دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
استاندار مازندران خطاب به فرمانداران:
استاندار مازندران از فرمانداران خواست تا از عملکرد دولت دفاع کنند، به دنبال فرهنگ‌سازي برای اقتصاد مقاومتي باشند و وارد مسائل چالش‎برانگیز و حواشی نشوند.
به گزارش آوای خزر، ربیع فلاح صبح امروز در جمع فرمانداران استان با بیان اینکه فرمانداران باید موقعيت موجود را درك كرده و در جهت تقويت وحدت و انسجام حركت كنند، اظهار داشت: هر چند عده‌اي تلاش دارند تا عملكرد دولت را ضعيف جلوه دهند، اما دولت تدبير و اميد در همه ابعاد توفيقات بزرگي داشته و بايد فرمانداران در اين زمينه از عملكرد دولت دفاع کرده و عملكرد بارز، شفاف و انقلابي دولت را خوب معرفي كنند.
وی افزود: فرهنگ سازي برای اقتصاد مقاومتي بطور جدي دنبال شود و فرمانداران به عنوان فرمانده عملياتي پيگيري تسهيلات رونق توليد باشند تا دچار انحراف نشود.
استاندار مازندران گفت: در حوزه مديريت بازار برنج و گندم موفق عمل كرده ايم و در حوزه مركبات و كيوي هم به طور جدي برنامه ريزي می‎كنيم.
فلاح نرخ بيكاري استان در سه ماه اول سال 95 را 8 / 9 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: اين رشد كافي نيست و بايد تلاش بيشتري انجام دهیم.
نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: توجه به اشتغال خرد و خانگي و تقويت صندوق‌هاي خرد روستايي و خوداشتغالي از راه‌هاي مهم كاهش بيكاري است كه فرمانداران به حوزه آموزشهاي فني و حرفه‎ای با توجه به فعاليت 1200 مركز آموزش فني و حرفه‌اي دولتي و خصوصي توجه ويژه داشته باشند.
وی با اشاره به انجام تفاهمنامه با 18 شركت و برند فعال حوزه It  و ICt گفت: به زودي شاهد سرمايه گذاري 2000 ميليارد توماني این سرمایه گذاران و اشتغال 4000 نفر از فارغ التحصيلان خواهيم بود و پيگيريها در حال انجام است.
استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه دولت الكترونيك و هوشمندسازي ادارات و واگذاري خدمات اداري به بخش خصوصي با توسعه پيشخوانهاي دولت از ديگر انتظارات جدي استان است، افزود:  شهرداريها در ارتقای رضايتمندي مردم نقش مهمي دارند و بايد فرمانداران بر نحوه فعاليت شهرداريها ، بخشداریها، دهياريها و دستگاههاي شهرستاني نظارت جدي و پويا داشته باشند
وی درباره ساخت و سازهای خارج از چارچوب اظهار داشت: ساخت و سازهاي غير مجاز كنترل شده است ولي نظارت ها بايد همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس شورای تامین مازندران گفت: به حوزه پدافند غيرعامل براي مديريت صحيح بحرانها توجه ويژه شود.
این مسئول از فرمانداران خواست تا در ملاقات عمومي با مردم، حل مشكلات آنها را در اولويت کار خود قرار دهند.
استاندار مازندران از شهرداران و فرمانداران خواست تا توسعه فضاي سبز شهري و زيباسازي شهرها با توجه به حضور گسترده گردشگران و مهمانان در استان جدي گرفته شود.
فلاح ادامه داد: در زمينه مديريت پسماند و زباله در استان نیز اقدامات خوبي صورت گرفته و پيگيري سرمايه‌گذاري در اين بخش ادامه دارد.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در حوزه فعاليتهاي فرهنگي ، مبارزه با اعتياد و كاهش آسيبهاي اجتماعي از جمله طلاق شاهد فعاليتهاي خوبي در استان بوده‌ايم و اين روند باید ادامه داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: فرمانداران از سخنان چالش برانگيز پرهيز کرده و وارد حاشيه سازيها نشوند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: