دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
به مناسبت هفته دفاع مقدس
زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند
هفته دفاع مقدس سال 98 در چهلمین سالگشت این حماسه با شعار"ما پیروزیم" بیش از 3 هزار برنامه در استان مازندران را با خود به همراه داشت که یکی از این برنامه‌ها با نام "حماسه زنان بیدار" امروز برگزار شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، همایش "حماسه زنان بیدار" امروز چهارشنبه 10 مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور همسران سرداران لشکر 25 کربلا، شهدا و مدافعان حرم و همچنین زنان ایثارگر و پیشکسوت حوزه دفاع مقدس مازندران در سالن اجتماعات سرپرستی بانک صادارت مازندران برگزار شد.

این برنامه با هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ، همکاری امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت ویژه بانک صادرات مازندران، با حضور رئیس این بانک، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، کتابخانه‌های عمومی و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی دیگر از مسئولان و بانوان دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهدای مازندران به اجرا درآمد.

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

***

در این همایش، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سخنانی با اشاره به رشادت‌های شهدا و اینکه آنها با خدای خویش معامله کردند، گفت: شهدای ما اسوه صبر، استقامت و نجابت و روح الهی بودند.

سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه آخرین مرحله کمال انسان این است که جان خود را در راه خدا فدا کند، افزود: چه کسی حاضر است در ازای جان‌دادن پول دریافت کند، شهدا به جایی رسیدند که جز خدا هیچ ندیدند و آخرین نماز عشق را خواندند و پرگشودند.

وی در پایان با اشاره به عشق و ارادتی که مردمان خطه شمال به شهدا دارند، گریزی به برگزاری 20 یادواره شهدا در سطح کشوری آن‌هم در دل روستاهای مناطق سخت‌گذر شرق مازندران(بهشهر، نکا و گلوگاه) زد و این برنامه‌ها را نشان از پایبندی به ارزشهای شهدا دانست.

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

***

سمیه قاسمی‌طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در سخنانی با خیرمقدم به حضار و سپاس از همسران سرداران شهید و مدافعان حرم، آنها را اسوه‌های صبر و استقامت زینبی توصیف کرد که قابل احترام و ستایش هستند.

وی همچنین از دوران سخت دفاع مقدس گفت که به دلیل حضور پدرش(سردار محمدحسن طوسی) در جبهه، به همراه مادرش در جنوب کشور حضور داشتند و روزهای سختی را گذراندند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد که خاطرات دفاع مقدس و ایثار مادران و همسران شهدا فراموش‌شدنی نیستند و این خاطرات به عنوان گنجینه‌های بی‌بدیل باید در دل تاریخ مکتوب کشور بماند.  

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

***

نصرت‌الله محمودزاده جهادگر، محقق و نویسنده دفاع مقدس نیز در همایش جلوه‌های عاشورایی حضور داشت و به بیان خاطراتی از دوران جبهه و جنگ پرداخت.

وی تاکید دارد که باید حقایق و اتفاقات و حماسه‌های دوران جنگ بازگو و در جایی مکتوب شود زیرا اگر به این مهم توجه نشود، شاهد تحریف وقایع مهمی خواهیم بود که هویت و تاریخ سرزمین ما هستند.

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

***

به گزارش آوای خزر، در ادامه این مراسم، خانم فیروزی همسر سردار شهید محمدرحیم بردبار در سخنانی از خاطرات دوران جنگ و سختی‌هایی که در این دوران متحمل شدند گفت و اظهار امیدواری کرد که بتوانند صبر و استقامتی که تاکنون داشتند را همچنان ادامه دهند.

وی از روزهایی گفت که با عقرب و رتیل در خانه‌های سازمانی و زیر بمباران بی‌امان دشمن در جنوب کشور زندگی می‌کردند و به پشتیبانی از جنگ می‌پرداختند تا همسران آنها در آرامش در خط مقدم یاری‌رسانی به جبهه حق باشند.

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

خانم ملکیان همسر سردار شهید جعفر شیرسوار نیز در سخنانی از صبوری خانواده‌های ایثارگران و به‌ویژه فرماندهان و سرداران هشت سال حماسه دفاع مقدس گفت که همواره در پشتیبانی از جبهه حاضر بودند.

وی گلایه مهمی داشت و آن اینکه از خاطرات خانواده‌های شهدا کمتر نوشته شده، و چرا نباید این خاطرات گردآوری و در قالب کتاب به چاپ برسد؟! او این را هم گفت که تا ما هستیم بیایید و این خاطرات را گردآوری کنید زیرا نسل بعد از ما بهتر نخواهند گفت.

این همسر شهید، بهترین دوران و بهترین خاطرات خود را از روزهای صبر و استقامت در اهواز به یاد دارد.

زنان پیشکسوت و همسران سرداران شهید مازندران تجلیل شدند

در پایان مراسم از همسران سرداران لشکر 25 کربلا، شهدا و مدافعان حرم و همچنین زنان ایثارگر و پیشکسوت حوزه دفاع مقدس مازندران با اهدای هدایایی قدردانی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار