دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به مازندران و در نشست بررسی مشکلات این استان بر ضرورت ایجاد شهركهاي توريستي در مناطق مازندران تاکید کرد.
به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران در نشست با علي لاريجاني ضمن تشريح اقدامات و فعاليتهاي انجام شده در مازندران به بيان مشكلات استان پرداخت.
ربيع فلاح جلودار از تعامل بسيار خوب نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي تشكر کرد و گفت: الحمدلله در مازندران فضاي همدلي و همراهي خوبي ايجاد شده است و اين فضا مي تواند به توسعه استان كمك كند.
وي در ادامه به ارائه گزارش در مورد خسارتهاي طوفان ، وضعيت بيكاري استان ، توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي ، توسعه گردشگري روستايي و ايجاد كميته روستايي در ستاد تسهيلات سفر، ضرورت تكميل سدهاي هراز و گلورد ، ضرورت مهار آبهاي سطحي ، پيگيري فاينانس 480 ميليون يورويي سد هراز ، ضرروت تسهيلات بانكي براي تكميل هتلها و مراكز گردشگري ، اهميت زهكشي 100 هزار هكتار اراضي كشاورزي ، ضرورت اختصاص مشوقهاي صادراتي براي صادارت مركبات پرداخت.
استاندار مازندران ابراز اميدواري کرد که با عنايت و حمايت رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در روند توسعه مازندران و اختصاص اعتبارات ملي براي حل مشكلات تسريع شود.
فلاح مسئله مهار آبهاي سطحي را بحثي مهم و استراتژيك براي مازندران خواند و با اشاره به پايان عمليات چهار بانده كردن 10 كيلومتر ديگر از جاده هراز گفت: در حوزه راهها نيز بايد اعتبارت ملي مناسبي اختصاص يابد تا هر چه سريعتر شاهد تكميل راههاي فيروزكوه و هراز باشيم.
علي لاريجاني گزارش استاندار مازندران را خوب ارزيابي و خاطرنشان کرد: روستاها ظرفيت خوبي براي توسعه مازندران است و ضرورت دارد نسبت به تهيه شناسنامه روستايي و قابليتهاي روستاها اقدام شود .
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضرورت توجه به محيط زيست و حفاظت از جنگلها را به عنوان سرمايه ملي عنوان کرد و گفت: براي جلوگيري از تغيير كاربري زمينهاي مناسب كشاورزي ضرورت دارد تا شهركهاي توريستي در مناطق مازندران ايجاد شود و ساخت و ساز در استان مديريت گردد.
لاريجاني تاكيد كرد: بايد تلاش شود تا شاهد كاهش مهاجرت از روستاها به شهر باشيم و در اين راستا بايد چرخه اقتصادي روستاها اصلاح شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام آمادگي کرد تا حل برخي از مشكلات مطرح شده توسط استاندار مازندران را از طريق مسئولين ملي، پيگيري کند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها