دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
فرمانده انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران:
فرمانده انتظامی مازندران گفت: بحث اقتدار نرم یا قدرت اشراف اطلاعاتی موضوعی است که به دنبال آن هستیم است و این اقتدار نرم را که پلیس وارد ادبیات دنیا کرده؛ از مسیر عقلانیت و کارآمدترین روش به پیش ببریم.
خبری

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار سیدمحمود میرفیضی امروز در نشست خبری که در آستانه هفته ناجا برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی اظهار داشت: منابع مالی و انسانی یک سرمایه است اما مهترین سرمایه اجتماعی "مردم" هستند و ناجا با توجه به این موضوع، فعالیت‌های خوبی را در نظر گرفته است تا شهروندان را در برنامه‌های خود مشارکت دهد.
وی افزود: افزایش احساس امنیت مردم، معرفی دستاوردهای ناجا، انضباط مالی، افزایش مقبولیت اجتماعی ناجا، تقویت حماسه و روحیه حسینی و عاشورایی و دادن جلوه‎های عملی به شعار سال پلیس، در لیست برنامه‎ریزی‎های این هفته قرار دارد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه شعارهای هفته ناجا تنها برای هفته ناجا نیست، اظهار داشت: این شعارها در واقع شالوده و سیاست عمل در طول سال است و در دستور ناجا قرار دارد و بین "همه با هم، امنیت و آرامش" در شعار سال پلیس انتطامی، ارتباط معناداری وجود دارد.
سردار میرفیضی گفت: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که هر دولت و حکومتی باید مد نظر داشته باشند امنیت است که هم هدف است و هم وسیله، باید ساز و کارهای دخالت و مشارکت مردم را برنامه‌ریزی کنیم، رابطه بین مشارکت مردم و امنیت اجتماعی سبب افزایش مقبولیت اجتماعی و در نهایت ایفا کردن بیشتر نقش مردم در مشارکت‌های اجتماعی است و آسایش و آرامش بیشتری را در جامعه داریم.
وی ادامه داد: بحث اقتدار نرم یا قدرت اشراف اطلاعاتی موضوعی است که به دنبال آن هستیم است و این اقتدار نرم را که پلیس وارد ادبیات دنیا کرده؛ از مسیر عقلانیت و کارآمدترین روش به پیش ببریم.
** اقتدار پلیس باید همراه با عقل و تدبیر باشد
فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: اگر به دنبال اقتدار هستیم باید در آن عقل و تدبیر وجود داشته باشد، نگذاریم مسائل اجتماعی تبدیل به شبه‌امنیتی شود، باید این مسائل را با ساز و کار اجتماعی حل کنیم زیرا پلیس سرمایه اجتماعی خود را در مردم می‌داند.
سردار میرفیضی با بیان اینکه پلیس اسلامی و دینی در طراز اسلامی به دنبال اقتداری است که مردم از آن لذت برده و مجرمان حساب ببرند، افزود: عشق به خدمت و کارآمدی پلیس، عشق به خدمت و پاسخگو بودن به مطالبات مردم است، اقتدار پلیس در اصل در پذیرش عامه مردم است، لذا اگر مردم بدانند پلیسی که صرفا آمر نبوده و مردم نیز فرمانبر نیستند بلکه پلیس در مقابل هنجارشکنان می‌ایستد و برای عموم مردم محدودیت ایجاد نمی‎شود و حافظ منافع مردم و یک نهاد اجتماعی و دلسوز است؛ در این شرایط مردم نیز حتما در سختی‌ها به پلیس همکاری خواهند کرد.
وی ادامه داد: پلیس به دنبال این است که از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کند و از جمله ظرفیت‌ها می‌توان به جامعه فرهنگیان که در سطح کشور 15 میلیون دانش‎آموز داریم اشاره کرد؛ پلیس در گذشته نیز از بحث فرهنگ ترافیک و همیار پلیس استفاده کرده است و در کاهش ترافیک نقش داشته است و اگر امروز می‌بینیم در منطقه جرو کشورهای امن هستیم نتیجه تلاش‌های مردم و مسئولان است.
** اجرای 100 برنامه در هفته ناجا
سردار مرفیضی با اشاره به شعارهای هفته ناجا اظهار داشت: برخی برنامه‌ها کشوری و برخی دیگر استانی یا شهرستانی و محلی است، حدود 100 برنامه اعم از فرهنگی، عملیاتی، آموزشی، خدماتی و ترافیکی را پیش‎بینی کردیم که از روز جمعه به‌صورت درون و برون‎سازمانی انجام می‎شود که نخستین آن پیاده‎روی خانوادگی است و جوایز نفیسی نیز برای آن تدارک دیده شده است.
فرمانده انتظامی مازندران درباره عملکرد پلیس گفت: نرخ رشد کشف جرم در این استان بالاست و از نظر شرایط انتظامی نیز وضعیت خوبی داریم.
عضو شورای تأمین مازندران بیان داشت: ورودی فوریت‎های پلیسی که مردم از پلیس اجرای درخواست دارند، در 6 ماه امسال 11 درصد کاهش داشته است، 17 درصد کاهش ورودی پرونده‌ها در کلانتری و پاسگاه‎ها و دادگاه داشتیم، برخورد با ناهنجاری‌ها نیز افزایش پیدا کرده که 87 درصد افزایش برخورد را در کلاهبرداری، 40 درصد را در برخورد زمین‌خواری و 14 درصد برخورد را با کالای قاچاق داشتیم، دستگیری مواد مخدر نیز 66 و کشفیات مواد مخدر 39 درصد افزایش داشتیم.  
وی ادامه داد: 29 درصد کاهش قتل، 5 درصد کاهش سرقت، 14 درصد کاهش شرارت و 24 درصد کاهش نزاع و درگیری داشتیم و در تصادفات نیز کاهش 15 درصدی و در فوتی‎ها کاهش 16 درصدی داشتیم.
** دستگیری 67 کلاهبردار با 46 میلیارد تومان کلاهبرداری
سردار میرفیضی گفت: در بحث کلاهبرداری 16 کلاهبردار حرفه‎ای و 51 نفر را در قالب باند دستگیر کردیم که ارزش میزان کلاهبرداری آنها حدود 46 میلیارد تومان بوده و 78 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه امسال 35 پرونده زمین‌خواری با 40 درصد افزایش عملکرد داشتیم، گفت: 350 هزار متر مربع زمین و به ارزش 96 میلیارد تومان خلع ید شده که نسبت به سال گذشته 26 برابر شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران اظهار داشت: 9 مرحله طرح در سالجاری داشتیم که 825 پرونده تشکیل دادیم، 12 باند کالای قاچاق متلاشی شد، ارزش اموال کشف شده نیز 15 میلیارد تومان است که 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف کالای قاچاق داشتیم، اما آنچه بیشتر در دستور کار پلیس قرار دارد، برخورد با باندهای سازمان‌یافته است.
** کاهش 29 درصدی قتل در سالجاری
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش 29 درصدی وقوع قتل و افزایش کشف 4 درصدی در 6 ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: 25 فقره قتل در استان و 28 فقره کشف داشتیم که چند مورد مربوط به سال گذشته بوده و هنوز دو مورد آن کشف نشده است، در مجموع نیز در حالی که کاهش قتل در کشور 10 درصد است، این رقم در مازندران 29 درصد است.
عضو شورای تأمین مازندران با بیان اینکه یکی از آسیب‎های مورد توجه بحث فضای مجازی است، بیان داشت: در مجموع در سال جاری 650 پرونده تشکیل دادیم که 83 درصد آنها منجر به کشف شده است، سرقت اینترنتی از حساب‌ها 43 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب 26 درصد، مزاحمت اینترنتی 7 درصد و کلاهبرداری اینترنتی نیز 6 و سایر جرایم نیز 6 درصد جرایم را به به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‎ها و جلسات برون‎سازمانی در بخش آموزشی، افزود: در 6 ماهه سالجاری 5 هزار و 500 نفر روز آموزش داشتیم و 300 کارگاه آموزشی برگزار شده است، همچنین 16 هزار کتابچه توزیع شده که در مجموع افزایش سه برابری را در بخش فرهنگی و آموزشی داشتیم.
سردار میرفیضی با اعلام اینکه حدود 22 درصد کاهش تماس با پلیس را در 6 ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته داشتیم، افزود: حدود 28 هزار تماس با پلیس را در 6 ماهه امسال داشتیم که 63 هزار مورد آن مربوط به فوریت‎های پلیسی است.
**  کشف 1.4 تن کیلوگرم مواد مخدر در سال 95
سردار میرفیضی با بیان اینکه در سالجاری یک تن و 400 کیلو کشفیات مواد مخدر داشتیم، افزود: 39 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و میانگین کشوری 13 درصد بوده است.
وی ادامه داد: افزایش دستگیری نیز 66 درصد بوده در حالیکه میانگین کشوری 10 درصد است.
فرمانده انتظامی مازندران در رابطه با خرده‌فروشان نیز از افزایش 30 برابری خبر داد و گفت: در بحث جمع‎آوری نیز افزایش 100 درصدی و برخورد با باندها نیز 10 درصد افزایش داریم.
سردار میرفیضی با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش و شناسنامه‌دار شدن آنها اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، 69 درصد آنها آزاد و مدیریت می‎شوند، 31 درصد در زندان هستند، تنها یک مورد داریم که در حال انجام اقدامات هستیم.
** نگرانی از پایین بودن سن مجرمان
وی درباره میانگین سنی افراد دستگیر شده در جرایم گفت: دستگیرشدگان 0 تا 14 سال زیر نیم درصد است اما 27 درصد مجرمان، 15 تا 24 ساله و 62 درصد نیز 25 تا 39 سال دارند یعنی 90 درصد مجرمان در این سنین قرار داشته و مایه نگرانی است.
عضو شورای تأمین مازندران با اشاره به افزایش 33 درصدی شماره‌گذاری وسایل نقلیه در مازندران که بطور طبیعی افزایش خودرو را در گردونه حمل و نقل داشتیم، اظهار داشت: 174 میلیون تردد در 6 ماهه امسال با افزایش 5 درصدی انجام شده و در مجموع، 15 درصد کاهش در تمام تصادفات و 10 درصد کاهش مجروحین و 16 درصد کاهش متوفی داشتیم و از استانهایی هستیم که از نظر کاهش تصادفات بعد از خراسان رضوی رتبه دوم را در کشور داریم و 62 درصد نیز کاهش فوتی داشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از امروز به مدت 10 روز همه وسایل نقلیه‎ای که در در پارکینگ هستند و دستور قضایی دارند را می‌توانیم ترخیص کنیم و اگر بدون دستور مراجعه کنند نیز پلیس با آنها همکاری می‎کند.
سردار میرفیضی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از مراکز مشاوره و مددکار اجتماعی با هدف رساندن شکایات به صلح و سازش است، بیان داشت: 6 هزار و 456 پرونده در سالجاری در کلانتریها و پاسگاهها داشتیم که 72 درصد منجر به مصالحه شده است و در کنار آن نیز در بحث مشارکت همگانی، فعالیتهای مشاوره‌ای با 16 مورد با جامعه هدف 4580 نفری برگزار شد.
وی با بیان اینکه اگر توفیقی حاصل شده و افزایش مشارکت ایجاد شده است به دلیل افزایش سرمایه اجتماعی یعنی مردم است و مردم به این اعتقاد دارند که پلیس یار مهربان و اجتماعی است.

سردار میرفیضی در پایان گفت: سه موضوع برای افزایش امنیت اجتماعی و کاهش جرایم بسیار مهم است؛ مردم پلیس خود و خانواده خود باشند(پیشگیری)، مردم یار پلیس باشند(پلیس افتخاری و محله) و پلیس ما باشید(197).
به دنبال ارتقای اشراف اطلاعاتی هستیم/اجرای 100 برنامه در هفته ناجا/ تعداد وسیله نقلیه به نسبت جمعیت در مازندران 4 به 1 است

** پاسخ به سوالات خبرنگاران**
فرمانده انتظامی مازندران همچنین در بخش بعدی این نشست به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سوالات، ابتدا با طرح این سوال که اگر اتفاقی می‌افتد و دستگاه‌های دیگر وظیفه خود را به‎خوبی انجام نمی‌دهند آیا ناجا که در پله آخر هست، باید پاسخگو باشد؟ گفت: به عنوان مثال وقتی قتلی اتفاق می‌افتد، نقش پلیس چیست؟ نقش نهادهای اجتماعی و خانواده چیست؟ دامادی با پدر زن اختلاف داشته و او را کشته است، نقش پلیس در پیشگیری چیست؟! نقش بخش فرهنگی و خانواده چیست؟ تکلیف سایر دستگاه‎ها و سازمان‎ها و نهادهای اجتماعی چیست؟
سردار میرفیضی بیان داشت: در سطح جامعه دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوتی در حوزه امنیتی داریم، اگر به جایی برسیم که هر فرد مجرمی در جامعه احساس کند فردی که در کنار او نشسته ممکن است پلیس باشد، ارتقای امنیتی و کاهش جرم اتفاق می‎افتد.
وی گفت: در فرآیند مواد مخدر باید به این نکته توجه شود که عمده خرده‌فروشان اعتیاد دارند و 80 درصد سرقت‌های خرد را معتادان انجام می‌دهند، لذا در این فرآیند، اگر اعتیاد کاهش بیاید، سرقت نیز کاهش می‎یابد.
فرمانده انتظامی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره افزایش تعداد پایگاه‎های پلیس محله و ضرورت ایجاد آن گفت: محله‌محوری کردن نگهبان محله در دستور کار است، در برخی جاها مردم به‌خوبی همکاری و مشارکت کردند، در برخی جاها می‎توان از تجهیزات(دوربین مداربسته) استفاده کرد، لذا استقرار نگهبان‎محله در بحث امنیتی و کاهش وقوع جرم ضرورت دارد، امیدواریم با همکاری استانداری و سایر مجموعه‎های مربوطه این موضوع بیشتر مورد توجه بگیرد.
** به‎ازای هر 4 نفر یک وسیله نقلیه در مازندران داریم
وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار آوای خزر مبنی بر وجود موتورسیکلت‎های بدون پلاک در سطح شهر که بعضا اقدام به حرکات نمایشی می‌کنند، گفت: بیش از 220 هزار دستگاه موتورسیکلت و حدود 770 هزار دستگاه وسیله نقلیه در مازندران داریم، یعنی به ازای هر 4 نفر در استان یک وسیله نقلیه داریم، برخی از وسایل نقلیه پلاک ندارند، برخی‎ها نیز قابل پلاک‌گذاری نیستند و باید اوراقی بشوند، اما بحث ساماندهی آنها در برنامه داریم.
سردار میرفیضی درباره برخورد با موتورسوارانی که حرکات نمایشی انجام می‎دهند، تصریح کرد: در برخی جاها ممکن است برخورد پلیس منجر به حادثه(تصادف یا مرگ موتور سوار) بشود، در برخی جاها باید یک مقداری محتاط باشیم، بخشی از موضوع به فرهنگ‎سازی برمیگردد، بخشی دیگر نیز به سایر دستگاه‎ها؛ باید بستری برای تخلیه این حرکات ایجاد شود مانند پیست موتورسواری تا افراد بتوانند قانونمند کار کنند.
فرمانده انتظامی مازندران در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره بحث علم‌گردانی گفت: روز شنبه جلسه‌ای را با شورای هیئت‎های استان‌ها داریم و باید الزاماتی را به آنها بگوییم، کارهایی که برای شهروندان ایجاد محدودیت می‎کند نباید انجام شود، تعامل با پلیس از سوی هیئتها انجام شود، جلساتی را نیز با مبلغین برگزار می‎کنیم.
وی در پایان گفت: بحث فرهنگ‌سازی را در ابعاد مختلف داریم؛ مطالبات مردم از پلیس به‎ترتیب در عفاف و حجاب، مبارزه با مواد مخدر و نزاع و درگیری است و می‌خواهیم تا جایی که در توان داریم برای رضیاتمندی مردم تلاش کنیم و با رسانه‎ها نیز تعامل داشته باشیم.


خبری

خبری


خبری


خبری

خبری

خبری

خبری





انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها