دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
رئيس پليس فتا مازندران:
گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها به دليل حجم فشرده اي که دارند به راحتي مورد سرقت قرار گرفته و يا حتي مفقود مي شوند و در واقع حجم کوچک‌شان آنها را آسيب‌پذير کرده است، لذا تأمین امنیت گوشی‎های هوشمند ضروری است.
به گزارش آوای خزر، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد گفت: هکرها همان اندازه که مي توانند با سرقت اطلاعات گوشي شما به صورت آنلاين براي شما ايجاد درد سر و هزينه کنند، گم شدن گوشي و يا سرقت گوشي شما نيز مي تواند براي شما مشکل‌آفرين و هزينه‌بر باشد.
وي افزود: گوشي و تبلت شما حاوي اطلاعات بسيار ارزشمندي است که در آن ذخيره کرده ايد و مهمترين اين اطلاعات ليست تماس هاي ذخيره شده شما است.
رئیس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: اگر مراقبت کافي براي حفاظت از اين وسايل نداشته باشيد، سرقت آنها و دسترسي به داده‌هاي ذخيره شده در آن براي مجرمان بسيار راحت خواهد بود و بي توجهي به نکات ايمني بسيار ساده و پيش پا افتاده، شما را با درد سرهاي بزرگي مواجه خواهد کرد.
محمدنژاد به کاربران گوشي هاي هوشمند هشدار داد که هرگز گوشي هوشمند و تبلت خود را هنگامي که در مکان عمومي و شلوغ حضور داريد در معرض ديد قرار ندهيد.
وی ادامه داد: براي گوشي و تبلت خود از رمزهاي عبور بسيار قوي استفاده کرده و حتي مي توانيد شناسايي اثر انگشت را براي آن قرار دهيد اما اين مورد هنوز جايگزيني براي يک رمز عبور يا pin کد قوي نيست.

رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: برخي برنامه هاي کاربردي معتبر مانند Norton by Symantec، Kaspersky يا BullGuard که امکان رديابي گوشي را به شما مي دهند بر روي گوشي خود نصب کنيد.
سرهنگ محمدنژاد تصریح کرد: اين برنامه ها اين امکان را فراهم مي کنند که مکان وسيله سرقت شده و گمشده‌تان را از راه دور رديابي کنيد، هشدار دستگاه به صورت خودکار به صدا در آيد، از فردی که تلاش براي فعال کردن گوشي شما دارد عکس گرفته و آن را براي شما ارسال کند، به صورت خودکار داده‌هاي شما را پاک کند به گونه‌اي که قابل دسترسي مجدد نباشد.
وی گفت: هر گوشي هوشمند داراي يک شماره سريال است، با شماره گيري #60#* مي توانيد به اين شماره دسترسي پيدا کنيد، اين شماره مختص گوشي شماست، آن را ياداشت و در جايي نگهداري کنيد.
رئیس پلیس فتا مازندران ادامه داد: هنگامي که گوشي شما به سرقت رفت و يا مفقود شد مي توانيد با پشتيبان شبکه تان تماس بگيريد و با دادن اين کد، اين امکان را به آنها بدهيد که دستگاه شما را مسدود کنند. حتي اگر سارقان سيم کارت شما را عوض کرده باشند، تلفن شما کاملا غير قابل استفاده خواهد بود.
وی در پایان گفت: از نگهداري اطلاعات غير ضروري در گوشي و تبلت هايتان خوداري کنيد به ويژه اطلاعاتي که شخصي هستند، همچنین اگر دستگاه شما Gps و يا سرويس مکان ياب دارد، آدرس منزل تان را بر روي آن آشکار نکنيد تا قابل کشف توسط سارقان نباشد و رمز عبور خود را نیز در گوشي و يا تبلت خود ذخيره نکنيد.
 انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها