دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
رئیس کمیسیون کشاورزی:
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارک شهید زارع ساری تنها جنگل جلگه‌ای حفظ‎شده در مازندران است، گفت: مافیای چوب در کشور جنگل را نابود کرده است و اکنون باید مدیریت عقلانی در جنگل را بکار ببریم.
پارک شهید زارع تنها جنگل جلگه‌ای حفظ‎شده در مازندران است/ پارک جنگلی تعریف‎شده در شرق مازندران نداریم

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه‎ای که با حضور عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل‎ها در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، با بیان اینکه جنگلهای شمال میراث طبیعی است و این میراث باید نقش خود را در پایداری بخش اقتصادی و گردشگری ایفا کند، اظهار داشت: بهره برداری از این جنگلها در 4 تا 5  دهه گذشته بطور نابسامان ادامه یافت و مساحت آنها نیز از 3.2 به 1.2 میلیون هکتار رسیده است زیرا صرفا نگاه اقتصادی به آن داشتیم و بهره برداری چوب از جنگل در سرلوحه کار کشور قرار داشت.
وی با اشاره به ماموریتهای مهم سازمان جنگلها ازجمله در بخشهای بهره‌برداری، احیا و حفاظت افزود: در طی این سالها، بیشترین بخش را به بهره‎برداری از جنگلها اختصاص دادیم و کمتر در توسعه فعالیت شده است و البته اندکی نیز  در بخش احیا و حفاظت کار کردیم اما هچنان چند صد هکتار جنگل مخروبه در شمال داریم و در حال حاضر در کیفیت، مساحت و تتوع زیستی با کاهش مواجه هستیم که یکی از علتهای آن، سیل‌های مداوم است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: در طوفان اخیر مازندران غیر از اثراتی که طوفان در این استان بر جا گذاشته است، از سیل آسیب فراوانی دید زیرا کنترل در بالادست از بین رفته و آبخیزداری خوب عمل نکرده است.
شاعری با بیان اینکه تلاش داریم تا جنگلهای شمال را حفاظت کرده، و حداقل 20 درصد بهره‌برداری جنگلها کاهش یابد، تصریح کرد: راههای جایگزین نیز داریم که براساس آن نقش اقتصادی و اجتماعی و آبخیزداری و حفاظتی جنگل فراموش نشود، لذا اکنون در برنامه ششم توسعه کشور، این میزان کاهش گنجانده شده است.
این مسئول ادامه داد: طرحهای بهره برداری را باید کاهش دهیم و باید به سمت زراعت چوب برویم و از گونه های سریع‌الرشد استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه پارک شهید زارع ساری تنها جنگل جلگه‌ای حفظ‎شده در مازندران است، تصریح کرد: مافیای چوب در کشور جنگل را نابود کرده است و اکنون باید مدیریت عقلانی در جنگل را بکار ببریم؛ جنگلهای شرق مازندران مانند نور، سی‌سنگان، هراز، شهید زارع و قُرق را حفظ کردیم، اکنون نیاز به یک پارک جنگلی مثل سی‌سنگان در این بخش از مازندران داریم.
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی با بیان اینکه سیل‌های خانمان برانداز گاهگاهی به راه می‌افتند و خسارات زیادی را به‌بار می آورند، افزود: تخریب جنگل در شمال کشور از پارک ملی گلستان تا آستارا وجود دارد و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد تا 20 یا 25 سال دیگر جنگلی در شمال نداریم.
وی در پایان با اشاره به بازدید امروزی که با حضور معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در شرق مازندران انجام می‎شود، گفت: کوهسارکنده، استخرپست، قُرمرض، رستمکلا و کلت، 10 تا 12 هکتار از جنگلهای دست‌کاشت در بهشهر، عباس آباد بهشهر، سرخ‌او خلیل‌شهر و توسکا چشمه گلوگاه ازجمله نقاط دیدنی و هدف گردشگری در این بخش از مازندران هستند که مورد بازدید قرار می گیرند.

پارک شهید زارع تنها جنگل جلگه‌ای حفظ‎شده در مازندران است/ پارک جنگلی تعریف‎شده در شرق مازندران نداریم

انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها