دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: در دولت تدبیر و امید، 900 تعاونی جدید در مازندران ایجاد شده است واگر تعاونی‌های مازندران منسجم، هماهنگ و با برنامه عمل کنند می‌توانند در توسعه استان بسیار اثربخش باشند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ربیع فلاح صبح امروز در در جشنواره تعاوني‌ها و رسانه‌هاي برتر حامي تعاون استان مازندران، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و تبریک اعیاد قربان و غدیر همچنین  تبریک هفته تعاون به تعاونگران و اعضای تعاونی‌ها و تولیدگران، اظهار داشت: تعاون و مشارکت از بخشهای مهم اقتصاد کشور بوده و در آموزه‌های دینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در دنیا نیز معیشت بیش از 3 میلیارد نفر از طریق تعاونی‌ها تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم یا مردمی کردن اقتصاد از محورهای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها تعاونی ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند، این نقش حتی در امور پژوهشی و تحقیقاتی نیز وجود دارد، در ایران نیز سیاست کلی در برنامه پنجم، رسیدن به نقش 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است.
استاندار مازندران گفت: عدم کار گروهی و مشارکتی از ضعفهای جدی ماست، لذا نیازمند بالا بردن ظرفیت تعاونیهای و روحیه مشارکت‎پذیری هستیم.
فلاح با بیان اینکه نخبگان جامعه نیز باید در حوزه تعاون وارد شوند، افزود: تعاون هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد اجتماعی دارد،  دولت حتی برای توسعه تعاون بانک اختصاصی ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: 61 میلیون دلار صادرات توسط تعاونیهای مازندران صورت گرفته است و توانمندی تعاونی‌ها با آموزش اعضای تعاونی‌ها باید دنبال شود.

** ایجاد 900 تعاونی جدید در مازندران در دولت تدبیر و امید
ضرورت کارآفرینی و افزایش مهارتها برای توسعه فضای کسب و کار
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه وجود 14 هزار تعاونی در مازندران فرصت بزرگی برای استان است، افزود: در دولت تدبیر و امید 900 تعاونی جدید در مازندران ایجاد شده است واگر تعاونی‌های مازندران منسجم، هماهنگ و با برنامه عمل کنند می‌توانند در توسعه استان بسیار اثربخش باشند.
فلاح ادامه داد: تلاش برای کارآفرینی و افزایش مهارتها برای توسعه فضای کسب و کار مازندران نیز از ضروریات است.
** ضرورت توسعه دولت الکترونیک
استاندار مازندران با بیان اینکه ادارات و دستگاههای اجرایی در جهت تقویت تعاونی‌‎ها باید قدم بردارند، خاطرنشان کرد: نگاه همه مسئولین نسبت به تعاونی‌ها مثبت است ولی هنوز تعاونی ها با جایگاه اصلی خود فاصله دارند.
وی در پایان خواستار پویایی و استمرار فعالیتهای تعاون در مازندران شد.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: