دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
استاندار مازندران:
استاندار مازندران آمار و سرشماري را زيرساخت توسعه و برنامه ريزي دانست و گفت: این موضوع همانند انتخابات مورد توجه همه دستگاه‌ها باشد و همه باید همکاری کنند.
آمار و سرشماري زيرساخت توسعه و برنامه ريزي است / رسانه ها اهميت سرشماري را تبيين كنند

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، ربیع فلاح در ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 این استان، سرشماری نفوس و مسكن را مهم ترین سرشماری و نتایج آماری آن را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: این نتایج که اطلاعاتی چون جمعیت، هویت خانوار، وضع مهاجرت، وضع سواد و تحصیل، مسکن و ... را در برمی گیرد، سهمی تعیین کننده در راستای برنامه ریزی های اساسی دارد که در قالب سرشماری هر 5 سال یکبار بروز می شود.
رییس ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن مازندران، نخستین دوره برگزاری این سرشماری در کشور را سال 1335 عنوان کرد و افزود: این سرشماری به صورت الکترونیکي  در کشور صورت می گیرد و خوشبختانه مازندران از نظر زیرساخت ها، امکانات و فناوری های لازم استاني برخورداری است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
مقام عالي دولت در استان سرشماری را یک برنامه و اقدام ملی دانست و گفت: فرمانداران و 11 دستگاه اجرایی عضو ستاد، نهایت جدیت و اهتمام را در راستای انجام بهینه سرشماری معمول دارند.
وی آمار و سرشماري را زيرساخت توسعه و برنامه ريزي دانست و گفت: هر چه این آمار دقیق تر باشد، برنامه ریزی موثرتر و دقيق تر خواهد بود .
استاندار مازندران بر استفاده از آمارگیران محلی و بومي و تقسیم درست نیروها و آموزش آنان تاکید کرد و افزود: این آمارگیری همانند مساله انتخابات مورد توجه همه دستگاه ها باشد و همه باید همکاری کنند.
فلاح بر فراخوان گروههای هدف آمارگیر و برگزاری دوره های آموزشی لازم برای آن ها تاکید کرد و اظهار داشت: حال و هوای آمارگیری در استان گسترش یابد و در این راستا رسانه‌ها و رسانه ملی نقش بسیار مهمی دارند.
استاندار مازندران در پايان بر تقويت تبليغات سرشماري تاكيد كرد و گفت: رسانه ها هم بايد اهميت و جايگاه سرشماري را تبيين کنند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: