دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
در نشست کمیته فرهنگی میاندرود با حضور مدیرکل کتابخانه‌های مازندران مطرح شد
استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی/ دستمزد کم نویسندگان مشکل فراروی بخش کتاب
نشست کمیته فرهنگی شهرستان میاندرود به مسائل مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخت ازجمله آنها می‌توان به استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی و همچنین دستمزد کم نویسندگان به‌عنوان مشکل فراروی بخش کتاب اشاره کرد.

به گزارش آوای خزر از میاندرود، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان روز گذشته با حضور آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد.

در این نشست، ابتدا حسین منفردی فرماندار میاندرود با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و انس با کتاب، بیان می‌دارد که نیازمند نگاه جدی‌تری به این حوزه زیرساختی هستیم تا کارهای بزرگ انجام بگیرد.

وی بیان کرد: عملکردها باید براساس آگاهی و معرفت باشد تا توسعه شهرستان به خوبی اتفاق بیفتد.

استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی/ دستمزد کم نویسندگان مشکل فراروی بخش کتاب

فرماندار میاندرود با سپاس از محمد طالبی‌اسبوئی مدیر ساعی و پرتلاش کتابخانه  امیرالمومنین(ع) سورک گفت: تغذیه روح مهمتر از تغذیه جسم و کارساز برای جامعه است.

* دستمزد کم نویسندگان مشکل فراروی بخش کتاب

مجتبی اکبری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول کمیته فرهنگی میاندرود نیز در سخنانی دلیل سرانه پایین مطالعه را افزایش رغبت به سمت فضای مجازی، نرخ بالای کاغذ و چاپ، دستمزد کم نویسندگان و عدم توانایی خرید مردم عنوان و اظهار کرد: با برداشتن این موانع  اتفاق‌های خوبی در عرصه کتابخوانی خواهد افتاد.

طالبی‌اسبوئی نیز با عنوان کردن عملکردهای انجمن در سال گذشته که ازجمله آن می‌توان به برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، تکمیل کتابخانه‌ها و تعامل با بهزیستی اشاره کرد، امیدوار است که دستگاه‌های مربوطه او را در این عرصه حمایت کنند.

استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی/ دستمزد کم نویسندگان مشکل فراروی بخش کتاب

  اباذری عضو انجمن خیرین، دباغیان دهیار روستای دارابکلا، هادیان رییس اداره محیط زیست، خداپناه و علیخانی اعضای شورای شهر سورک نیز بر ترویج فرهنگ کتابخوانی که سبب ارتقای آگاهی و توسعه شهرستان می‌شود، تاکید کردند.

 سید مرتضی موسوی رییس اداره بهزیستی میاندرود نیز در سخنانی از دوشنبه‌های کتابخوانی که انس با کتاب در مهدکودک‌هاست گفت و از طالبی مدیر کتابخانه سورک بابت همکاری‎هایش در این زمینه سپاسگزاری کرد.

 حسین‌علی علیجانی رییس اداره آموزش  و پرورش میاندرود نیز دلیل عدم رشد سرانه مطالعه را ریشه در ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: مسابقات کتابخوانی، مجله رشد، مسابقات روزنامه‌خوانی، زنگ مطالعه، شاهنامه‌خوانی، مشاعره، ایجاد محیط شاد برای بچه‌ها و اهدای جوایز و کتابخانه سیار از راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

* استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این نشست با سپاس از فرماندار و رییس کتابخانه امیرالمومنین(ع) سورک، برنامه‌های خود را جهت بالابردن سرانه مطالعه در سال گذشته اعلام کرد.

استفاده از حکمرانی فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی/ دستمزد کم نویسندگان مشکل فراروی بخش کتاب

آرزو ولی‌پور  همچنین طرح کودکان کتاب به جای کودکان کار، کافه کتاب، موکب کتاب، طرح کتاب‌آباد در روستاها، چهارشنبه‌های کتابخوانی برای بانوان همچنین ورود کتاب‌های تخصصی(شناخت کود و سم و...)به زمین‌های زراعی را از اقدامات جدیدی عنوان کرد که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است.

او با اشاره به کسب رتبه نخست مازندران در جشنواره‌های کتابخوانی کشوری سال گذشته، اعلام کرد که اکنون زمان حکمرانی فضای مجازی‌ست، باید تصمیماتی اتخاذ شود که فضای مجازی در خدمت کتابخوانی قرار بگیرد.

به گزارش آوای خزر، در  پایان این نشست از آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تقدیم هدیه‌ای از سوی کمیته فرهنگی شهرستان میاندرود تجلیل شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها