دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
بعضی از دلایل و مدارک هستند که برای طرح شکایت لازمند ولی زمان استفاده از این ادله برای طرح دعوی نرسیده است و از طرفی ممکن است این مدارک از بین بروند.به همین لحاظ بهترین راه‎حل «تامین دلیل» است.
 

آوای خزر: بعضی از دلایل و مدارک هستند که برای طرح شکایت لازمند ولی زمان استفاده از این دلایل برای طرح دعوی نرسیده است. از طرفی ممکن است این مدارک از بین بروند به همین لحاظ، بهترین راه‎حل «تامین دلیل» است. به عبارت بهتر تامین دلیل به معنای حفظ و تهیه و درجای امن گذاشتن دلایل و مدارکی است که اشخاص ذی‎نفع در دعوا می‎توانند از دادگاه درخواست کنند که از آن ها استفاده کند. در مجله دلتا به کاربردهای تامین دلیل برای کمک به حفظ مدارک و دلایل دعوا از ابعاد مختلف می‎پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مواردی که می‌توان تامین دلیل کرد

طبق قانون، در هر موردی که احتمال استفاده از دلایل و مدارک موجود در محل یا مدارکی که نزد شخص دیگری است و ممکن است در آینده  از بین برود یا دسترسی به آن‎ها دشوار شود می‌توان از تامین دلیل استفاده کرد.

این امر می‌تواند از راه‌ هایی از قبیل تحقیق محلی و کسب اطلاع از افراد مطلع از واقعه، استعلام نظر کارشناسان یا استفاده از دلایل و مدارک موجود در محل و یا دلایلی که نزد طرف دعوا است انجام شود. باید به این نکته توجه داشت که مقصود از تامین در این موارد صرفا ملاحظه و صورت‎برداری از اینگونه دلایل است.

تامین

مثال بارز در این خصوص، خسارت وارد شده به وسیله‌ نقلیه است. ممکن است ماشین شخصی در جایی پارک باشد و وسلیه‌ نقلیه‌ دیگری به آن برخورد و خسارت وارد کند ولی از صحنه تصادف متواری شود. در چنین شرایطی احتمال دارد شخص متضرر بخواهد هم طرح عوا و از طرفی نیز اتومبیل خود را تعمیر کند، اما نتواند تا پایان مراحل دادرسی منتظر بماند و تعمیر ماشین را به تاخیر بیاندازد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که نظریه‌ کارشناس را در خصوص ارزیابی خسارت، تامین دلیل کنید.

نکاتی که در دادخواست «تامین دلیل» باید رعایت شود

تامین دلیل می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی انجام شود ولی عملا این اقدام زمانی به صورت شفاهی ممکن و مقدور است که در جلسه‌ رسیدگی دادگاه درخواست و ضمن صورتجلسه نوشته شود. ولی در اغلب موارد افراد قبل از طرح شکایت، تامین دلیل می‎کنند که در این حالت باید در برگ دادخواست و به‎طور کتبی تنظیم شود.

این دادخواست مثل سایر دادخواست‏‎ ها باید روی فرم چاپی و به تعداد طرف‎های شاکی و همچنین ‏ به علاوه یک نسخه باشد. در قسمت خواسته باید عنوان دعوایی را که برای آن تقاضای تامین داده شده است ذکر شود، زیرا شورای حل اختلاف یا اگر در حوزه‌ای شورا نباشد، دادگاه باید عنوان دعوا را با نوع دلایلی که طبق آن‎ ادله درخواست تامین داده شده باهم مطابقت دهد.  همچنین باید اوضاع و احوالی که طبق آن درخواست تامین دلیل داده می‎شود در برگه ذکر شود.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به دعوا

اکنون با تصویب قانون شوراهای حل اختلاف، درخواست تامین دلیل در صلاحیت شورایی است که دلایل و مدارک در حوزه یا محدوده آن واقع شده است، مگر در نقاطی که شورای حل اختلاف تشکیل نشده باشد که در این در صلاحیت دادگاه حقوقی آن محل خواهد بود.

موارد رد درخواست تامین دلیل

مواردی که باعث رد درخواست تامین دلیل می‎شوند عبارتند از:

  1. در صورتی که مرجعی که به آن مراجعه شده است، صلاحیت رسیدگی به دادخواست تأمین دلیل را نداشته باشد.
  2. در صورتی که دادخواست دلیل بدون شرایط شکلی لازم ، مثلاً هزینه دادرسی پرداخت نشده باشد، قرار رد آن صادر خواهد شد.
  3. چنانچه درخواست تأمین دلیل، طبق قانون مشخصات درخواست‌ کننده و طرف او، موضوع دعوایی که برای اثبات آن درخواست تأمین دلیل می‎شود و اوضاع و احوالی که موجب درخواست تأمین دلیل شده است، را نداشته باشد درخواست از سوی قاضی رد خواهد شد.
  4. تأمین دلیل، حفظ و نگهداری دلیل موجود است نه جمع‌آوری یا تحصیل دلیل؛ بنابراین اگر تحصیل دلیل باشد، درخواست مذکور رد خواهد شد.
برچسب ها: تامین دلیل ، سند ، قانون
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار