دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد
پوشش 95 درصدی پیس‌دبستانی‌ها در مازندران/ کسب رتبه برتر مازندران در کاهش نرخ تکرار پایه در مقطع ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پوشش 95 درصدی دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی را یکی از موفقیت‌های نظام تعلیم و تربیت در این استان اعلام و اظهار کرد: مازندران در این زمینه و در کاهش نرخ تکرار پایه در مقطع ابتدایی رتبه نخست را به دست آورده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان رامسر، عسکری نیکزاد امروز در جمع فرهنگیان استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با خیرمقدم به حضار به ویژه وزیر و هیات همراه ایشان که در در اردوگاه میرزا کوچک‌‌خان رامسر برگزار شد، بیان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با رویکرد دانایی‌محوری، آموزش یکپارچه، متنوع و عادلانه و با استناد به اسناد بالادستی و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه‌های تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، مبتکر و متعهد، زمینه رشد و بالندگی آموزش و پرورش استان را فراهم و تمام توان خود را صرف خلق شهروندان فردا و ایجاد مدارس آینده‌ساز خواهد کرد.

 وی با اشاره به اصول ضروری جهت ایجاد وضعیت مطلوب آموزش و پرورش مازندران، این اصول را شامل مدیریت دانایی و دانش، راهبری و مدیریت اطلاعات و آمار، تمرکززدایی در سیاست‌های آموزشی ،تغییر در الگوی نیازسنجی‌های جذب نیروی انسانی، عدالت آموزشی و تقویت سازوکارهای مشارکت عمومی – خصوصی برشمرد.  

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن اعلام دستاوردهای حوزه مدیرکل، به سراغ موفقیت‌ها در بخش آموزش مقطع متوسطه زد و گفت: کسب رتبه نخست کشوری در جشنواره تدریس درس شیمی و جامعه‌شناسی، کسب رتبه سوم المپیاد نانو، رتبه دوم و سوم در جشنواره نوجوان خوارزمی، اجرای موفق سه دوره المپیاد رویداد کارآفرینی، رتبه برتر کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس را ازجمله این موفقیت‌ها هستند.

نیکزاد همچنین اجرای بیست و دومین برنامه معلم پژوهنده براساس شیوه نامه وزارتی و کسب رتبه نخست کشور، رتبه دوم در هشتمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی، دریافت کد اتمام 17 طرح پژوهشی از سامانه سمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وکسب رتبه پژوهشگر برتر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را ازجمله موفقیت‌های این اداره‌کل در بخش پژوهش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در مقطع ابتدایی نیز کسب رتبه نخست کشوری در کاهش نرخ تکرار پایه تحصیلی و کسب رتبه برتر کشوری در پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی با پوشش 95 درصدی و انتخاب معاونت آموزش ابتدایی استان به عنوان دبیر خانه کشوری "خانواده آگاه همگام با اوان کودکی" نمونه‌هایی از این موفقیت‌هاست.

 وی ادامه داد: طراحی و اجرای برنامه 2 هزار مدرسه، 2 هزار شهید و 2 هزار یادواره شهید، اجلاس مدرسه‌ای نماز،تدوین نقشه راه اجرایی فعالیت‌های پرورشی، کسب عنوان برتر در طرح ملی نمایشگاه کتاب با عنوان 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه، درخشش دانش‌آموزان مازندران در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز و درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندرانی در نوزدهمین دوره مسابقات کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری ازدیگر موفقیت‌های این استان است.

پوشش 95 درصدی پیس‌دبستانی‌ها در مازندران/ کسب رتبه برتر مازندران در کاهش نرخ تکرار پایه در مقطع ابتدایی

نیکزاد با اشاره به اهمیت تربیت بدنی و ورزش در سلامتی جسم و روان دانش‌آموزان به کسب رتبه‌های مختلف مازندران اشاره و اظهار کرد: زیر پوشش قرار گرفتن بیش از 2 هزار و 300 دانش‌آموز دختر و پسر پایه دهم دوره‌های اول و دوم متوسطه در برنامه غربالگری اختلالات ژنتیک با همکاری سازمان بهزیستی استان مازندران، توزیع بیش از 3 هزار و 500 بسته بهداشتی،آموزشی(ملزومات بهداشتی مورد نیاز)در سطح مدارس شبانه‌روزی دخترانه دوره‌های اول و دوم متوسطه مناطق محروم، کسب 13 مقام تیمی با مجموع 48 مدال طلا و 55 مدال نقره و 64 مدال برنز و 3 کاپ اخلاق، افتتاح 3 چمن مصنوعی در مدارس ابتدایی و اعزام 39 تیم ورزشی به مسابقات کشوری با مشارکت 370 ورزشکار از دیگر عملکردهای اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در بخش تربیت‌بدنی و سلامت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اشاره به موضوع ارزیابی عملکرد در ادارات کل آموزش و پرورش کشور، به کسب رتبه برتر مازندران در شاخص‌های اختصاصی وعمومی در جشنواره شهید رجایی اشاره و بیان کرد: افزایش کیفیت بازرسی‌ها و رشد 3 درصدی بازرسی‌ها نسبت به سال تحصیلی پیشین 96 -97 و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به کمتر از 6 روز، از دیگر امتیازاتی است که مازندران در بخش ارزیابی عملکرد به دست آورده است.

نیکزاد همچنین در بخش سوادآموزی به کسب رتبه نخست باسوادی در رده سنی 49 تا 10 سال در سال‌های 90 و 95 و کسب رتبه برتر کشوری در تالیفات دوره‌های سوادآموزی توسط مازندران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های در دست اقدامی را در مقاطع مختلف داریم؛ اظهار کرد: در آموزش متوسطه اجرای موفق برنامه هفته پیوند کارگاه و خانواده( ویژه برنامه استان مازندران) با هدف تقویت فرهنگ مشارکت‌جویی، مشارکت‌‌پذیری و و همکاری اولیای دانش آموزان  برگزار می‌شود که مازندران استان پایلوت است، مدیریت اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های مستقل جهت اجرای راهبرد 5 تا 18 سند تحول بنیادین نیز از دیگر برنامه‌های تعیین‌شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین در بخش پژوهش به برگزاری دوره آموزشی کشوری در توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی، احیای مراکز آموزشی مستقل جهت آموزش نیروی انسانی، بهره‌وری علمی مدیران، معلمان ، نیروهای بدواستخدام، سرباز معلمان، تدوین و اجرای برنامه درسی موسوم به زنگ بازاندیشی در طرح بوم و فراخوان موضوعات پژوهشی و پایان‌نامه‌ای اشاره کرد.

نیکزاد با اعلام اینکه در بخش ابتدایی شناسایی اسمی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مشخص شده است، از افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان شهرستان با هدف 100 درصد پوشش خبرداد و حمایت از کودکان با شرایط خاص در جهت پوشش تحصیلی و تمرکز و توجه به ارتقای کیفیت آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی را از دیگر برنامه‌های مشخص آموزش و پرورش استان اعلام کرد.

وی در پایان به تمامی همکاران فرهنگی خود در سراسر استان به دلیل همراهی و هم‌افزایی با یکدیگر جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش خسته نباشید گفت و اعلام کرد که با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا دانش‌آموزان از امکانات و برنامه‌های مد نظر حوزه تعلیم و تربیت به صورت عادلانه بهره‌مند شوند و تجهیزات لازم را در هر نقطه‌ای که لازم باشد توزیع کنیم تا هیچ دانش‌آموزی از فراگیری علم و دانش بازنماند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار