دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
فرمانده انتظامی استان خوزستان:
عباس‌زاده گفت: در پایانه مرزی شلمچه ۲۴ گیت و در مرز چذابه ۱۶ گیت، فعال و آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

به گزارش  آوای خزر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عباس‌زاده فرماندار نیروی انتظامی استان خوزستان با اشاره به ارائه خدمات  نیروی انتظامی استان اظهار کرد: نیروی انتظامی استان خوزستان به عنوان مسئول کمیته امنیتی انتظامی اربعین، تلاش کرده تا بهترین خدمات را با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به زائران اربعین ارائه دهد.

 سردار عباس‌زاده گفت: نیروی انتظامی استان خوزستان با حضور مستمر در ورودی استان و همچنین هماهنگی و تعامل با نیروهای بسیج  و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توقفگاه‌ها و محورهای مواصلاتی را تحت پوشش قرار داده است.

  فرماندار نیروی انتظامی استان خوزستان افزود: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بخشی از پارکینگ‌ها را به بهترین شکل ممکن محصور کردیم؛ افزون بر این  تأمین روشنایی، لاین بندی، خط کشی و علایم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.

 او با بیان اینکه عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر برای ماموریت‌های ذاتی خود در پایانه‌ها مستقر هستند، اظهار کرد:  برای تأمین نظم و امنیت افراد زیادی از پلیس آگاهی را در پارکینگ‌های دو مرز شلمچه و چذابه مستقر کردیم، همچنین در طول این هفت روز هیچ موردی از ناامنی و حتی سرقت در این دو پایانه مرزی گزارش نشده است.

فرماندار نیروی انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه آمادگی لازم برای عبور زائران از دو مرز شلمچه و چذابه وجود دارد، گفت: در پایانه مرزی شلمچه ۴۸ گیت وجود دارد که ۲۴ گیت فعال و مشغول ارائه خدمات به زائران است، همچینن ۲۴ گیت به صورت ذخیره وجود دارد که در صورت ازدحام جمعیت، آنها را فعال خواهیم کرد. در پایانه مرزی چذابه هم ۲۶ گیت آماده شده که اکنون ۱۶ گیت فعال و مابقی ذخیره هستند.

انتهای پیام/ 4000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار