دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
دبیر اجرایی ششمین همایش نقشه برداری مغز
امکان درمان موفق‌تر بیماری‌هایی همچون اتیسم، وزوز گوش و اضطراب با ثبت دیجیتالی سیگنال‌های امواج مغز (EEG-INFO) وجود دارد

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی همایش، آقای بهروز سلامت، دبیر اجرایی ششمین همایش نقشه برداری مغز گفت: این همایش ۱۷ تا ۱۹ مهر با حضور استادان و صاحب نظران برجسته از داخل و خارج از کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاورد‌های علمی در بخش نقشه برداری مغز در آن ارائه خواهد شد.
وی افزود: نقشه‌برداری مغز یک موضوع تحقیقاتی است و کمک می‌کند تا بتوانیم مغز را بهتر بشناسیم تا بر اساس آن تأثیر بیماری‌ها بر عملکرد مغز را دقیق متوجه شویم و بر همین اساس پیشگیری یا درمان موفقیت آمیز داشته باشیم.
دبیر اجرایی ششمین همایش نقشه برداری مغز با اشاره به اینکه فعالیت‌های تحقیقاتی زیادی در این زمینه از طریق پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است، گفت: در این همایش مهمانانی از کشور‌های سوئیس، آلمان و انگلیس و یا محققان ایرانی خارج از کشور حضور دارند.
آقای سلامت افزود: گروه‌های هدف ششمین همایش نقشه برداری مغز روانپزشکان، روانشناسان، رادیولوژیست‌ها، متخصصان مغز و اعصاب و پزشکی هسته‌ای است که برای نخستین بار مرکز تحقیقاتی تربیتی EEG-INFO از اروپا به ایران سفر خواهد کرد و کارگاه یک هفته‌ای در زمینه نوروفیدبک با فرکانس پایین برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: EEG-INFO یک موضوع تحقیقاتی برای نقشه‌برداری مغز به شمار می‌رود که البته هرچند به اندازه «ام آر آی» دقیق نیست، ولی کمک می‌کند که ناهنجاری‌های نوار مغزی با فرکانس پایین دوباره به هنجار تبدیل شود و بر همین اساس می‌توانیم بیماری‌هایی همچون وزوز گوش، اُتیسم و اضطراب را بهتر درمان کنیم و موفقیت درمانی بیشتری داشته باشیم.
آقای سلامت گفت: EEG-INFO، ثبت دیجیتالی یا کاغذی سیگنال‌های امواج مغز است و یک روش غیر تهاجمی است، همچنین نتایج حاصل از EEG-INFO می‌تواند برای شناسایی ناهنجاری‌های فعالیت الکتریکی مغز که ممکن است با اختلالات مغزی مشخصی مانند صرع، تومور مغزی، آلزایمر، سکته و مرتبط باشند بکار گرفته شوند.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار