دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
رئیس مرکز آمار ایران خبر داد
رئیس مرکز آمار ایران گفت: بیش از 120 درصد اهداف سرشماری اینترنتی در استانهای بوشهر و سمنان تحقق یافته است و با توجه به اینکه زمان سرشماری از این طریق تمدید نمیشود، لذا از استانهای کشور ازجمله مازندران انتظار بیشتری برای رسیدن به میزان پیش‎بینی شده جمعیت سرشماری‎شده بصورت اینترنتی داریم.
تحقق 120 درصدی اهداف سرشماری اینترنتی در بوشهر و سمنان/ ثبت نام اینترنتی تمدید نمی‎شود/ از مازندران انتظار بیشتری داریم

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری ،امیدعلی پارسا صبح امروز در نشست خبری سرشماری نفوس و مسکن مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه سرشماری قبلی به صورت سنتی و کاغذی و مراجعه حضوری بوده و نیم ساعت وقت برای فرمها می گذشت، اظهار داشت: اما در دوره جدید بستری فراهم شد تا به روش اینترنتی و با انجام 7 تا 10 دقیقه قابل اجرا باشد.
وی با اعلام اینکه در برخی از کشورهای پیشرفته از سرشماری بصورت اطلاعات ثبتی مبنا استفاده می‎شود، ابراز امیدواری کرد که این روند رو به رشد و جدید را در سرشماری کشور داشته و در سرشماری آینده به سمت سرشماری ثبتی مبنایی برویم.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری دستی از 25 مهر تا 25 آبان ماه  برای افرادی که جا مانده باشند بصورت حضوری انجام میشود، گفت: در کشور ما تا ساعت 6 امروز 2 میلیون و 357 خانوار معادل 8 میلیون و 6605 نفر سرشماری شدند یعنی بیش از 10 درصد جمعیت ثبت نام انجام دادند و از صبح امروز در هر ساعت، 30 هزار نفر ثبت نام کردند که رکورد داشته است.
این مسئول با بیان اینکه در مازندران این رقم از نرم کشور اندکی بهتر است، تصریح کرد: در مازندران تاکنون 10.35 درصد بصورت اینترنتی سرشماری شدند که از متوسط کشور بالاتر است اما برای کشور یک هدف 35 درصدی انتخاب شد و انتظار این است که در یک هفته آینده رشد داشته باشیم تا عقب‌ماندگی جبران شود.

** سمنان و بوشهر بیش از 120 درصد به اهداف سرشماری اینترنتی دست یافتند
پارسا با اعلام اینکه متوسط ضریب اینترنت در سطح فردی در کشور حدود 45 و در سطح خانواری نیز 55 درصد است، خاطرنشان کرد: این رقم در مازندران 49 درصد در سطح فردی و 60 درصد در سطح خانواری است، لذا انتظار این است که این کار ظرف امروز و فردا انجا شده و به روزهای پایان نگذاریم.
وی افزود: دو استان سمنان و بوشهر بیش از 120 درصد هدف خود را محقق کردند و مازندران تا این لحظه به 44 هدف تعیین شده رسیده و میتواند همانند استانهای گلستان، لرستان و کهگیلویه که ظرف دو روز 7 تا 8 پله افزایش پیدا کرد، جهش داشته باشد.
** ثبت نام را به دقایق پایانی موکول نکنیم
پارسا اظهار داشت: معمولا فرهنگ ایران بگونه ای است که کارها را به دقایق پایانی اختصاص میدهیم که در انتخابات و فوتبال نیز همینطور است و با توجه به اینکه در دقایق پایانی با ترافیک مواجه میشیوم بهتر است کار در زمان خودش صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در این هفته روزی دو درصد افزایش آمار داشتیم و نشان میدهد که می‎توانیم به درصد قابل پیش بینی دست پیدا کنیم فقط باید عزم و اراده‌ای قوی داشته باشیم تا کار سرشماری اینترنتی به خوبی صورت بگیرد، برخی از شهرستانها ابتکارات خوبی داشتند و مردم تشویق به سرشماری اینترنتی شدند.
** اسامی شهرستانهای موفق و زیر 10 درصد عملکرد در حوره سرشماری مازندران
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه شهرستان کلاردشت به 75 درصد میزان پیش بینی شده رسیده است و سیمرغ 42، سوادکوه با 18، تنکابن و رامسر 16 و نوشهر به 15 درصد میزان مشارکت تعیین شده در سرشماری اینترنتی رسیده و این شهرستانها بیشترین توفیق را داشتند، اعلام کرد: شهرستانهای جویبار با 6 درصد، بابل 7 درصد ، بابلسر 8 درصد، ساری 8.4، عباس آباد 8.5 ، میاندرود 8.6 فریدونکنار 8.8 و چالوس با 9.74 درصد، زیر 10 درصد عملکرد داشتند.
وی ادامه داد: البته هیچگاه تا این اندازه شرکت دستگاههای اجرایی در بحث سرشماری خوب نبوده است، سرشماری اصلا سیاسی نیست اما همه دستگاههای سیاسی شرکت می کنند، مقام معظم رهبری از مردم خواسته‎اند که هم شرکت کنند و هم اطلاعات تکمیلی ارائه بدهند، رئیس جمهور و مراجع تقلید نیز در این زمینه سفارش کرده‌اند.
** 1000 جایزه یک میلیون تومانی برای شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی
پارسا با بیان اینکه جوایز تشویقی در کنار تکلیف قانونی برای شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی قرار دادیم، افزود: 1000 جایزه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده و هر سه روز قرعه کشی داریم، دو گیگ اینترنت رایگان نیز برای افرادی که بصورت اینترنتی ثبت نام کنند، در نظر گرفته میشود و جوایز دیگری نیز در نظر گرفته شده که برای استانها متفاوت است.
** تخصیص 135 میلیارد تومان اعتبار برای سرشماری
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه 135 میلیارد تومان برای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در نظر گرفته شده است که همه تخصیص پیدا میکند، گفت: علت اینکه اندکی استقبال کم بوده، توقع ما نیز خیلی زیاد بوده، در کشورهای دیگر این رقم زیر 7 تا 8 درصد بوده و ما فکر کردیم که در کشور ایران می‌شود حتی تا 35 درصد نیز مشارکت داشته باشیم.
این مسئول اظهار داشت: فقط دو روز نخست سرشماری مشکل داشتیم و در روزهای آینده مشکل ثبت نام وجود ندارد.
پارسا با بیان اینکه اطلاعات آماری صد در صد محرمانه است و حتی در اختیار مقام قضایی قرار نمی گیرد، تصریح کرد: یک زمانی این مملکت نیاز به آمار داشت، در آن زمان به غلط تصمیم گرفته شد تا مرکز آمار، به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات بدهد، در ادامه نیز بحث خوشه‌بندی و بایگانی به کلی کنار گذاشته شد، بنابراین مرکز آمار، یک سازمان جداگانه‎ای است و ربطی به سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد.
وی ادامه داد: هر فردی از جمعیت ایران که سن او 10 سال به بالا باشد؛ یا به دنبال کار هست و یا نیست، افراد جویای کار جمعیت فعال و فردی که دنبال کار نیست غیرفعال است، بانوان خانه‌دار از نظر اقتصادی غیر فعال هستند، محصلین و دانشجویان نیز در همه سطوح غیر فعال هستند و این رقم ربطی به بیکاری ندارد، در سامانه و فرمی که در بخش اشتغال طراحی شده است؛ دو مورد اول به اشتغال، دو مورد دوم به بیکاری و دو مورد آخر نیز به افراد غیر فعال اختصاص دارد.
رئیس مرکز آمار ایران تأکید کرد: سرشماری برای دولت خاصی نبوده و سیاسی نیست بلکه برای نظام و همه دولتها است و اطلاعات آن حداقل برای 100 دیگر کاربرد دارد.
** زمان سرشماری اینترنتی تمدید نمیشود
این مسئول گفت: به تناسب امکاناتی که استانها دارند تمهیداتی برای افزایش سرشماری اینترنتی می اندیشند و خیلی از استانداران نشست‌های مختلفی را با فرمانداران و بخشداران انجام دادند، ادارات دولتی نیز کارهایی را انجام دادند، ائمه جمعه و جماعات نیز مردم را به سرشماری اینترنتی دعوت کردند.
وی با اعلام اینکه استانهای سمنان، قم و بوشهر از استانهایی هستند که موفقیت خوبی در سرشماری اینترنتی داشتند ، افزود: از این استانها و استانهای گلستان و لرستان نیز باید بپرسید که چه کردند تا به این جهش برسند.
وی تأکید کرد: سرشماری اینترنتی تمدید نمی شود زیرا اگر قرار به تمدید باشد، باید سرشماری دستی متوقف شود و لذا چون در این دو سیستم اختلال ایجاد میشود، بنابراین تمدید نمی شود.
** اطلاعات ثبت شده چک می شود
پارسا با بیان اینکه اصل جمعیت و سرشماری این است که چه کسانی در چه نقاطی عموما مستقر هستند، تصریح کرد: ثبت اطلاعات افراد ساکن در شهر به نام روستا یا بالعکس خلاف همه اهداف سرشماری است و به استانداران اعلام شده که این جریان اگر هست در کمترین حد باشد؛ زیرا اطلاعاتی داریم، آن را چک می کنیم و افرادی که مراقبت نکردند تا این کار انجام شود، باید پاسخگو باشند.
این مسئول در پایان گفت: طبق قانون، سرشماری‌های عمومی باید حداقل هر 10 سال یکبار انجام شود، اما در دولت نهم بنا بر استدلالهایی تصمیم گرفته شد که 5 ساله شود، امسال در همان 10 سال معمولی سرشماری انجام شده و برای سالهای آینده اگر بنده در مرکز آمار ایران باشم؛ سرشماری را به سمت اینترنتی بر اساس ثبت مبنا می‌برم و طرح های 5 ساله و ثبت دستی کنار می‎رود.

تحقق 120 درصدی اهداف سرشماری اینترنتی در بوشهر و سمنان/ ثبت نام اینترنتی تمدید نمی‎شود/ از مازندران انتظار بیشتری داریم

تحقق 120 درصدی اهداف سرشماری اینترنتی در بوشهر و سمنان/ ثبت نام اینترنتی تمدید نمی‎شود/ از مازندران انتظار بیشتری داریم

تحقق 120 درصدی اهداف سرشماری اینترنتی در بوشهر و سمنان/ ثبت نام اینترنتی تمدید نمی‎شود/ از مازندران انتظار بیشتری داریم




انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار