البته در سال‌های گذشته یکی از رؤسای دانشگاه‌ها با دریافت مبالغی افرادی را در پردیس یکی از دانشگاه‌ها ثبت نام کرد که پس از محرز شدن تخلفش، وی از کار برکنار شد تا مراجع قضایی به پرونده وی رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در موضوع اخیر نیز ضرورت دارد با متخلفان برخورد شود تا اعتماد عمومی مردم به نظام آموزشی لکه دار نشود، گفت: رئیس دانشگاه نیز ضمن اعتماد به بدنه کارشناسی و پایینی خود باید تمام مراحل قانونی در پذیرش دانشجویان مد نظر قرار دهد.

انتهای  پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار